BCCPAM000545-5-19000000000000

l. Matth.ro, y.loan 4, Rom.$. Píalm.18. 1.Cor.10. 80 ¡ furúri.Quia tamen precipua difhculras e e td explicádorviemoteyidbo hicexplicandos eft. Tímor autem triplic eracci- pitur. Primo, pto pallione appeticus abeini ¿quí reliderinirafcibili, qua mediante: homo refugir malum imminens, $ contrarium proprio commo- do , 8c de timore in hóc (enfu difputat D. Thom: 1.2.queft.41. Segundo, (umitur pro vitio quodara oppolito yirtuti fortitudinis, quod dicitur timi- dicas , € puhillanimiras quo homó fuccumbir, $ deficit in re necellaria ad virtutem , 8 de hoc ti» more agit D,Thom.infrá quelt.12 5. Tertio modo accipituttimot, pro dono quodam Spiritus fandti nobis coélitos darus , vtiploquaíi freno quodam franetur, 8 coércearur animus nolter,ne bláditiis; 8z illecebris carnis, 82 bonis temporalibus euane- Ícac.Et de timore in hoc fenfu agimus in prefenti, -«Diuiditurautem timor,juxta communem Theo- lo li quis ita timer aliguod huius vite incommodum, vrob id effugiendum, offeridar Deum mortaliter. Timor feruilis tunc et, quando quis timer poenas a Deo conftitutas peccatoribus, 8 quo proinde mouetur ad rete agendum, vr eas poenas effugiar, Timot verd filialis tune proprié dicitur , quando elt de aliquo malo , quarenus Ícilicer in Deumre= dundat;quare qu et de malo culpa,hocenim proprié etoffen a | qui eriam imperfectos foler dici, runc'elt, quándo quis ita: timer Dei offenfam , ve fimul etiam ti= meat poenam. Ratio autem hujus diihonisinde defumitur, quia obietum timoris eftmalumsergo quotuplex fuerir malum , ¡ica dividetur timor ; fed malum potelt quadrupliciter confiderari : ergo etiam timat erit quadruplex.. Quod vt incelliga- tur, eft obleruandum,, quod duplex et malum, Quoddam cuius timor rerrahit nos 4 Deo, vo cum homines metu amitrendi bona temporaliadefe- runt Detm,8c hic timor dicitur imundanus, 8 hu= manus. Alrerum malum eft; cuins timor conuértit e io y 82 hoc et duplex , fcilicet malor culpe,8: malum pone :: rgo hor eo Jero eo net gnem inferni; ralis vi v10A quám graue malum | mor filialis. Quando autem damnatur timor mundanus. D uili ftatim Gubaitue ; Ti pe, q derit corpus , baber potest qm A dl in gebennam, y rape timor feruilis laudatur, 8 1.loan.4. de co- em timore dicitur; Témor non ef? cum charitate, fed perfecta charicas foras: miittit timorem, De timore veró filiali dicitur in epiftola ad Rom. 8. Von ac- cepittis fpiritum feruitms ió ierum in timore ; ¡id elt, non accepiltis timorem feruilem , ve fideles vete- ris Teltamenti , quibus Fuit lex polita cum inir 8c terroribus ; /ed accepittis in lege Eúangelica, Spiritum adoptionis filiorum in quo clamans Abba pa- ter, De quo etiam dicitur Palm.8. Fimor Domi Jantius y permanens in faculum féculi, vbi A cum Im , éz alijlegunt , cafres ; iufti enim com atanturad: Deum , ficut fponía caftiffima ad on Juxta illud Pauli 1, Corinth. 10, Des enim ves uni TractatusX V 1 De Spe. 3ruw fententiam, in mundanum, feruilem, fis. , 8 initizlem. Timor mundanus eft is quo Dei. Timor denique inirialis; vivo, virginem caStam exhibere Christo ; Íicut enim honeltiflima [ponlaabltiner fe ab omni turpitudi- ne,partim amore honeftatis, 8 partimamore Ípon- (5: ka flij Deitiment peccatum, 82 illud auerfan- tur, ne Deum Íponfum animatum offendant 5 82 ideo 'hic timor «dicicar filialis , fanétus , 8 caftus. Denique timorinirialis is dicitur, qui compatitur fecum charirarem imperfeótam,acincipientem,de quo intelligiturillud Loan. 1.cap.4. Timor non efPin cbaritate, quod intelligitur de timore feruili; /ed perfecta charisas foras 'mittit timorei quod intel- ligitur de timore iniriali, A Difficulcas ergo eft, an timor filialis habeat pro obieíto immediato, € primario malum culpzx, vt eft offenía Dei-Etpritma tario dubitandi eft, quia timor refpicitmalum arduum, $ quod difficulter potelt vitariz fed malum culpx cúm fitvolunta=' rium, poteft facile vitari , cúm lit in noftra pote- ftate illad committere , aut vitare; ergo malum eolpx non poreft elle obieítum timoris filialis, Setunda ratio , quia timor filialis Faitin Chrifto, ve habetar Tai, 11, Et replenit eum [piritm timor:s Domins.Chriftus autem non potuit timere culpam, quia erat impeccabilis ergo timor filialis per fe non refpicitculpam. Er confirmatur, quía beari in patria timent Deum tíimore filiali,qui tamen certó: Íciunt le non polle peecate : ergo talis timor non ¿haber pro obicéto malum culpe. 'Propter hec argumenta, Durandus in 3.dift.3 4. exiftimat,obictum timoris non elle culpam, qua- renus eft offenía Dei, led quatenus elt feparatio ab iplo Deo: dicit enim quód peccato mortali du- - plex máalum pone correfpondet: alterum pone damni confiftens in carentía diuinz vilionis;alre- rum veró: poenz fenfus : atque ita timor feruilis haber pro obicéto immediato malum poenz fen- lus ; timot verd filialis malum poenz damni. | "Prima concluñio. Obicátam proprium, 8 im- mediatum timoris filialis et culpa , vt eft oftenía Dei. Probatur, quia timor filialis oritur ex chari= rate , qua diligimus Deum , nullo habito relpetu ad noltrum commodum , vel incommodum : ergo quí timer-Deum timore filiali, non refpicit ali- quod'malum proprium , fed tantúm malum quod ¡1 elf contra bonum diuinum ; hoc autem malum eft a, vrpracisc elt oftenía Dei: ergo vt ficelt fettum timoris filialis. Preterea , quia timere uñe eftr A 2 ria a vilione Dei, procedit ex amore cupiícentiz, Y ex proprio amore; $€ non cx , . * A - perfeCtione charitatis:chm ergo timor filialis oria- tubiex: perfecta charitate, fequitur quód non ha- peat pri obieóto iplam culpam y provt iplum lepa= rara Deo, quia hic timor oritur ex eo quod homo ¡primam rationem in contrariom relponde- ii fummum bonutm. ¿quod quamuis aótus peccati fit delcétabilis, ad | VE a a iquem finem , QUA ratione nequit elle: IDISÉLUM timoris, quia vt (ic non habet ratio- nem inúoluntacij, quia et direc, 8 pet le voli- tumiz Sí confequenter voluntatié elicitam : ni- hilo n m quatenus haber adiunótam malitiam moralem, offenlam Dei,poteft elle obietumn ri. moris; quia,vt lic eft malum otatiflimum,s$z com- municrer non elt direóte , sz per fe voluntariuna, led potiús inuoluntarium, quatenus pecrcás veller, í pofleryaétum ¿llum exercere licite, 8: fine offen- la Dei; ac proindelolum et voluntarium indire- Cte, E interpretarino,eo quod admittens volunta- riceum aítum, cui [cit coniunétam efe necellarió offeníam Deiscenferur illam velle, Secundum 1 loan. 4. l(a1. . $ ms , »% , e DS «Y WO Jo 6.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz