BCCPAM000545-5-19000000000000

95: 96. 29 ' principiuin diligendi alterius,nili illa que de nono introducirur,irco 18 Tractatus XV Il De Charitate. Deum, arque ex hoc elt de finiendum » qua rarione.charitas: pet peccaruin aftuale.expellarur,8 Corrumpar Das. ón Primaconclulio. Peccatúm “Formalem Aut phy Íicam Pi y ir cum ha- s bicu chariraris,ca ratione, quae Preiieo mil gendi Deum ; ac.proinde ch ritas | ecundúm hanc rarionem, demeritoric corrumpitur per peccarum, non autem phybcé, aur. E » Hoc leníu vera _elt prima fencencia , quia agtus nonell formaliter incompollibilis cum habitu , yt docet D. Thom. hoc loco, Peccatum veró adtus quidam elt, chari- tas vero habirus ¿ergo peccatum. non eft formali- incompoffibile cum charitare:vnde neque.po- illam formaliter corrampere. Que doétrina non folúm vera et in habitibus acquifitis , fed etiam ininfuíis. nam ex communi Doétorum fen- tentia in materia de fide, peccatum infidelirári formaliter non repugnar habitui fidei; ergo pec catum morrale formaliter non Be do rabitu charitatis , ea pracisé rarione, qua ¡lle ef: prin pium operandi. Inde autem infertur per peccatur mortale habitumn chariraris non effective , led de meritorié folum corrumpi; non enim potelt qua forma effe tine corrumpi per introduétione traria forme precxiftenti, aut alicui difpo ex qua illa, phy(ico modo e py o cios Y Refpondent tamen nonnulli recentiores,quam- uis peccatum ex natura rei'immediaté non repu- 71 - gnet habitui charitatis, repugnare tamen ex/natu- ra rei,lalicui difpofitioni ex quahabitus charitatis dependetin fuaconleroarione. nam , vt peccatum elt auerñioa Deo, covtrarium elt conuerfioni ad ¿Deum per modum habitus,a qua conuerfione tan- quam a difpofitione depender conferuario chari- taris, Hec tamen hc manifelte potelt re- - felli y quia, in howine duplex tantúm. conuerho habitualis ad Deum conliderari potelt, Altera rea- lis «e phylica , que elt formalis effectus habitus charitatis,vel potiúsipfe habirus charitatis , 2 qua quidem conuerfione ad Deum habitus chariraris non depender , fed poriús iple habitus eft forma, er quam homo ad Deum conuerfus elt hab | irer, Deinde (1 peccacum mortale huic co n , A e ud 4 A moraliter conferuatur ab aliqua difpofitione ¿mon potelt phy(icé corrumpi a forma, quz ¡li difpoli- tioni contrariarur ; habitus autem charitatis phy- Íico modo non conferaarar ab aliqua animi con- nerfione agwali , vel habituali: ergo non porel! phybce. corrumpi per peccatum , quod quatenus elt auerñoa Deo, illi conuerfoni repugnet : re- linquitur ergo habitum cha itatis ea ratione qua elt immediarum principium diligendi Deum, non nili demeritorié per peccatun corrumpi. ¡A Secunda pal rd Chariras ea ratione qua eft amicitia cum Deo , hoc eft, qua inuoluit gratiam LAanttificantem,rarione cuius fumus Deo xa ¿ex natura rei repugnat peccato mortali actuali”; ac proinde phyfice e effetiué per illud corrumpi- tur. Hoc feníu intelle4a conclulño , defumirurex D.Thoma art.vltimo, vbi ideo concludit, charita- tem per quodliber peccatum mortale corrumpi, quia quodliber peccarum mortale e(t contrarium amiciciz divine. Preterea luprá quelt. 23. art.3. ad fecundum docet; charitatem efle vitam animz, eo modo quo anima eft vita corporis : conftat au- rem formam que elt vita anime, contrariam mor- tali ato, elle gratiam fandtificantem , quam D. Thomas ab habitu operativo diftinguir; ergo D.Thomas nomine chariratis aliquando illam ac- ir, quarenns ea elt amiciria complectens for» quam formaliter fumus Deo chari, robacur primo a pofteriori, quia peccarum aétuale mon minos contrariarur gratiz fanétif- «canti per quam Íumus Deo chari , quam peccatum habituale; fed hoc peccaramex natura rei ell con- ararium gratiz fanétificanti rergo eadem ratione ¡peccarum actuale eft contrarium , $: repugnans ex matura rei. Maior prapofitio elt nora ex terminis, quía non elt minor macula quz relinquiturspér :ccarum actuale , led poriús haber perfeétiori roram maliciam maculz fublequentis: pro» erea enim macula que fublequitur , mala ell, quia ex peccato attuali relinquitur ; ac proinde pe bs e A o - peccarum actuale non porclt habere minoremcum Y Pue Ms . s . . gracia Fepúgnavtiam quam macula peccari habi- ualis, “Quod vero hc macula ex. natura rej- fit A, a, MU . o. . . e . A -Ccontratia diuinz gratiz iuftificanti, patet: quia E A : : 1- Deus Tr aétum liberam vere rollirmaculam pec- A. Ab / e ES, e e d . . 54 qa" ó ” e ss . * o Lfione re ipía non differt, Quare folutio all -rollirgfiiciendo formam incompoflibilem cum il- teltintelligi. Alrera tamen conuerfio per módum + Secundó probarur,fi peccatum aétuale ex natu- habitusad Deum poteít ele moralis , quali relida ta rei monrepugnar gratiz fandtificanti, fequirur ni m | 0 ma ni fte, Deum diredte Se per le elle caufam ma- iquod € 15 pe ti, privationis gratiz,ea ratione , qua ¿ 4 TR ¿A . > eritum, - Amacula peccati eft. Sequela probarur. nam priua> tio for 2 que non procedit ab homine direré ds J o pe Me are illam formam , fed folúm demeritorié, di reé | 80 per le eficitur a Deo, licutá iudice $ dum retradtatum. Si aurem allata lolutio de hac: vindic Operationis humanz : fi enim peccatum conuerfione intelligarar, faciliús impugnatur, aétualeexmatura rei non contrariatur gratiz , ho- nam [zpiflime charitas ab huiulmodi conuerfio- ma lolúm demeritorié elfer cauía expullonis il- lios ¡acptoinde Deus eller cauía direóta , qui pro- reroperationem humanam inhoneltam ,auferrer m landtificantem; ac proinde élfer diredta Y 10, 101 lis gratize,quatenus ex peccato can- 1 1ur elle fallum probatur, quia- Deus veré odio habet maculam peccati, € propter pec- catum h le odio habet peccatorem,$z tamen nihil odit £orum , que facit direéte : ergo macula peccati non ell effectas, qui per le S< diree 4 Deo efficiatur. Vr ergo defendi pollit , privarionem gracia 99. 100.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz