BCCPAM000545-5-19000000000000
102 Tractatus XV EQ TTD. Ln A Ay habitus gratia charitati crefcane | Jolum per abtus ipfós intenfiores Sai vero etíam per acts /6bs su BA Rima fententia ell, licér omnes adtus charita- tís hominis iufti mereantur augmentum gra- tie 8 charitatis., nihilominus hos habitus actu' non cielcere, nili peradtus intenfiores , neque'au- mentum «quod hi aus merentur homini con eri niá in hac vita eficiar aun intenliorem quám Gir habitus preexiftens-; ac proinde etiam quando hi habitus crefcunt per adtus intenfiores, vel feruentiores, augmentum non elle fecundám tortam:entitarem adtionis,fed folum fecundúm ex- celflum. hanc fententiam tradic Bannes artic, 6. dub. 2. 5% 4. Vnde etiam dub. 5. conclul: 6: doce! etiamá homo ¡iultus plara y wd um exer- —cearsnifi efficiar ahum intenliorem , quam Áit ha- bitus, nihil magis premij eflentialis illom hab curutn quám habuifler fine illis of ¡bus , aut quam habiturus fitalterin quo fueritadtus y charitatis aque intenfus fine predidtis ope: aliarum virrurum. Idem defenditin ele io 1e augmento chatitatis queít. 3. quod probataliqu bus teltimoniis D. Thomz, prefercim in hoc ar ticulo in corporesvbidocer,charitatea non augeri Banaes. — perfingulos adtusjinquit enim: Non quoliber acta cbaritars , caritas acts augerur , fed quiliber actua charitatía disponit ad charitatís augmentum in quan- tum ex uno alta charitarís homo redditur promprior iterum ad agendum fécundim charitatem , (5 babili- rate crefcente homo prorumpit in aftum fernentiorem dilehionis , quo conerur ad charitatis profeclum, (5 tunc charitas augernr in att, Hec tamen fententia pullo: modo tenenda elt, Sede mente D.Thome infrá dicemos. | | 13 * y chariratis: (latim augentur per adtus in inrenfo- he «xquales habitui preexiftenti charitatis. Et quod attiner ad augmentum gratiz , de qua po- tiffimumin hac conclufione loquimur, in ea con- “ueniunt communiter Doctores, 8 aliqui exifti- mant negari non polle fine periculo errandi:qudd veróea ir D. Thomz,conftat i n 1.di(t,17. quel.2. attic.3.wbiait: Quando actm charitatís pr | tota: vireuie habits infufi , tune unws actus diSponit, O mererur augmentum charitatis , vt farim fat. 82 in 2-dikiñk.27.qué la. artic. 5 .ad 2. Non imquo- libet actu meritorio ejf illa conditio , per quam ex acbm confequitar augmientins habisus, fed folum in illo , quo quis accepta gratía utitur fecundum proportionem fua- rum virium, vt in nulo t gratía Des per negligen- tiam. Vide Caietan,1.2.quel.114.art.8. circa 3. exponit , ftatim prariam' augeri quando quis ope- ratur [lecandúrm propotrionem viciom fuarum, Ewt di nullo delic grariee per negligéntiam : at mando ¡uftus efficitadtiónem equalem ininten- one habitui queno haber (¡ne vlla negligencia, veitur virture accepta , fiquidem per illam efficic quid a Í poreft per illam eficere ergo ex men- He te D. Thomze quañido quís efficit actum equé in- A tenfum atque elt habitus per quem operarur, fta- E tim affequitur augmentum gratiz 8: charitaris, '; Denique quod D. Thomas é< alij Doctores in controuerfiam VOCant » an charitas augeatur per AS $ D.Thom. Tdem, IL De Charitate. . contextu; loquitur enim Paulus cum his quos di- $ A ¡p y AILKAAILA G . 54 E 7 P - Sit'ergo ptima conclufío, Habitus gratiz 82 ¿DRY o : A | , y 1 E y . PA a As j A e yd aGtus remilliores , aut remillos , non poteft ¡n= célligi de quibuíliber aétibus ; adtus enim non perud dica Hemiflior ¿aurremillus , comparario- ne habitus cui qualis eft; dicunt enim charita- tem augerioper intenifíimum aítum quem vo- luntas ¿informate illa: charitate poteft efficere; hic: verd elt agtus qui inintenhone zqualis eft habitgi, nam habitus fupra fuam intenfionem virtuce propria' ficut operacor habitus infafus, 0 poteft lupra fuam intenfionem aliquid ef- pere. 07074 ELO) lan veró probatur primo conclufio ex verbis Pauli ad Rom: 6. vbi ¡loquens cum iuftificaris ait: Liberati a peccarís , feruá fabti estía inStitia. Fluma- Rom.s. mum dico , propter infirmitatem carnis: velira : ficut exhibuistis membra vestra fernire immunditia 6 ini- guitari ad iniquitatem : ita nunc exbibere membra ve- fra fernire imsticia in Jjanélificationem. Im hoc loco Paulus, per fanctificationen* manifelte intelligit augmentum maioris fanétiratis, ad quam luppo- nit non elle necéllariam maiorem intenfionem quam ficin habito iuftitiz accepte : ergo ex men- te Pauli hc major intenfio non requiritur ad au- gmentum lanéticatis. Maior propofitio conftat ex cit liberatos ele 2peccaro , 8 ¡am leruos efe in- ftitiz, quibus non potelt contingere fanétifica- tio nifi peraugmentum , quod dicitur fecunda in- Stificatio. Vnde Trident. leT.6. cap. 10. hec verba exponit de augmento fanCtitatis iuftificati , in- quiens: Entes de vireute in virtutem, quotidis re- Tridene ionantur ¿def? ,exhibendo membra fua arma ¡usti- lei Ja el ificationem , im ipfa imstitia accepta, cref> cnt. E y instificantur. Minor veró propo- atrio, quod Ícilicer Paulus alferat, majorem in= eníic nem non elle neceflariam ad augmentum, conftar etiam ex ipío contextu; politurus enim m nur quam exigebat : Human , inquit,di- co pra Wer infirmitatem carnis veftre , id eft, cóm pollem poltulare maiora, rationem tamen habens aftmicraris veítre , rem humanz infirmitati pro- ortiónatam poltulo , vt : Sicur exhibuists mejn- a vestra ferusre iniguitati ; ita nunc illa exbibearás e imititia. hoc elt, vt inquir Chryfoftomus P o virmutem fectemini. 8 Ambrobas in eum cur aCipit , qua of 7 diabolo famulabamur , nec plus a nobss exipit RN E ne 1 '4 ¡epta quajs grauia fugeremua, Eodem modo exponit Aníelmus, Se alij Parres. Ar vt quis fer- ulaciofticiz ea menfura , qua prids feruierat ini- ¡quítati , non elt neceflariam femper maiori 8z maiori intenfione operari: ergo hec maior in- tenio non elt necelfaria ad augmentum iufti- i. e y de quo loquitur“Paulus , 8: quod ex difh- .nitione Tridentini , crédimus cfle pofle in homi- cum. Ea nos menfura fermire Deo Ma iS LES ye bas fulls; - Secandúm argumentum fumitur ex augimento (titiz Abrabz , de quo agitur Tacobi cap. 2. 8c enel, 22. Abraham enim augmento verz fan- is inftificatus eft , quando factificare voluit 14 liar adimplendo divinum mandatum. Inquit 26. enitm lacóbus : 4brabam ex operibms iustificarus eff Lacob 2. of hlsam fuper altare. Et inde colligit homines iuftificari ex operibus,8z non ex fide tantúm.Que verba ni cel , ió. etiam intelliguntur de iultifica- tione que ef 'aAUgMmentum lanétitatis , A dicitur fecunda iultificatio,vr exponit Trident.codem lo- co. Er ravione probatur,quía Abraham mutto atite quam filani veller facrificare, iuftus erar. mami mulro ilm. 111, Ve quanto ffudio vitiwm fotabami- Chryfott. ] |
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz