BCCPAM000545-5-19000000000000

I., Í'rident. D; IA 1(p. IL ¿DISPVTATIO 11. De habita charitatis. SROTIO”L eÁn charitas ¿Deo efficiatur im mobi per imfufionem. | TD. Thom, explicet chariratem 4 Deo fieri per infulionem , pramit= tit queít. 24. arr, 1. charitatem elle AAA in voluntate ficutin Íubietto. Nam ER UFRA virtus in ea potentia inheter,quam adiunar ad operandum :-charitas autem cúm (it NES -virtus diligendi Deum,folam voluntatem adiuuar ad huiuvímodi aGtionem. nam dilcétio Dei á fola voluntate poteft procedere;ergo charitas in vo- lunrate et ficur in fubieéto, non verd in appe- titu fenfiriuo in quo non poteft elle amor erga Deum , quarenus et. fummum bonum. Circa quod obferuar D. Thomas, cúm in aliis yirturi- bus , videlicet temperantiz 82 fortirudinis valde probabile (it ,in apperitu feníigiuo ele aliquos habitus, vt faciliús obediat direCtioni voluntatis, tamen in virtute charitatis nulla rarione ele hoc allerendam, quia appetitos fenfitin non poteft + Obieótum veró *operari nifi circa bona leníi charitatis nulla tatione eft feníibile , 8cideo circa illud,neque appetitus poteft operari, neque habe- re circa ¡llum aliquem aótum; cúm tamen habere pollir circa obieéta temperantiz 8 fortitudinis, que materialia funt.. | -Deinde obleruandum eft , per infulionem a Theologis intelligi actionem per quam in nobis aliquid efficitur ab extrinfeco fine nobis. Duo- bus autem modis.operatur Deus in nobis, fine nobis. Primo fine nobis aliquid phy(ice efficien- tibus, fed fólúm recipientibus id quod 2 Deo fir; Sc in huiuímodi leníu virtares habituales fieri polflunt 4 Deo in nobis per infubonem. Secun- do modo operatur Deus ín nobisdine re , aut meritoric operantibus , GBAmuis y phyficoinfluxu noftrarum porentiarum , qua ta- “ tione efficit Deus in nobisinípirationes , 8 exci- tariones gratis pravenientes noltrum liberum confenfum ; huiufmodi enim. excitationes aétus - quidam funt, vitales intelledtus £-voluntaris , 8 ideo fine virali influxu. noftrarum .potentiarum non funt , fed quia efficiuntur fine cooperatione noftra libera 8: morali,dicunuur a Deo fieriin no- “bis pcrinfufionem. lam veró quando querir D, Thomas ,an charitas 4 Deo efhciatur per infufio- nem , fenfus eft,anille folus in nobis efhiciat cha» ritatem ; an vero, nos per noltros aétus hanc vir- tírtem efficiamus, Gicut eficimus illas virtutes que dicunturacquifite. 2.0400. Conclufio D. Thomz elt certa. Charitatem Paulo ad Rom. 5. vbiait: Spes non confundit , quia - ch iS A Y dd add Cafaragnf Tom.pofter. | ftanria ell natu a: de ps -Secti 1 remi/Jione peccatorum fimulinfufa accipi , fidem, [fpem, O charitarem, Et ex hoc principio deducirur, ritatem efe virrutem per fe infulan pernaturalemin eflentia lua , que efhici 1 fit in nobis fine influxu Dei fupernaturalit agentis. Ratio elt manifelta ,quia (1 virrus ch: ritatis non eflet fupernaturalis modo expli illam poflemus pr eye Y o E EI PS tem effici non polle in nobis, nifi per fupernatu- ralem Dei aftionem: ergo hec virtusin eflenria el (upernaruralis. Preterea ,quia Deus per leges. communes non inuertit modum naturz in ope- rando ;inuerterer aurem Í virtutem que in fub- turalis , 8: effici polfét Sc adquiri per- le per fele infunderercommunile= actos noftr ge. in omnibus qui iuftificantur : ergo dicendum elt,virturem charitatis in fua Ípecie € efentia, elle formam fupernaturalem. E - Infertur fecundo, aCtum diligendi Deum ea rarione qua eft obicétum charitatis infuíz , ele in elfentia lua fupernaturalem , qui feilicer efh- cinon polfit abaliqua creara voluntate fine Íu- pernaturali aliquo principio 4 quo adiuuetur in operando. Ratio elt , quia vnum KK idem eftob- ietum habitus , 8 adtus charitatis : ergo necelle eft aítum elle fopernaturalem circa il Ctum,circa quod habitus fupernaturalis et. Neque enim vila poreft elle ratio ob quam habitus acciz piar fupernaturalitatem 4 fuo obieéto ; quam ta- men aótus eodem modo non accipiat ab eodem obicéto : led virtus chariratis fupernaturalis eft 8£ infuía : ergo atus illius fimiliter et fupernara- ralis. Preterea quia ide certum clt., elle quam- dam Dei dileótionem que efhici 2 nobis non po- teft íime fupernarurali motione S-adiutorio Spiri- tus fanéri,vt diciror in Concilio Araulicano, 8% in Trident. fefT.6,Can.3. Hoc autem contingere non poflet , ni quia talis dileétio ex vi lux perfe- Ctionis Íbperar virtutem nature do quidem eft illam elle in. efenria fupernaturalem. nam pre- ter perfeétionemilli elfentialem , non poteft alia accidentalis perfeftio affignari, ob quam ad ta- lem dileétionem graria fupernaturalis necellaria fir;ac proinde dicendum eft , illam diletionera quz eft.difpolirio ad iuftificarionem, efle ineffen ria, fupernaruralem , ficut hoc ipíom diximus de' aca dejase pei coria sion cundo slo .. Circa modum veró quo inter fe compar: tatem eficieñter concurra! bitus charitatis. Sed de h 1as ele étarn de Gratia; $e an eciam habitus charitatis concurrar effective. ad primam dileftionem que elt vlrima difpolitio prada charitatis. Et cerré D, Thomas in hoc artic. 3..ad 1. refpon- ey É a - A natum,ejus qui, gratiam recipit; hunc veró co- natum. preveniri a Spiricu (a (to mouente rem noltram plus minuíve , (lecundúm fam vo- luntarem : ergo ex mente D. Thomz motio, per quam Spiritus fanétos mouet noltram volun- fare ad illum Conatum Juxta. voluntatem luam, nonelt idem donum quod charitas , que infun» det , Deum conferre donum charitatis,, ÍUXta co- | ere per noltros aus, ficut. efficiuntur alje virtotes:ar ex fide conftarcharitas - ud obie-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz