BCCPAM000545-5-19000000000000

$ e] es E E, BR E a A? 4 Mo DIV IO. Sen Md abnom efe 8c idem eft in tó, quiin modum —Religione, tradt:3.Libir.capa inprecantis malum blalphemar. Nihilominus * + hibertáre,qualis et cómac Ye tici a illa non redundar; nam aliud eft fen- ire aliquid falíam de Deo:aliud veró illud pro- fertes Ec quidem hoc pofterius potelt elle fine priori, nam bene poteft aliquis dicere alium elle ludezum per modum conuitij, quamuis fciar ele fallunr, 8 hoc tam ex affeétu, quam ex intel- leétu': de ellentia ergo blalphewiz non elt len- tire, 82 exiftimare aliquid falíum ; fed folúm pro- ferte'ore vel corde. Hoc autem: fallum dici po- telt duobus modis, vel formaliter; vt cúm di- citut in aliqua propofitione completa¿yel vir- tute tantúm ,$c in adtu qual exercito ¿yt cúm ex modo dicendi quis tantúm fgnificat aliquid fallum , ve cúm dicitur per modun defiderij, vri- nam Deus non efler. 0 it Itaque blafphemare , eft dicere verbum contra Deum, negando quod inelt in co: vel tribuendo quod abelt ab eo: nihil vero refere ad blalphe- miam quod quis malé loquatur de Deo;.vel enun- tiando , vel imprecando , vel optando; quoniám femper iudicatur blafphemus. Ertatio elt, quia bla(phemia opponitur laudi diuinz y 3e cúm laus divina nihil aliud fit ,quám manifeltare divinas excellétias 8: perfeótiones, blafphemia erit eas di- minuere $2 cúm contingat laudem fieri mulkis modis , vel: per modunx enunciationis ,: vel per modum oftendentis , vel per modum admirantis, vel per modum deprecantis y vel per modum im- peratini,, 82c: cúm ergo his modis contingat laus, cui blafphemia opponitur : hincelt ve parum re- fetat ad rationem blafphemizx,quód fiar entintian- do, ue imprecando , fine optando ; quouís enim modo'epponitut laudi Deo debitz, $ ell ciuídem (peciei.Quemadmodum omnes laudes conueniunt in vna ratione Ípécifica,nimirum in manifeltatio= + >. ” "e Ñ ne divina excellentiz... >El ramen difficultas, qualisintentio ; [eu affes Ctus fit neceffarius boli lúntare- ad blafphemiam, an. fit neceflarid requifita exprefía intentio fa= ciendi contra diuinam excellenciams ¿i qua;,re dicendunr videtur , 2feótum infetendi iniuriam Deo: vel Sanétis;, formaliter loquendoy ron ele de. ellentia blafphemiz, led tantim» indice Se virtualiter; tune aurem virtute reperítur hicaftes ¿tus , quando -actus fua natuta eft.contimeliofus in¿Deum, vel Sanétos. Et.favio huius elt, quia abíque exprella, intentione verba 'illa:habent pe- culiarem oppolitionemm: cum peculiari virtute Re- ligionis ex peculiari. mareria : ergo ad effentiam ralis peccati, nom g(t-necefarium expreílum os luntarium, 82 peculiaris intentio,inferendidam- num Deo. Quod . manifelte 'conftar! in. peccaro contumeliz-intér homines y quod exteriús con= Íummatur in, yerbis , ablque intentione expiel= la. inferendi dammum proximo.. Oporter' tamen lemper reperiri iniblalphemias id quod clt de ell ps ¡peccati SVT polfir homo ; animaduertere 3ótum elle contumeliolum lay 100% añ ¿¿Elt autem blafphemia, ica ex. genere . mortifecum , fi.cum perfeóta aduertentia verba De, ,Itaque eft quando quis prenider ex comí +0 Ex his infertae, blafphemiam formaliter Aorum direGte, 8cformalirer elt córra Religione 1 - ergo etiam blalphemiayid.enim quod facto preltáe Í eo” “do, nequit graue peecatam comicti. Difhica -faturum elle, vt dicar blafphemiá cum imperfeé deliberarione,an ex vi huius prauiliónis,péc confuetudinis : 8z verius eltadhuc hon: elle rtale peccatom ex imperfeéta liberrate, non fo- im fecundim le y fed etiam neque ini caufa: Tra Valq: 1.2.difp.127:cap.3. vbi aic, blalphemiam iht .ebrietare non imparari, qui non: cen(cruciniuria, nilifcienter fiat: ac proinde eciamí preuideatur futura,nó:elt peecatum in cauía, Que doétrina eft notanda pro (in X cófuetudine, Se imperfodta deliberatione. Air verd S.Thom.art.3,blalphemiam elle maximum pecca- torum,quod vérum eft loquendo de blafphetmnia ex ea parte qua opponitur fidei,non veró loquédode e illa ve opponitur virtuti Religionisglic enim ex 0 | nere fuo minus peccatum elt,quám odium Dei,de- fperatio,8z infidelitas : quia Religioeltminus no- bilis fide,fpe,8e charitare. Elt vero blalphemia fe- cundúm' fe peior omni alio vitio oppolito cateris virtutibus moralibus, quia Religio tener prim locum inter illas.>..420. A sb Primd opponi virtuti Religionis:nam cultas ld ili difficulrate de iuramentoex - cultores Idolorúzid iplim verbo efficiont blafphe- mi (¡cure phemia contra patentes Oppi 7 nicur pietati,Se blafphemia contra equales oppos. nitariufticie;elt nim cótomelia,querelt que Religionisnam ficur ex iufticia pros y ropa equales, 8 ex pierate honorare parentes, ficex re- ligionohonorato Dema.Vude quando D/Thomas docer blafphemiam opponi cónfellioni fidei,intel- ligendus elt de blafphem lía in Deum , ell oppolicavirtati 1is.€ veró monmulle contumeliz funtetiam con: denv, ideo ex eaparte opponitut confeffioni fidei; norwtámen opponi ri led mareriali quia de ellentia fidei ¡eft lentire:yeram: de -pbemia eft locatio falía, homtamen animo dicena di fallum, fedintentioneinhonorándi dos, vt Mo UNI go AAA A O A A PI y] ET O bis OS blafphemiz profprantur ; quiarinferre D o ,:vel . ¿Sanétis contumeliar, nequit:nonelle iniaria gras -uis contra honoremoipls debitum»: Er nonnulli volúmt elle criam morrale,quamuis ex:indelibera> tione procedas,quando quis haber confuctudiner Es ala b non conatur tam delere, videtur enimtune blafphemia volita in-caufa.. Ni hilomi- nus oppoltrum elt verius,vr tradit Suarez. tom.1.dé +.4 Cajaranguita Tom, poster, ) - num,omni orentem y pi. HA MA rd uotup A An e SHGOS E O de E ep PA arnidirei feb mice quaaffic , mamus aliquid falíum de Deo ¿vel qua nega- musde Deo id:quod veré eltimiplo , vel qua tri- buimus crearire: id + quod ell propriuncreatoris: quamuis hac refila: fpecies pollir /reduci ad duas priores , nam Deo: non folúm:conuenit elle ater= ¿Scc. quomodocumque , fed gula y etermum 80: omnipos qui'tribuit creature omniporáiam indeÁ quis dicerer rem ie veram, | 3 ficuti EN a mia contra Deum oppontrul led di blalphémiam.,manrblaf 9 7

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz