BCCPAM000545-5-19000000000000

15. 16. 17. 18. 19. y us. ./ Me k ¿ a o >» Y E de . 4 7 Difp. Í X » a | P. : E o poreft intelligi perfedta amicitia fine vlla zquali- taris obligatione. Quod veró. dixit Ariftor. crea» turaram ad Deum non elle amicitiam ratione ex- cellentiz, intelligendum elt de illa amicitia, que * haber obligationem alicuius equalitatis , aut pro- portionis : non veró de amicitia lupereminen- tie, vt eriam faterur iple Ariftor.cap.7.8c 12. Ad lecundam refpondetur , inter eas quidem perlonas , quarum neutra effentialiter et propter alteram,bgncuolentiam perfeÁtz amicitiz elle de- bere, propter bonitatem de ille qui diligitur,bo- nus elt : quando veró perlona que diligitur eflen- tialicer elt propter diligentem, figur omnes crea- turz Íunt propter Deum, rationabilem amicitiam non poftulare beneuolentiam per quam propter le diligatur perlona, que ellentialiter ad alteram or- dinaca elt ¿fed poriús rationem poftulare, vr ea eríona diligarur ¿ea ratione qua ab altera diligi- bilis elt : homines autem cúm áne ellentialiter propter Deum, propter eumdem Pd modo perfectiflimo; $ ideo diledtio hominum propter Deum fufkciens eft ad conftituendam rationem amicitiz. Ad confirmationem,amorem quo Deus ab zrterno nos dilexir,non habuifle rarionemami= citiz ,fed rantúm bencuolentiz o amicitia enim coníiítir in amore mutuo; petit enim eflentialiter redamationera.. ee .: Ps 5% NA IS ps 13 PB! Ad rertiam relpondetur,licér in hac vita nullus polfit cerró cognofcere an 4 Deo diligatur, tamen in patria ¡lud ele manifeftiffimum beatis ; quare faltem in patria quando charitas erit perfeéta, ha- . bebit propriam rationem amicitiz. Preterea (1 non omnino certó , faltem rationabiliter 82 pru- denter, lzpe pofluntiufti iudicare le 3 Deo diligi, quaprudens exiftimario Íatis elt ad rationem vir- cutis, nam etiam inter homines mutua beneuolen- tia interior conftare cuidenter non poteft , 8% ni- hilominus propria inter eos reperitur amicitia, Traque nl edipiano de alterius beneuo- lenria, bacis eltad rationem amicitiz quantum elt ex parteillius condirionis,cognitionis fcilicer be- neuolentiz,que ad amiciriam neceflaria NO Ad quartam relpondetur , in amicicia inter Deum 8 homines, efle leu reperiti communica- tionem necelfariam, 8 fuficientem ad veram ra- tionem amiciciz. nam quamuis hecnon reperia- tur inter nudam naturam hominis, 6 diuinam na- turam; reperitur tamen inter homines per gra- tiam eleuaros ad ordinem diuinum , qua ratione jam [unr diuinz confortes nature , 6 participes eiuídem ftarus,(íue conditionis, ac beatitudinis, Se haber homo cum Deo quamdam vnionem, fitque filius Se heres ipfius , 82 particeps ciuídem beari- tudinis. Neque huic amicitiz deeft mutua benef- ciorum collatio. nam quamuis homines non pof- fint conferre beneficia in Deum , tamen quoad pollunt prabent ei laudem,honorem, 8z gloriam. Ad quintam refpondetur,qudd amicitia qua ell charitas , haber vnicum amabile de fe, Ícilicer, Deum,rarione cuius extendirfe'ad plures,vt docer D.Thom.in folut.ad 2.823. Ad lextam, quod etiamá concedamus , ami- citiam efe relationem realem in creatura erga Deum, non inde reéte infertur elle eciam realem relationem in Deumerga creaturam. Efttamen obferuandum,cúm charitas (11 bene- uolentia circa Deum propter le , 8 preterea ami- citia circa cumdem , diuerfiffime hxc duo de cha- ritate dicí, nam elle beneuolentiam Dei propter fe, conuenit efentialites charitati in primo modo .. conuenit reípectas ad luum obiedtum fe elle yeró amicitiam,non poteft charitar | faria elt beneuolentia,etiam in altera pe | E As pe ¡ per fe ; hoc enim mo liter conuenire, quia ad rationemamicitiz ne : CTI AN $ . pa A de 7, ] EA dls 0: > . diligicur,quod non poes efle charitari elfentiale, 8z ideo ratio completa amicitiz confequenter le: haberad rationem charitaris, Proprer camdem ras ¿A A nn y F non poteít ele virtus, quamuis virtutem beneuo= lit virtus , non pendet a volantate alrerius reda= mantis : qudd veró fit amicitia, pender A beneuo= lentia alterias ; qual per rationera bencuolentiz ,non potelt pertinere - ad formalem rationem vitruris. luxta quam dif-. ferentiam Emo ocio aQus di- lestionis non repugnet formaliter cum peccato habicuali per quod homo eftinimicus , quia ratio amicitiz non elt ellencialis adtui charitatis , fed confequenter-ex illo oritur ex D 9 preluppolita dileétione exp undir pa | uolentiam mutuam ex parte Dei, 8 homini Ads se" 4 AN y A A ¿e 7 AO cd : ARE $ d y pa IR UI EA 4 s % E 4 Ed pr 4 y el os ES y y AS A ee f PA A Y e , 10 Xx bo ; : 1 a O A A GAN FER A . YA E Cc A I oO to YD OS AL 37 gracia, (ilicer operandi meritorié. At eharita ftaru virtutis, per DATA A ON otr da -meritoric ad vitam ÓN IMP: > Y Secunda conclufio. Charitas eft vna [pecialis. virtus d reliquis diuería. Probar D. Thomas art.4. quia diltinétio 8: vnitas habitus fumenda eltab. obicéta formali ¿obicótum autem formale amoris elt bonum ve bonum, $cideo inquit fandus Do- Eor,vbielt (pecialistatio boni, neceflarió et (pe- cialis amor, 8z [pecialis virtus : bonum enim diui- num, cuius amor eft charitas , fpeciale quoddam bonum elt:ergo charitas (pecialis elt virtus. Quod vero ait D, Thom, Deum prout eft bearitudinis obicétum , ele Ipeciale obieétum charitaris , non fignificar Deum prout eft bonas nobis in quan- . MEA j e Y aL A . . tum e(t noftra beayitudo, elle obieCtum charitaris: “¡lle enim amor Dei non perrimet ad amorem ami- citix Dei propter fe,qualis et charitas , fed ad in+ feriorem amorem concupifcentis, prout diximus traótaru e enc ergo D. Thomas, Deum prout eft bonus in le ,ea bonitate qué in ipío prelupponicur yt fit fons beatitudinis Íuper- | naturalis, tionem amicitia vt amicitia,formaliter loquendo, 0 are illud quod addit amicitia lu 20. * y E a 7 a . a 2 A d AA AAAA a . Ls e a Y E, EA 2 I, 4 Ri e 20 4 da: die de pa id . he » > > per e N a mi e e cn > "re ES a 50 4 e o A e A Td e a E + av de «y Ms Ad -» + e. bed hn TE e:

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz