BCCPAM000545-5-19000000000000

66 TraGtacús X V. De Fide. ¡ Deuseltin le vezas, intendendo azquales ta- e veritatis , blafphemus eller; qua uibuerer erearurz id quod clt proprium Dei , $ tollerer a Deo acrributum veracitatis. Et ramen notandum, fieri polle vt per blalphemiam dicar quis de Chri- fto,id quod veré elt in ipío,8: nihilominus eo mo- do , quo dicitur per blalphemiam , lemper ell fal- fum, quia ve fit blafphemia,deber dici per modum cuiuídam rei turpis, $ per modum conuitij:1n Chrifto autem nihileftturpe, Se ignominioluni, Vnde blalphemia efar id quod dicebar Iuliamus,- quando vocabat Chriftum Galileum, Hoc enim elt diícrimen inter Deum 8 homines, nam cúm Deus fir ellentialiter bonus, 8: ¡pla bonitas per ellentiam , nihil turpe haber in fesfed id quod elt optimum ; 8 habere illa que iph non infunt, vi- tiolum effecilli: ar homines Je habent multa turpiaa parte rei, (ic eciam carent multis rebus ho- neftis, Ex quofit ve non quoties obiicimusaliqua falla hominibus,maledicamusillis, vt parer cúm ea que obiicimus, funt honefta: nec rucfus quoties maledicimus howminibus , necelle elt ve falla dica» mus, vt pater cúm illis obiicimas res turpes quas habent. Certerúm quoties Deum maledicimus,ne- celle elt ve fallum dicamus , quia nibil illiturpe obiicere pollumus, niíi falsó. Duobus auter mo- dis potelt contingere, vt aliquid alicui falsó obii- ciatur, vno modo, quia re vera non haber id qu obiicitur:alrero modo, quia quamuis illud 4 tamen ineft illi eo modo quo nos ci inefle l on > A Et hec elt prima conditi | requi rationem SEI in hoc differt blafphe- mia in Deum, 2 blafphemia in alios homines:nam de ratione blalphemiz in alios homines non eft ve rem turpem, id quod veré eft in Deo, vel Sanétis, ifte falíum dicir; quia in Deo vel Sanctis nihil eft nar, non verbo , faltem faéto. Hoc autemn difh- «cilewidecor; nam blalphemia propric, $e eflentia- liver conliltitin dicendo interne , vel externéali- id contra, Deum quod eius honori deroget:mec video quomodo faétis poflir loqui , nif forte lignis,vt loquuntur muti. 3 bs aba iniditur in herericalem , 3% in (mpli- cem,Íme nonherericalem. Blafphemia heretica- liseltilla, que continer herelim, feu:in qua pet verbum indicatiui modi aliquid contra fidem af- feriwar , 80 ita ex refsé-, aur virtualiter continet enuntiationem falíam ,v. g. Deus elt iniuftus per- fonarumacceptor : Deus elt ignorans,ó% limiliter: non E becada cezo.cenego Deum, fidem,crucem,chrifma, 8c. Hac enim verba con» n ntab ionem fidei, $ infidelitarem;blaf- phiemia vetó fimplex , feu non hereticalis dicí- fur , que non continer enunriationem contra ve- ritatem fidei diuinz, led aliquid vituperabile,non fidei contrarium optando , aut imprecando con- tra Deum 8e Sandtos dicitur. v. g. malediótus (it Deus , malum Deo contingar,tedeat Deum, velir nolit Deus, $e... + Eftramen diffículeas,an omnia peccata blafphe- miz ánceiuídem Ípecieiinfimz. In qua dicendam . elt. Primo blafphemiam in Deum 8 Santtos, fpe- cie diftingui., quía blafphemia elt contra laudem: led laus tríbura ip Deo, 8: Sandtis, differunt Ípe- cie, eo quod laus in Deum efta Religione ; laus veró in Santtos a dulia : fed religio £ virtos duliz [pecie differunt ; ergo etiam wvitia oppolita his vircutibus , 8: ex confequenti blalphemiz contra Deumf 82 contra Sandtos fpecie diftigunntur. Se- cundo dicenduwm elt, blalphemias hereticales Ípe- cie differre 4 non hereticalibus. Et ratio elt, quia peccatam herelis Ípecie diuerlum eft 4 peccato nuenitnt in hoc quod elt derogare diuinz bo= tati, ex quo fit vt omnes vnicam habeant ratio- lem illi oppolitam, $e ex confequenti fólo name- ¡diftinguantur. Et idem proportione quadam ndum eft de blafphemiis contra Sanítos pro- camdem rationem.Quamuis de Virgine ficur r de Chrilto videatur ee diuería ratio ; nam a rantur per modum conuitij,erunt blalphemiz, li- uod non continet herefim , neque eft contra fi- ¿$ —cét contineant veritarem: ve á Perrus commniíir E. led contra aliam virrutem.Tertió dicendum, | % inceltum cum confanguinea, $e €go intuita ¡llum Blafphemias omnes hereticales elle eiuídem [pe- A iniuriandi,tale peccatum in medium profero,pec- Ciei,ficur blafphemiz fimplices, leu non hzreti- 3 dl - co.mortaliter, At in Deo nihil ell viruperatione cales, non differant inter le Ípecie, quia omnes nem honoris, feu excellentie continent in feyvel fede nd calaceantorcarmrális malicia ¿06 ' in modo dicendi. PENITA . i e vd e 8. Secundo diuiditur blafphemia ineam , que ell P 161 ACA 4 É ñ a A Y «$ A contra Deum , $8 in eam qua elt contra Santos: quod tunc fit quando quis mente, vel ore, aut ne- gar Deo, vel Sanétis;quod eisconuenit : aut tribuir quod non conuenit: aut iniuriam facit , contu-. meliofum aliquidin illos dicendo,aut faltem mo- do contumeliofo. | bid abi Tertió diuiditur blafphemia in'eam , que fic corde tantum,8z ineam,que fir imúl corde 8c ore. Nonnulli veró Recentiores obferuant sblafphe- miam, externam non folúm confiltere in verbis, fed etiam in fadtis : ve (1 quis in corde habear tri- buere aliquid Deo quod illi non convenir, quam- vis illud verbis non exprimar , (1 tamen aliquo fa- éto exteriori intendat fuam blalphemiam interio- tem exprimere, commitrer blafphemiam exrer- Ma limul oriatur ex alio motivo, 8 afeéta malo voluntatis,tunc quidem erunt multa peceara ecie dif tra, v. g. fi quisex odio blafphemater Jeum tube peccaret contra chariratem 8 Reli- nen li ex delperatione blafphemarer,vel , vel nimia ira, quia agerer fimul tur ex appe sontraipem, humilicarem , vel patientiam. Tunc atem blalphemia oritur ex odio, quando vult ferre iñiutiam Deo (se lum ¿li e iñiutiam exprelse , vt malum i lins eft ex difplicentia deitatis. Tunc veró oritur ex fuperbia, quando ideo blafphemar,quia illi difpli- cet fe elle Deoinfetiorem, se fubillius poteftate S imperio; tncautem oritur ex jra, quando ori- ' . - Ex his infertur , quomodo fe debear getere blafphemas in confirendis blalphemiis. In primis con

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz