BCCPAM000545-5-19000000000000
30. $2: eds 2. - . e e ? E e s ; . ¿e ' , 7 és Er 3 » P * L EY ; + . * ] c sé . . ó > ; v7 7 E j 1 | , ¿ e . > , . we reddendam,nif in fine vita obicem peccati pona- mus: quod quiden verum eft, per quod patet ad primam rarionem dabitandi. Ad fecundam refpondetur,quod illa propofitio: Eo modo [peranda eft bearitudo , quo Deus illam promibr,potelt habere duplicem fenfum. Primus elt, quod ficur Deus promilit nobis beatitudinem ex meritis obtinendam ¡ira etiam nos debernus ex meritis , 8 non gratis Íperare,8c in hoc fenfu vera elt. Alter veró fenfus elt, quód (cut Deus promifit beatitudinem fub conditione , ita nos lean camdem fub conditione , 8% non ablolute [perare, $ inhoc fenfu eft neganda , quia Ípes in fuo adtu nullam conditionem apponit. Sicut enim Deus comminatur «ternam damnationem fub condi- tione,fcilicer,(i peccanerimus.Et tamen adhuc no- fter timor non fertur in poenam ¡llam fub condi- tione,fed ablolute timemus damnari propter pec- cata, Ita (imilitex non [peramus,quód (1 moriamur in gratia, faluabimurzfed ablolute [peramas falua, ri,propter bona opera ex Dei auxilio fadta. SECIPÓTEO NWE Quem ordinem fernet [pes cum alii vir- tutibms theologict.. e? DIS ordo conliderari poteft inter vittutes theologicas : primus originis : lecundus di- guitatis. Et ante omnia fupponendum eft., Ípem f1ue informem,fiue formatam,id eft, cam chartita- te,vel fin illa, elle veré habitum virtutis, $ qui- dem de formata res elt de fide cerra. Deinformi veró probatur , cum etiam vt fic habear obicátum honeftum,s non differat Ípecie ab [pe formara,li- cét line charirate non habear modum, $e ftatum vitrutis quem petitin homine Chriftiano,maxime virtus theologica fupernaturalis, Vnde (ine chari- tate non dicitur impliciter virtus,quia in homine ad fidem fupernaturalem ordinato, dumelft inimi- cus Dei,3 4 fine fupernarurali aucrfus,nulla virtus smplicirer denominetur , ita vt fimpliciter faciar dici lubietum bonum.loquendo tamen fecundúin eflentiam,8z metaphiylice , re vera virrus elteríam in peccatore;quia adhuc in illo habet fuam intrin- lecam ellentiam, 8: obietum honeftum, nam po- tefk peccator Íperare gloria , fperando merira, Se reniflionem peccati per futuram poenirentiam. An vero habitus (pei formartus intrinfece in fe ha- beataliquid,quod non habear informis,dicendum elt nihil habere, ve Íupra docuimus de fide : elle enim formatum, tantúm dicit habere charitatem concomirantem , fuppolita bonitare habitos (pei. Er iuxta dióta pofluntfacile conciliari Doétores exiítimantes in peccatore non efle virtutes (im- pliciter,8e alij dicentes elle pole. hi enim loquun- tur metaphiylice, 8 quoad ellentiam virtutum:a!;j vero loquuntur de ftatu Y elle virtutum,co modo quo debent ellein homine ad finem fupernatura- lém elenato. Hoc polito, fte: | “Prima conclufio. Via originis ;áctus [pes elt pofterior narura,quam adtus fidei, Ita commaniter Doftores , 8z facile oftenditur , quia adtus [pei elt actus voluntaris ; led voluntas non tendit in bo- num pil precognitúm , 82 priús oltenfum per in- ini: ergo voluntas non [perat bonum ¿ni tell Sibi oftenfum per fidem; nemo enim fperar bo- aliquod , niá prius iudicer ¡llud pole confe- ua ratione Paulus ad Hebr.11.vocat fdem: Lud. a Cafaraugufta Tomposter. * | S . ect y E Ñ Auguítio Enchirid.cap.8-inquit : vid autem Jpe- “credit beatitudinem fibi de a 4 d PP AS Dif- 51% e 4 | - mat , no pernaturali , fed fufficere quodcumque iudiciumn. o ieplitodino ; (1 enim quis probabiliter credat: iudicio, quo quis judicar beatitudinem:fibi poffibilem: ergo eo modo quo iudicar,co modo fperar ¡ta vt lit proportio inter judicare 82 (perare: ita we. í ludicat leuiter, vel fÁirmiter , et m Ípi AC: uiter, vel firmiter: fed (pes infu a. 8c Chtiltia-. na , elt firma , cetra , 8 inconfula : ergo. ludi- cium 4 quo proficifcitur , deber ele Mii 2 tet- titudinis 8 firmitaris ; ac proinde deber ele a fide infuía , que certilfima 8 infallibilis et. Vn- de iudiciumillud probabile fufficier, quidem ad fpem quandam humanam 8 naturalem ; non vero ad-perfectam fpem $e infofam de qua lo- - quimur ; aq. proinde adtus, fpei , qui repericur in heretico , 8 in illo. qui pe iter tantúm ilem , non pro- n 11b1 pollibilem | .cedit ab fpe theologica , fed ab [pe tantúm ac- quilitas: ti | tus fAdei , 2ur [pei mili: la clicucrintaNec obllar Augo vbi am : Specs (10 amara ¿sd non poteft. nm nena proprie puro » quod. non amar, maxime quia amor ef prima morus appetites humani.. Nam recte relponder D, Thom. attic. 8. duplicem elle amoren > alium perfetum , 8 alium impes fe - Cum pes aurem 82 omnis motus appetitus,Íem- ptouenir ex aliquo amore , quo (cilicer ama- tur bonum fpeÉtatum ; non ramen omnis [pes prouenit a charitare ,fed folim motus fpei for- mate, qua fcilicet aliquis [perar bonam ¿Deo, ve- IA o, 1 » y " Cy ab amico,. fs 1 Pa , Po ¡PE Jia fe ¿ 3) e A Va ] Si autemn Isra ec dieniratis 3 perfe- Ctionis, comueniunt Do Ant tores , charitarem elle priorem,reltante id Paulo 1.Corinth.13. Vunc ma- ment fides, fpes, charitas , tria Lec maior autem horum eft charitas. hac etiam ratione appellarur forma omnium irrutum , 8 regina illarom. Traquetora difficultas elt 8 controucríia apud Dodtores,inter , LIA | G e fidem, Heébr.11, Augolt, 34 Idem, 35- 1. Cor.13, PU AD" Mu po PP. e o HR o e. h y . 7 MR sE e Í w y El 4 Á ¿ Á ; e. y H .. y 1d y : o e ' ¿ Y dE 35% y 5 e a j A 30. Ped id 1 K Á O : ni
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz