BCCPAM000545-5-19000000000000

2. Y naturales : tum quía vires , 82 habitus; naturales ad £0S.. endos fufficerent ; tun etiam, quia aétus eMlenrialiter naturales, non pofunr cxigere, ellentialicer principia lapernaruralía, ¿Circa lecundum , hon inquirimus an aétus chariraris , (eu diletio Dei fuper omnia pollit eli- cifme habitu chariratis. nam de hoc iam,diximus 1.2. in tradt. de Gratia, ybi docuimus adum con- rritionis in qua talis dileótio neceflarió includi- tur , non procedere effetiue ab habitu- gratis $2 Charitatis , cúm. fit vltima difpoficio ¡ad illum. Difhcultas ergo eft., an, voluntas que luis viri- bus relidta inívfhciens efler ad efficiendos aétus fupernaturales , 8c,de faótoregularirer ¡llos efficit per auxilium lupernaturale intrinfecum, vel ha- bituale, vel aútuale, an polis per diuinam poten- riam coldem actus efficere, quineiadít aliquod inhegrens auxilium fupernaturale , fue per mo- dum habitus , (ue per modum aítus , f pplenre divina-omniporentia. aRiuiratem principij Íuper- naturalis imtrinfecí. ,- | Negar Aluarez de Auxiliis difp. 67, és cum éo communiter recentiores Thomilte.: Quorum precipuum fundamentum,eft,.quía nulla caula poteft agere fine virrute agendi, y. g.ignis nequit calefacere fine calore; natura autem ex fe, $e luis viribus reliéta, nullam haber actiuitatem imme- diatam in actum fopernaturalem charitaris , fed ei tota virtus agendi elt principium. fupernaturale (tbi inherens ; ergo feclulo hoc principio inhz- renti, tepugna: voluntatem noftram elicere atum charitatis apocaatifoles alos proprio eui- dens elt. nam repugnar efteótus line cauía, Minor veró probarur, quia voluntas eft ordinis naruralis; aétus veró fupernaturalis: in porentia autem na- turali Gne principio inherenti fupernaturali , non elt virrus ; aut vis, ve ab illa oriatur attus fuper- naturalis ; ergo implicar adram fupernaturalem oriri a voluntare creara abíque principio fupernas turali inherente. di o O By .. Oppofitam fenrentiam tenet Scorus in 4. di- ftinG.49.quelt. 11,8% elt communis inter Doéto- res tam antiguos, quám Recentiores , quam [e- quitur yniuería fchola Socieratis les vw, 8 mibi valde probatur. Sir. ergo conclulio, dinina vittu» te non implicar adtum .charitatis theologice (8 idem,eft de quoliber alio atu fupernarurali) fieri Avoluntare.creata,Íine habitu, aut vllo auxilio in- Y per folam elevationem extrinfecam vo- Apnraris,aur omnipotentiz diuinz. Er *: r6BProbatur primo , quia omnipotentiz. Dei nihil Ad niú vbiapparet manifeíta repu- ¿gnanti3; ¡in hoc .autem quod voluntas creara eli- eiat aQum. charitaris per lolam eleuationem ex- trinfecam diuine omniporentiz , nulla oftendi tas y 3 4 1 _multipliciter oftenditur. Primo ex lactaSe 8 J. Cotinrh, IS. vbi air Paulus. .40un 6 ER es bus laborani : non ego autem , fe lec de cum, Quibus verbis gratiz divinz cooperatione NA imunediatam noítrz voluntatis lubiungir , $ gr 1 riam non elle caulam, $e virrurem rotalem, Él ad- q zquaram aétus fupernaturalis immediaram , led des ¿partialem manifelte exprimir : ve exponit Augutt, ] Y «de Gratia , Se libero arbitr, cap.s. Ne ip/a volmntas Augult. dl fine graia Dei purerar bongliqid of concinó cam ll E disafís b gratia eóns $ me vacua non fuit, fed pls ilss ' q om; 50m daborami , [mbis It, atque ait : Non ego y tem, fed gr ria Dei meció. Id ef? , non folus , fed gra- y E tia Debanecum; as periboc nec gratía Dei fola, nec A p/e fala fed gratia Dei cum illo. Deinde hoc iplum | A docuit Trident. fef.6. cap-5. vbidecernit: Homi- Trident. hem gratia excitanti, atque adiunanti libere a fentien- do, $ cooper ando disponi : ¡ta ut tangente Deo cor ho- mints per Spiritus fanchi ¡lluminationem , neque homo ipfe nibil ormino agar, insbirationem illamrecipiens. — b $ y 8z canon.4. Si quis dixerit liberum hominis arbitrimn De 4 Deo morum 6 excitatum , nihil conperari affentiendo di Ñ Deo excitanri , arque vocan:i, f6d veluti inanime quid- € des dam , nibil omnino agere,mercque pajlime fe habere, pi anatbema fit... Ergo ex difhnitione Concilij., wo- le luntas cooperatur gratiz Dei: quod aurem nihil | ¿8 operatur , non potelt elle principium cooperans. | la ¿¿Deinde ex fententia Concilij liberum arbitrium á ¿e Deo motym, $ excitarum non le haber mere pal= . > five : ergo poft fulceptam gratiam,ex le aliquaimo. 1 aCtionem immediaram preltar : alias ( rantúm re- 6 ciperet gratiam ¿Deo yé os operis abipía IA gratia prouenientem,mere paffive fe haberer. ¿ee Mi Atque hoc ipíum efficaciter oftenditurex attri- 6, Pe, butis, feu divionibus diuinz grariz. Er in primis Ñ ex gratia excitante , heec enim non diltinguitura - EN lancta cogitarione , $ affetione voluntacis ; ex- UN citarur autem acmouetur volyntas per gratiam ad / A agendum, quia per Áanétam cogitationem percipit de honeftatem obiedti, quod amore profequendum 3 elt,8 per mplicem. complacentiam afhicicur inil- Mes lud: (ed habitus nec percipir obieótum,nec in ¡illud Ai afhicitur ; ergo immediare fola voltintas excitatur, — / 4008 -Semouetar, vr cum habita adtus:pietatis operetar; ¿ h ergo nequit megari quin voluntas (ir immediate E -operaciua talis,adtus : alias frultra exciraretura > A agendum, Ex.graria veró adiuuante. A eran- 4 AN te faciliós conficitur argumentum , quía, vt pra- Pd diximus, nequit gtatia adiuvare voluntatem , ne- As queilli cooperari, quin 8 woluntasaliquid + 0 operevas 8 agar, ¡Dénique ex aliós duobus artri- EA butis gratiz comple A idem conuincicar comple- $ la natura ñe á 158 neque potelt eleuari ad agendum adtum-fu- po (8 cd > 00 | 7* | Ml | rarij, 8c li- 1 ;Quia actus charitatis non folim.eft fuperna- ¿0 proinde principium A: le-debet'conuenirenaturá piuen- co; nam viuere -viuentibus elt ¡efle: habitus

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz