BCCPAM000545-5-19000000000000

cal ibus componitur di cojum gradualium , ex quiba compon: ma actas Fertid ordoA jeóti maioris,aut minoris, ue perlone delidera- tur;quo fenfu illa perfona dicicurmagis diligi, cul plura aut maiora bona defiderantur , quam alteri. Quarto ille orde efe porelt in efficacitare maiori, aur minori,quo fenfumagis,id ra] girur ille cui potius exhibetur effcétos dilectionis, quám alrer , qui videlicer diligieur cum propolito implicito, aut explicito ¡llipotíns exhibendi effe- ¿tus diledrionis,quám alterisú aliquando n n effet poteltas effcótum: dileétionis verique ¡exhibendi; ab aliis dicitur diligi magis appretiaciue , 8 efti- mariue, 507 AA 3 iy! 0 bd y 7%) 4 Quodairem: in charitáte debearferuari ordo, conftar manifefte Marth. 2.2, vbi ponitur ordo in- E 11. Matth.23. ne Deisinquit: Hoc ef? primum,óó' maximum manda- sumide dileótione veró proximi aflerit ; Secundus ¿aurem fimile buic. 82 Caniticorum 2: dicitur:Ordina fait in me charitaten:. 82 heoelt communis 82 cet fententia Theologorum. In charitate elle alique ordinem in diligendis obicétis > QuE pera | tem diligantur, ita vt non omnia zque diligas fed Deuspre:ceteris , 8 inter proximos (rt etiam ordo fecundum magis 82 miñus , 8 lecundim va- rias Ape coniunctionis, diligibilita- tis,8Cobligarionis. 00 cua ts EN dy Difficaltas itaque eft , qualiter ordo hic fitin ipíacharirate. Etratio dubitaridi et, quia habitus charitatis.eft forma fimplicillima, 8: omnino indi- uilibilis, 82 quie artingit omnia obicéta fub cadern rariong foomali:ergo mullus¡poteft ordo inipía at- fignati ordo enimefe1 quit fine aliqua diftin- ¿tione/patrium,quaram vay lt prior altera.Sic yiz mcr a pa viteutibus moralibus , nul- ¿um-ordinem 2fignari; ergo 'neque in charitate pp ns dd ordo:- Dicciajnicindd Cant.£. de?: A O ritate cffeÓrdinem,non intendimus , qudd in ipí . «£ntitore 8: fubltantia ipGus, vel in ratione form fuiobreQi fécurndunfeconáiderara , firaligua dd ftindtio,vél ordo, fed tantúmvolumus quod hab A arione, $ na- dd” tura , h ber ferri adtualiter in 'obieóta material ¿UR ordinequodam, quatenus magis, vel minus par; 54 cipant rationerm formalem obiecti-ciuídem ch: tatis.. Sicur potentia viliua perfeétius ferturin. bic BAR UTA approximara,'8£, ha bits leientiz magis inclinat in concluliones,quz immediatiús deducun ex luis principiis ; ynde ex duplici capire potelft conftitui ordo inter obie- ns. Ea diligibiliz per charitarem.Primó ex maiori,vel | fuicontecico cl ecundo ex mal ti ycl minoriconionttiónesS vniene,qua res dili- genda efbnobiltuhiconiuntta- Et ex priori capite «Bonauenterm. 49" in Cantica obféruar, ordinem “ehavivavis/expolcere, vé magis dili | | pmnalorem eratiany 8 ut Gtiratione proprij officij,vel aliis riculist:o um:eft in fide,vel aliis vircuriblis Traétacus X V 11 De Charitate. quod autem hac rarione magis diligituraffedtind; ter prazcepta charitatissloquens enim de dileétio- : - elbsimcharitate deberi ordinerfernariyveprobañir quando quidem:dilcrerio omnibus virtutibus or- dinemac modum prefcribir.Sic videmus virtutem mifericordiz ordinem feruare in eleemofynis , £ in correétione fraterna; ¡uftitia eciam certum. re- quirit ordinemin reftituendis rebus alienis,Sz ipía br principalius inclinatad alentiendum articu- lis dininiratis , quam aliis. Nec contrariuselt D. Thorgyin hac quelt;arc.1:dum docer , fpeciali ra- rione congenire charirati yhabere ordinemin fua actione cum aliis virrutibus ,eo quod charitas re- (picit proprium.obieétum fub rarione finis vlrimi, qui elt prior in operabilibus ; arque adeó primo 8% principaliter fertur ín Deum,tanquam in vltimum finem; lecundarió veró $eminus principaliterfeo- tur , inalia obicóta magis vel minus, lecundúm quod magis,vel minus coniunéta Íunt vltimo fini: quod non habetrlocum in aliis vircutibus,que non habent pro obieéto finem. vlrimum, fed eligeve media in ordinead ipfum. Per: hoc aurem non in- tendit D,Thom. alias virtures fuo modo feruare ordinem in'propriis actibus:imó de fideid exprel- se concedit y dum afirmar, quod habere ordinem, maxime conuenit charitati , quaá dicerer etiam aliis yirrutibus conuenire,licétnon ita perfecte. E | a An Dems fit mag: diligendis » quám | | de proximos. di | Cu duobus modis pollit'contingere maior ¿dileétio Dei; quam proximi; alvero appretia- tiuesfeu zltimariue¡alrero veró intenfue. Conue- niunr Doétores y enumquemque teneri diligere Deum appretiative magis,quam le iplum, NX CX2LO- ra omnia,quod Íatis aperté colligitur ex facra Seri- OoTEO. LV. da tura Marth:1o. Qui amar Patrem,aut matrem pluf Marth. 10. quammnesnon ef? me dignms. 8: Luce 14. Si quís venis Lex 14 ad me, (non odir patrem funm , (7 matrem ,(Ó UXO= rem,8tc, adbuc autem (5 animam fi am,ñon potef? mens | effe difiipulus. Per que tamen'verba non fignifica- «urelle necellariom pofitiuum -odiutn contrá rentesjaut propriam vitam;fed folúm fgnificatut, «quando aliqua creatura adueríator diledioni Dei, 8robferuantiz divine legis, quam per charitarem Deo defideramus elle potiús Deo exhibendum tura dilectionis obleruando eius legem, 8z 4 mandara, 8c,vt Auguítinus dicit tradt.5 1. in loann. — effe poris Deo dilecto moriendum , quam illo ofenfo vi- Augult. ) Ar” E ende. Quamuis tamen propter nullum bonum ciendum 1t aliquid contra diuinam legemn , ni- "y egem viola. e, led quiaintali cau ceflarobligatio talis legis, que non obligat cum tanto ”periculo. Difhicultasergo procedit de maioridileétione Dei, intenííue loquendo. IE E EN AS far 7 “cone 1 fio. Non teriemr; diligere Den 25. Muniter ¿ac proinde in intenlione “que ¿maior partiur gradualium mulcitu- nelfe ordinem in charitate, led pofle 14y” que Torénfum cirea omnia illa, hatitatem diligi pollunt , nec e: obli- ifigendi. Deom maiori intéenfióñe, A OS * quam A

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz