BCCPAM000545-5-19000000000000

26. 17. Deuter. 6. Matrh.21. Luc. 10» L Dip. 1IL Set... E ; * el » he . Ad quam: alía obieéta. Er. probatur, quía in habitu charitatisnon funt áliz partes ordinata ad dile- CtionemDei ¿diltinóte ab his , per quas creature racionales, vel irracionales diligi poffunt : ergo virtus charitacis tantam. haber partium- multi- tudinem ,ac proinde intenfionis , prout ordina- tur ad dileótionem creaturarum ,quantam habet prour ad dileótionem Dei :quare circa quamliber' creacuram que diligatur proprer Deum y eligi po- celh per. charitarem aétus ita intenfus , atque elt. * ille per quem diligitur Deus, Neque porelt elle. vilum probabile indicium ad colligendumactum, quo diligimus Deum debere ee intenfiorem, quám illam , quo diligimus creaturas per chari- tatem , aur per alium habirum.. Quód enim, Deus fit maius bonúm. diligendum +, on: probar elle diligendum majoria , fed maiori ef-. ficacitáte , lcu,vt dicitur, appretiatiue. Preterca, quia praceptum chariraris non obligar ad dili- gendum Deum cum certo 8: determinato gradu intenfionis ,fed lolúm. ad diligendum Deum fu- per omnia; eciam cum minima intenfione ; neque. in aCtu charitatis porelt darifumma intento ; led: quacumque dara poteft dari maior,6% maior in im- finitum ; ergo. preceptum charigaris non obligar ad diligendum Deum cum certo 8 detérminato graduintenfionis ; per hoc aucem quod diligatur creatura cum maloriimtentione , quam Deus, non tollicur quin dileétio Dei habeat e so gradum intenfionis, ¡mó 8: magnam intenhonem ; ergo per preceptum charitatis non tenemur diligere Deum magis intense, quám: creaturam : alias ex oppolita lententia fequeretur , peccare mortaliter parentes,qui affedtuoliis Se vehementiús diligune proptios filios, 8 inrenhus dolent de illorum amif fione, quám de amillione Dei per peccarum mor- tale,quod elt nimis ducum , $ contra communem A fenfum fidelium , quí regulariter experiuntur ma- iorem effe£tum in ordine ad filios,quamin ordine, ad Deum; neque de hoc forman fcerupulum (i ve- re habeant animam nihil faciendi contra Deum pro illorum amore... | LANAAd Neque obítar (ufugium aliquorum aflerentium, huiulmodi affe tum vehementiorem, $ hanc ma-. jorem amoris tenerirudinem,tantúm elle in appe- titu fenítino,non vero in voluntate,ad quam per-, tinerintenfiós diligere Deum ex charitare. Con- trahocramen elt , quod licer illa maior teneritu- do «e vehementia amoris fenfibilis, fir formaliter inappetitu fenitiuo,nihilominus redundat in yo- luntate quam appetitus naturaliter impellit,8c fe cum tráhit : quare (1 effer peccatum intenhus afh- ci per voluntatem in ordine ad creaturas, quam Deum : fimiliter eferpeccatum lic deliberare afhi- ci per appetitum fenficiunm. nam voluntas Sí ta- tio tenentur llum cohibere , ne feratur in ¡llici- tim; quate í tenemur intenfas diligere Deum, quám creaturas, teneremur etiam ex pracepto charitatis dolere intenfius de peccaro mortali, quám de quocumque malo temporali; quod ta- men et manifefté fallum. Nihilominus elt ani- maduertendum , nimiam intenfionen in amore creaturarum, metitó acriter reprehendi a Sanctis, quiaporeft elle occalio preferendi creaturam, di- leótamDeo eriam appretiacive A pur. dilegtionis Dei Deureron.6, E dd. ¿Ce araugufa Tom.poíter, ,quod non,fr line ce Lo; Diliges Dominm Deum: y Ay a 4 y 'Ñ : tunm.ex toto corde tuo, tó ex to de! moanimi conatu « vehementia , taliter, hil aliad diligamus plafquam. Deum:diligere tem proximtm intenfius quam Deum, ell Ampli- de citer illum diligere magis quám Deum. Refp ON detur cum D.Thom. art. 6. ex his teltimoniistan= | o cad colligi, obligarionem diligendi Deum fuper” o mr omnia appretiative ¿ita yupro nulla creatura veli= Elo mus Deum offendere ,aut ci diíplicere: in hoe 8 enim coníiític rotalitas cordis , mentis , $ virium, . qua precipimur Deum diligere; n que aliud in= y o tendunt Sancti affirmantes,Deum elle diligendum. GAN E A A IA j Ni. ¿Obiicit fecundo, quía vix poteftintelligi,quo- 18. E 10do Deus dear jariue, (1 diligi- | “A tur minus intenué,. nam maior dileGtio appreria- y 5 tiua in eo confiftic,vt nofter aftcótus dificilius le-. a paretur a diletione Dei, quám a dile£tionecrea- | | A tura ; hecautem maior difhicultas ele non potelt. . pl fine maiori conatu,vehementia, $ adbefioneim-', “E POS A mobili in diletione Dei:cum ergo maior intenfio . el 188 confiltarin maiori tadicatione, vel adhefione po-' . Mis tentiz cum obicdto diligibili,fequitursgnód;non ; | (: ftar Deum diligére magis appretiarjue,quin eti m: Ma diligatur Bs ita do , $ conflequenter, ficar MUS tenemur diligere Deum magis appretiarine, ita y N etiam magis inteníiue, Refponderur,non reÉte 0x-, ? ] ; plicare Durandum in quo confiftat maior intenfo" | 1 dileétionis, 8: maior y ea O Maior. ' y enim rivera. ie and in majori par=. Á , tium gradualium mulritudine , qua ratione often». 1 dimus,non e(Te obligarionem diligendi Deum ma- . ¿8 ¡ori intenlione quam alía obieóta: Maior yeró di- + TA ió retiariué ineo tancúm conúftic , ve quis > nihil diligat contra veram Dei amicitiam , feu we, hi fimul -nOn patiatur amorem amicitiz Dei con-. 0 trarium, (ue intenfiorem , fue remifliorem ; licéer ¿0 pollir admitrere intenliorem: alium amorem, qui. 10 -contrarius non lit amicitiz Dei. Pb dd | >. licit terti a 29. e 2038: odq As A ¿EN 39 A elicita Ls voluntatis inftrud sabi 1 charitatís , potelt me-: 4 diante illo, conarl vehementias ad diligendum. 1 1 Deum. nam intentio actus non. Fes Xx propria, $e intrinfecainclina- e abitus,led ertam ex conatu potentiz : vnde | 18 ibitus charitatis. perficiar voluntatem ad li odum proptium ¡plus voluntaris, 8 in poteltate Y untatis fit vehementius $ intenfas diligere ¡a Y Abt EAN y PET A ITA > F oximum , quam Deum, nam bhabiribus vrimur 'volumus , $ quantum volumus , ideo poteít 1 » Es ¡ “a : AL A AA e la Y E tis.mon potelt pr ¿ cium , adtum chariratis theologic A L 3 "circa 10

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz