BCCPAM000545-5-19000000000000

> - + PAN é A ld > ERA TT a As 5 O II Ted - dile£bionss, Quate non dixit ele maximum fignum dileétionis, led fignum maximz dileétionis : quod valde diuetfum eft. Nimirum cognouerar fandtus Doctor ex'expofitione Auguítini , dileétionem tunc elle maximam, feilicer in perfetione obie- étiua, quando pro dile(tione contemnitur vita, vt pater ex Augult; lib. de natura 8c grat. cap. vie. vbi cúm dixiflet , inchoatam charitatem elle inchoa- tam jufticiam, 8 perfeótam charitatem elle perfe- ¿tam iuftiriam , addidit : Charitatem tunc effe maxi- mam, quando pro ip/a contemnitur vita. Quod pro- bar fubriliter ex verbis Chrifti, Matth. 20, Cúm enim duo fratres lacobus , 8: loannes prima loca 4 Chrifto poltulaflent, Se fuz ignorantiz relpon= fum accepiffent,vr Nignificaret Ma prima loca me- Mawb.20. Fito martyrijefle eomparanda ; Poteftis, inquit, bi- TO» Gregor. Vincent. 71. bere Calicem, quem ego bibirmrns fm. Iraque criamí in affeétu intenfionis (it equalitas , multo maius elt meritum in voluntate bibendi calicem palfio- nis,quám in voluntate dandi potum aque frigida, Obiicit primó Bañes teltimenium. Lucz 21. Íxpiús repetitum , vbi vidua dicitur plus obtu- life , quam reliquos , non eerté alía ratione, niái quia maiori chariratis affeótu duo rantúm minuta miftt in gazophylacium ; ergo magnitudo: meriti ex maiori folúm intenfione penfanda eft, non ve- 19 ex aliis capitibus. Confirmatur hac ratio ex communi modo loquendi Patrum , qui lepe do- cent meritum ex interno affeétu penfari , non ex opere externo. Gregorius homil.5. in Evangelia: Externa, inquit, noftra, quentumliber parna , Deo fufficiunt, cor namque, có non fubitantiam penfar ; hoc -elt, interiorem affeétum, non Pt do- ni, quod offertur. Eodem modo loquitur S.Vin- centius fupra: Comments , inquit , doctrina fanéto- rum Doclorumef , quod meritum gratia in boc mundo, 5 gloria in alio mag eh ex fernore [piriees , quam ex mulriplicatione bonorum operum, quanto enim ques plus , vel minus haber de charitate , tanto apue Deum efi maior, vel minor. Qui Patres magis videntur lo- qui de magnitudine affeétus, 8 aítionis inter- nz , per quas quis operatur, quam de magnitu- dine gratiz habitualis. Quare communis lenten- tia elle videtur, meritum commendfurari femper | o ds interioris affeótus , nonverócrelo re | UNA ex aliis capitibus. pen Pro folutione nora, in actibus voluntaris du= plicem elle polfe perfeétionem, alteram intenfio- nis, alreram verd obieétiuam, hoc elt, delumpram ex obieíto. Perfectio intenfionis eft in aítu vo- -lantatis ex maiori conatu principi] operantis cir- ca obiettum ; confiftit auten in maiori multitudi- ne partium circa idem obieótam. Perfeétio verd obieótina eftilla, que in au volantatis defumi- tur ex preftantia obiedti. Que iterum duplex el; altera efchrialis , que delumitur ex eflentiali per- feótione obiedti; qua ratione charitas eflentiali- ter eft perfectior , quam ceterz virtutes , quia il- lius obietum primarium $ formale, preftantios eft. Alia vero elt perfeétio obieétiva indiuidualis, z fumitur ex maiori preltantia obieéti intra Ei Ípeciem ¿qua ratione voluntas dandi ma- am eleemofynam elt melior, quam voluntas y iainofymáto molida li cxtera Íint paria: ¿cin eleftione medioram ad finem ,illa cft pru- dentior $e melior,per quam eligivur medium pree- ffantius» 82 efficacias ad finem. Arque hoc modo a erfectione obieétiua delumpta exmá- ori ipreeltanitia intra cam Ípeciem.namlicer Lud. a Cefaranguita Tom, poster. id Ñ A PA SM E 4 “y y do ¿du > da ; 7 e , > 1 ; E “ : .. eds .t A 5 0 A 2% Eq re aliis vircuribus , ham virtuti char -charitate' ,' plusm affectus charitatis imperantis opus preflantius, . : e in qualiber parte actus. nam queliber pars adtus relpicit totum obieétum : arque hoc differt het perfedtioobicótina altus, 4 perfeftione intenfio* nis,que, vt conftat,non eft in qualibet atus parté, raices eMfentialis”, aut individualis, eft fed in tota pártium aggregationezcim tamen per | 4* y feétio obicétiva que refpicit torum obicátum , qualiber actus parte reperiatur.: dels X * Ex his ad obieétionem refpondetur, opusillias' viduz fuifle Deo magis gratum , rarione maio- ris preltantiz obiedti; hanc tamen maiórem pre- ftantiam obiedti, ñon tantúm elle in maioriin- tenfione , fed eriam in preftantiori ordine ad obieétum, 82 de hac maiori perfeétione locutum fuifle Chriftum quando illam fgnificavit perob- ieétum , quia Ícilicer illa vidua ex fua penuria quadrantem obtulir, Eodem modo ref;ponder ad confirmationem , magnitudinem quiden me- riti , refpondere magnitudini affedtus ; hinc' ta- men malé inferri , refp dere folúrn maiori intenfioni. nam preter hanc preftantiam , ef etiam altera intrinfeca in au, delumpra ex pre- ftantia obieti. Aduertendam veró ele quod lan- ¿tus Vincentius docet , cúm perfedtio affeGtu crelcat per intenfionem , $ ordinem ad obieé preftantius , fieri polle ve ropter em in tenfionem in magno Escbil, maius (itmeritúr in voluntate intenía faciendi opus minus pre ftans , quám in voluntate remifía faciendi O reftantius : ad hoc tamen necellarius eft nor: ¿e "A » de minora , Se tamen docuit eMe necefarino le E - Secundo obiicit Bañes , quia ex o cid Yuis A pofita fen- 1dem, enim hoc meritum crefcit tantia op a charitate imperati, fieri potelt vt quis minori >reatur fundendo languinem pro Chrifto , quam tribuendo minorem elecmo- charirate; aut etiam quám alius,qui fynam maiori c 1arit: cum zquali chatitate aliquod leuc opus,facit: fi A RA E ARE y A y autem hoc concedatur , videcur ¡llud abfurdám 'martyrium , vnus veró aétui charitatis habenti vnum gradum intenfionis: hoc autem elt meri- tun magis crelcere per actus aliaram virtutum, quam per aCtum cliaritatis. Refpondetor , fieri polle ve aliquis charitate minos intenía patia- tur martyrium , 82 mihilominus plus meretur quam alius,qui maiori , aut quali intenfióne dar leuem eleemofynam : neque tamen propterea | | VS in , y E 000 e Ñ 7 j 1) FU RSA . TIT OLI L $ rd o Pa AD! 73»

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz