BCCPAM000545-5-19000000000000

IT. Araulican, Auguít, 3 e ade * e im > tl A Fis di E did ye q.” q 7 E 75.3 q A ñ 7 y o * M a] el 7 + + * . - sj ' 4 : Y FED ' ' ¿ A Mid ) £ , ». Ls dy EDI e] E a Y . y ts 1 be. UA j TE 4 : e] : ; . h 0 » 1. MN E e A .” ais , d a y e p ad . z > gn "E v e $ « os e . Í ; tute propria potelt cognofcere Deum aultorem patarz, lecundúm: ¡llum gradum bonitatis, qui necellariuseft in audtore nature , ve auétor natu- tel ; ergo voluntas que naturaliter coniungi- ur cum hac potentia intelletiua atu fibi pro- «portionato , potelt diligere Deum vt eft bonusin le , eo gradu bonitatis qui cognofci potelt elle an Deo vr elt audtor naturz. Cúm autem dicimus virtutem appetitiuam 'proportionari virtuti in- rellctiuz, non (igvificamus polle diligere omnia illa que per extrinfeca principia reuelarionis $ auctoritatis pollunt cognofci fed: polle diligere omnia illa que propria virtute intrinfeca cogno- [ci poflunt ab illa porentia cum qua voluntas coniuncta eft;cum hac enim intrinfeca virtute quz per [e conuenit náturz., proportionari de- ber vircus appetitina ; non veró cum aliis que ex accidenti, 82 ab extrinfeco pollunt aduenire: Deus autem quarenus elt bonus in fe bonirate au- Ctoris nature ,euidenter $ naturaliter potelt co- nofci per principia intriníleca narure rationa- lis , 8% ideo naturaliter et ab illa diligibilis ; quia potentia diligendi ex fua natura fequitur po- 43 * 7 y e 99 non eltpropter fupremam e: A ob ar | a a. quam Deus diligi porelt pi ficut D. T | ») É aer e “k . € _mas exponit : 4morem concupifcentia omnia , qui non ef? propter fammam rationem Deva diligi potef? ; (1 quidero preftantior eft illa,o Gigi: Deus quatevus et bonus in fe, Si» mili modo preftantior elt, formaliter loquendo ratioboni ,ob quam diligirur Deus quarenus ell .audtor beaticudinis, quam jlla, ob quam diligitu A A + Obiicies fecundo ; quia (1e (le pofleraliqua be- - neuolentia naturalis erga Deum elfentialiter dio uería 2 fupernaturali, deberer efe aliqua diftinétio ex parte obiecti formalis huius dileétionis. nam _inter dilectiones non potelt elle ellenrialis diuer- tentiam intelletiuam , quz obicétum diligibile proponit. AO A y Obiicies primó , quia nulla eft Dei dileétio ad quam non fit" neceflaria gratia : ergo nulla eft Dei «dileótio que non fit fupernaturalis ¿ideo enim ad aliquam aCtionem lemper necellaria ell gra- tia, quía ea fupernaturalis eft , 8 fuperans vir- tutem: nature. Antecedens probatur ex Conci- “lio Araulicano cap. 25. vbi dicitur: Pror/m Dei donnm effe diligere Deum; que lunt verba Augu- ftini tratar. 32. in loann. Propterea idem Au- guítinus lib. 2. contra duas epiftol. Pelagiano- -rum cap.9.docer. ¿nitium dileclions e/fe ex Deo, 8 lib. 4. contra lulianum cap. 3. hoc iplum do- cet de amore Dei creatoris, Ícilicer ele donum ex Deo:ergo ex mente Auguítini nulla eft alia Dei benovolciatia proptet: 1h, preter illam fu- pernaruralem que pertiner ad charitatem infu- fam. Refpondetur negando antecedens, quia, vt diximus in tradtar. de Gratia, iuxta communio- rem Dottorum fententiam , aliqua dileCtio Dei propter fe , ele poteft (íné adiutorio gratiz fuper- naturalis ; quando. Ícilicet nulla apprehenditur nibicris “6 difficultas contraria huic dileCtioni. Quando ve- tó huiuímodi difficultates occurrunt,gratia necel- faria eft,etiam ad huiufmodi diledtionem natura- Jem Dei.quarenus elt auétor naturz ,quia (cili- cet huiufmodi difficulratibus natura infallibiliter ficcumberert , nif gratiz adiurorio fulciretur. Quod vero dicirur in Araulicano : Diligere Deum efe prorfs donum Dei , intelligendum eft de dile- étione que per fe poflit conferte ad beatitudi- nem : ficut illud quod in eodem Concilio afferi- tur , mibil boni effici poffe mii ex gratia, intelligenr dum eft de opere bono quod :ad pieratem Chri- ftianam pertinear , id ef ,conferat ad iuftificatio- nem 8 lalutem. Nec 'veró propteréa dicendum eft, polle hominem. fine gratia diligere Deum fuper omnia, eciamái políir illum aliquando dili- gere amore beneuolentiz; illa enim particula > per omnia , ignificaret hominem fine gratia poflé diligere Deum o exiam fuper illa obiedta que difh- cultatem in operando habéent : quare natura non ¿poteft Deum os hac ratione , etiam yr efbau- Ctor narure , nifi adivuetur auxilio gratiz, Ad- dere etiam polos, dileétionem Dei , veauétor naturz elt, mon elle femper fuper omnia , quia Es . Lud, y Cafarangufta Tomposter. fitas,que non lumatur ex diverlirate obieótorum; fedin dileétione qua Deus diligitur propter (e, id eft , propter illam bonitarem qua in. fe bonus elt, - nulla ex parte obieéti amati poreft affignari for- malis diueríitas : ergo in hac diletione Dei pro- pter fe,non poteft elle illa diuerlitas propter quam vna dilectio fir naturalis elfentialiter dute! ab illa que fupernaturalis cft. Dig e dendo hanc diletionem Dei naturalem elentia- liter ele diueríam 2 fupernaturali, pi ta ' : ¿ ] . KO "o 0 » us y E ] YA e AN a $ $ k Ki. $: A : Y ET | A ho | J optime polle ex parte obieéti: ficur D. Tho cam diftinguit locis citatis, 8 infráquelt.26.0rt.3. In Deo enim qui elt obicétum harum dileóti ligi poteft. Prior eftilla ratio boni, qua Deus € bonus in le , ficut neceflarium eft ve it auttor na- turz , $ contineat omnes perfeétiones que in ot- dine narurali continentur. Pofterioreft alia ra io boni que in Deo ptzfupponirar , ve fi uétor non folúm nature 8c naturalium perfeftionaro, fed etiam fopernaturalium, neque enim huiufinodi num, duplex ratio bonitaris $e perfeétionis intel= | perfedtiones ex Deo poffent oriri nifi eminenter in eo continerentar. Ex quibus duabus rationibus diftinguuntur effentialiter amor matoralis ¿Elo- «pernaturalis erga Deum : obieótunve naturalis eft ls bomiras. qua Deus elt bonus in fe vt autor narure, pracisé loquendo : obieétum «vero fupernaturalis amoris eft ea bonitas qua us elt bonus in le vt audtor natura $e | M | pernaturalis , in qua quiden ris macuralis 4 'Sc fuperadditur altior 1 que intelligitur elle in Dec y VE pi naturam ad fupernatutalem or Pe . A a da " O PA u ¿ E ¿ ne 7 May a? P LS € y y nd y É y a . 1.8 L Y PU E. A A E E AE TA / E, * y a Y AL A 447 á Y y LL e. E ter hanc rationem bo- jum infulum 82 fu- effcien- DA 33) dinuetur ad "uolentiam , 8c amicitiam erga Deum, fed ad amo- rem concupifcentiz. llu ergo intelli en: eftfundamentaliter,id e(t, cam bonitatem, que in Deo prelupponitur vr fit auétor naturz , elle ob= ietum amoris naturalis : illam veró que pre. lupponirur in Deo, vt fit auttor ordinis, fuper- naturalis, elle formale obiceGtum amoris- acuralis, | ¿AER A ? 3 Circa 4 % +4 mn o “7 4 | | p b * . imamorís SL . de 2 - Te A SS ID NERO a € dd q a » - ' Voj

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz