BCCPAM000545-5-19000000000000

Matth, 11. 90. Idem. AE 91. Ácitur ex pa c q TRIGEEA , a A A , . E ; do Difp. IL ergo in his aétibus non eft diueríitas cffentialis, Quare quod air D, Thom. articulo precedenti ad 3.in diletione parriz augmentum elle diuerfa ra tio nis, non et intelligendum de diuerfitate pro- «prie (pecifica 8z eMlenviali, led de diffimilitudine indiuiduali , 8% indiuiduali excefTul, qui nece(farió et indiletione patriz. Ea enim diledtio licur na- nitione totius bonitaris Dei, id elt, cuiulque perfeétionis diuinz in particulari; ita ctiam tendit in divinas perfeótiones, 'ficut in pr Dei perfectiones, 8 non loli confu- modo,ficut in'hac vita. Preeterea ex parte obie- ¿ti Deo concupiti eft magna quedaín differentia, quia per quamliber dileótioneín beatificam , beá- tos efhicaciter vule Deo in omnibus placere fem- per fine vllo prorlus defeétu , etiam venial; quod tamen lege ordinaria iufti in hac vica preltare non poffunt. licet ergo in diledtione patriz non fit ne- ceflarió maior perfettio ellenrialis , aur inten- lionis; in ea tamen neceÑlarió eft quadam maior perfedtio indiuidualis, que extra beatitudinem non eft. Atque ex his refpondetur ad teltimonia Pa- trum. Quando enim dicunt,dileótionem huias vi- ez Íuperari a dilectione parriz , ¡llos non elíein- telligendos de maiori perfeltione intenfionis, aut efTentiali, fed de maiori illa perfeftione indiui: duali, quim iam dixinwus efle in parria. Vnde ali- quando Patreslexponunt perfeétionem dileétio- nis patriz per carentiam omnis peccati ,etiam ve- nialis, Alijveró adducunt contra noltram fenten- tiamillud Matth. 11. Inter natos mulierum non fur- rexit maior loanne BaptiSta. Qui aurem minor ef in Regno caelorum , maior ef? illo. per que verba aliqui intelligunt exceffum dileétionis beatorum , fed non bene ; quia Chriftus in eo loco non agebat de Ímagnitudine dileétionis , led de munere prophe- tiz 8 explicandi myfteria Chrifti ,in quo mune- re etiam ¡lli qui minores fuerunt rempore legis euangelice , Cepueipned fuerunt loanne , qui nun- quam predicauit mylterium palfionis Chrifti. Ira explicanthunc locum lanfenius cap.47. Concot- dix. Salmeron tom. 4. part. 2.tradt. 3. Vazquez, 1.parte rom.1. difp.47.cap.2. 8c huic explicationi fauent Cyrillus Hieroflolymitanus , 82 Maximus Taurineníis homil.3.Preterea non elt improbabi- lis (ententia illoram qui putant, Chriftam per illa verba ¿ Qui minor ef? inregno celorum , intellexife feiplum, qui co tempore communiter minor exi- ftimabacar quam loann.Baprifta. Ita Tertullianus 8 Augult:traétar.13.n loann.Beda 7.Lucx.Chry- Lfoltomas, Theophyl.Eathym. in hunc locum. De- nique licérin eó loco fierer comparario de excellu diledtionis , intelligi poflunt illa verba de illo ex- cellú indiuiduali, dz de maiori firmitate in dile- ¿tioneratione ftatús , que line dubio maior eltin quoliber beato, quam tunc erat ín loanne , cuius tamen firmitacem Chriftus paulo anté laudaucrar illis verbis : Quidexifhí in deférrum videre ? arundi- nem vento agitatam. RAR A O O An es qua ratione charitas po/Jit corrump!, as Guia | ant. PET e od attiner ad eltionem an fic; nimiruni fecundiwm fidem certa : charitarem pollc amitti $e “Etiue, vel formaliter. PA » Seth Mio id - j o HA corrumpi, ApocalypÍ. 2. Sed babeo aduer/im te, quod <haricatem primam reliquifti :memor esto itaque unde excideris, 6. ago panitetiam. per que netba 100 tancúm fignificatur feruorem charitatisrelidum fuille,vt aliqui exponunt ; fed omninio charitarem fuide amiflam, vt Ambrofius 82 Aymon interpre: pre Ka E tamcur sille enim voces, undr:excideria” , grauem aplum fignificant: cur Ax illée voces Ag panó- ino eft : non verd de lola remiflione , aut de culpa veniali,quz diverís 'modis remitri porelt. Deinde idem confirmatur ex teltimoniis, quibus oftendi- tur, jultiriam:8e gratiam prius habitans per quod- libet peccatum graue aámitri; inde enim infertur eriam per quodliber peccarum” mortale charita- “tem ámitti, fiquidem eharitas non elt Gne iufticia 8: amicitia diuina. Vnde elt illud Ezechielis 8. y 77 , £ , . : 'tentiam , quie pro mortali peccato necellaria omini- 117 . Ápoc. 2. Chm auerterit fé iufims a ¡ustitia , Ó fecerit iniguita- Ezcch.8. tem,morietar in illa. Denique contra hereticos hu- ius temporis hoc extat diffinitum in Tridentin, fefT.6.cap.14.8% 15.8 Can. 23. confentiunt Patres, prelertim Cyprianus lib:de lapls, Auguít.de pre- deltinar. Sandtorumcap.14. Chryfoft. homil.34.in Marth.Hieronym.2.contra louinian.8 Ambrobiús in exhortatione ad peenitentiam. | Quod verd dicitur loann.10.de ovibus Chrifti: Nemo rapict eas de manu mea, 8c 1.loann.z. Si fuif" fent ex mobi manfiffene vtique nobi/cum , non intelli- gitur de omnibus ¡oltis,fed de predeftinatis, quo- tum nullus peribir. 1lud veró quod dicitur in ea- dem epiftola cap.3.8c 4. Omni qui naftitur ex Deo, non peccat, Aut,omnis qui in Deo manet,non peccat,in- telligitur , vt exponit Auguítin. de Gratia Chrifti cap. 21. fieri non pofle vt quisin Deo manear , aut in adoptione ciuídem , per quam homo nafcitur filius Dei,8 in fimul efficiat opera prohibita. Circa modum veró quo charitas per ios Y corrumpitur , diuerfíe funt Doftorum fententiz. Prima eft, charitarem So ip corrumpi de- meritorié , non verá phyfict ex natura rei effedti- ue,aur formaliter.Ira D.Bonauent.in 3.diftintt.31. art.1.8 Scor.in 4dift.r6.quelt.2.Secunda lenten- tia tener, peccatum corrumpere charitatem effe- étiue,8c demeritoric, Ira D.Thom.art.10.Cajeran. ibidem,8¿ communitet Thomiftz. Cuius fenten- iz fundamentum ett , quia proprer indignitatem ác demeritum , pecearor dignus eft4 quo gratia se charitas auferantur, 8 preterea inter peccarum 8 chatirtatem , datur formalis incompoffibilitas ex natura rei »ergo peccatum vrroque modo charita- tem expellit, nempe demeritoric,, Se er cffe- | Quo autem feníu hec in- compollibilicas (it accipienda inter peccarum 8£ LR amb eres dicendis. o intelligentia ergo notandun eft , charita- tem duobus modis accipi. Primo pro folo imme- diato principio efficiendi diledtionem Dei: fecun- dúm quam rationem elt quedan peculiaris vir- tus. Secundo modo poteft accipi,pro amicitia que eltin homine erga Deum, (ecundúm quan ratio- nem charitas non tantúm compleétitur imme- diatum principium diligendi Deum, fed etiam il- lam formam per quam homo redditur Deo cha- rus; hoc eft rarione cuius'a Deo diligitur : quos juidem duos cffedtus ab eadem lesundim rem 912. loan. 10. 1 loan. 2. 1.020 3.84. 94. ormam oriri ,aliqui Theologi opinantur : tamen D.Thomas 1.2.quelt:1 10.art.3.docer ,oriri 2adua- bus formis. Quare núnc videndum eft, qua ratio- ne peccatuma aGtuale fit contrarium formz gratiz landtificantis, 8c illi virtua, que cf immediatum princi

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz