BCCPAM000545-5-19000000000000

14. P . ] S. 72, aus honefti fupernaruralis. nam cúm Dets fit fommum bonumn noftrum fupernaturale , (1 dili- arur vt lic, noneririndecens 3 estr ergo ille aétus alicuius virruris » noni charitatis. nam chariras Deum refpicit propter ipfummet Deutn, sion quia mihi (ir bonus; nec eft ctiam adtus fi ei , VE parer'; eric ergo (pei,ctm f5t aétus vircuris theolo- galis,8c virtures theologales tantúm (int charitas, fides, 8% (pes. a AA | ; :s aivovs Secunda conclulio. Deus modo didto eft obie- Gum formale adequatum - 10 habicus;id eft,Deus vt concipitur mihi bonus, e fecundúm fe iplum, fiuefecundúm bona creara 8 dni agrof1us bonitatem, elt aderquara formalis ratio obiedtina, propter quam habitus fpei. Quod eadem ratione elt explicandum , qua dicitur bonitas diuina pro- 'prer fe, eft ratio formalis obiedtiva charitatis:ficur enim bonitas divina propter fe, eft ratio diligendi IBIS sr % fi 1 Deums8z alía etiam propier Deum, El lic elk ratio - formalis charitaris adequata : fic fimilíter bonitas Dei ipíus, vt eft bona mihi in fe , 8 etiam in aliis tebus, Gue aliis rebus applicata, erit formalis adx*- «quara ratio virturis theologicz fpei. Quare ficut amare Deo propter iplum, id ell, fuper omnia alía etiam fuperniaruralia ,iphus omnipotentiam, fa- pientiam, 8 jultiriam : fimiliter 8 amare hono- rem-8 cultum exrernumipli Deo ex complacen- peétar charita- tia einfdem boniratis ad eamderm f; Deum vt fuminum ba- re fupernaturali: Deus veró non modo in fe, fed -etiam in fuis efferiBhs, et bonus fupernaturaliter ebisiy E E El + "Obiicies', quia hic amor vel eft amor proprits, vel oritur ex amore proprio, in quo ratio amandi eft naruralis: ergo non potelt ¡lle effe a vittute Api Tebeaicirad ;cúm ¡ple amans 8 veiliras 11. lius (it ratio amandi, 8 non bonitas increata y” deber efle in virtute theologica voluntatis. Re Ípondetur,in omni amore quo nobis, aut aliisbe- ne volumus, elle duplicem'refpedtum ¿ vnum ad rem quam nobis vel aliis opramus , qua rarionk haber rationem amoris concupifcentiz : álrerum ad perfonam cui bene volumus,qua ratione haber rationem amoris amiciti;82 vnus amor,per le lo= quendo, non oritur ex alio , 8: quamuis ¡lle amor + + A relpedtu noftri lit benenolentiz faltem virtutezelt tanien fopernatoralis ratione obiecti formalis fu- pernaturalis,quamuis ratione fubicéti fit in le quid naturale, quia hic 8 nunc confideratur fecundóm AMES) obedientialem, 8% vt haber ordinem ad onum fupernaturale, Sad regulam fuipernarura- lem; quia optar bi peffetionem maxime fuper- naturalem. Itaque licér hic amor modo diéto fup- ponat naturalem, ficut graria fupponit naturams, non tamen ab eo fpecificatur , fedá ratione dióta fupernaturali. Et ex his ERGO AA | Infertur primó. Quomodo aétus virtutis fpei diftinguantur ab aétibus charitaris ex diftinétione obietorum formalium., nam charitas haber pro obicéto diuinam bonitatem propter fe; virtus ve- ró [pei camdem bonitatem vt nobis bonam, Vide [pes lie porelt difhiniri : Virrus fupernaturalis: qua Jpeclamus a Deo fupernaturaler beariudi nem , alia bona ad eamconducentia. da Secundo infertur, an adtus virtutis [pei inrer fe v * Traétatus X V L¿De Spe. y pide ra me An AA Ey : A IAN alantuva o % , , y: A AN a ca SOTO. e: , AE i TL. dl _eAncvera fpe po > sos ITO pue. Í A O , 8 Mcibxco y Vpliciter S bearicudiném D yerate : vno modo ,4| am apprehendi- mus tanquambónum noltram, quátenus ex illíos "beatitudine laltem accfi ér noftra bearitudo ro: 2 lli boha ¿ft Et “Doctores , 'velle alteri do bonum hoc apprehendi- | um;hac enim ratione non tan af nobis bonum illud appetimus : ergo-is At 15 "Xx amore concupifcentiz, $ non exchá- amicitia procedir: ficut qui feruo fuo fa- it, quia fibi elt conueniens , non tan rui,quám proptium appetic. Difheultas UR. 1 Y. a! "] > 6 AN E. E ia de: “Jaque procedir de adtu quo Íperamus alterins bea- tir: lin ' m,quateñus ipír bona ef. -Sttconielulo , appetere bearitudinem proximi «quatenus illi bona elt , non eltaítus fpei,led cha- sitatis.Ita Vazquez 3.parte tom.1.difput,43.cap:2. Mt Sevi tur elle lententia D, Auguítiniin Enchiri- 8, vbi alt: Spes | autem nor nifs borarum Yes Y "IO m e mififururarum , 6 ad cum pertinentium qui _ carum [pem gerere perbiberur. 8: vatione probatur, quia pes ell agtus amoris concupilcentiz,eo qudd 13 ] q eriHum Iperemus bona noftra;ac proinde tendír 1 bonm,quatenus eft bonum Íperantis : fed bea- FOXimi quatenus ei precise bona eft, non meum : ergo nec adtas quo eamdem titudinem ei deidero,quia ipfi bona ell, potelt ¡Gus vete (pei : alias (1 per fpem theologicam mus perare aliis beaticudinem,talis ES non SS has E AAN , > :berer dic folúm aétus amoris concupilcentiz, n pofle includere afteótum beneuolentiz alterum: Er confirmatur, quia qui beatitudi- erius optar , quia illi bona $ conueniens ; bonum optar, 8 non ps veex le ergo non ex amore concupilcentiz, fed be- tie 8 amicitiz procedit; ac proinde erit charitas,quia [pes efle non poteft. Denique ,quia «per Ípem erigitur animus ad vincendas difficulra- aesque pollunt elle in:confecutione boni [perari: led, 16. X E ra 2. E id AN £ le ed A A is A e

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz