BCCPAM000545-5-19000000000000

4 o. - ay Jn ha "NS Ai 7] ot .+ A % $ » he e... A , . y , pr. e » de 0 » , Ene .. . > E pa yes í > s e 0 « ee LS, AE vb q > 4 $ cm Po » > “Y " d e. “Y 6 » 40 la 2. «MA Le » e” a o 3 ” Ta e "Y e > e. , 2. ¿dd > A poo 4 P sas DEA - a A -, » A PA . o . SS de 144 > de a. PENES 4 es 2. E > > pub > map 7 1 : qa. da 4 ce . - eS ES A > o sem. .. pa GA . ll 4 a Pr A e, ” sn «E > A po >ip eo > — - » 2 sor pro * ¡dt A d . PA a p - y , ve A al A E ja e ' p. a ¿MA a E . Cor. $. Rom.10. Marc. vie. exiftens ; fed voluntarios , qualís repericur in Lu» deis, Turcis, 8 Hareticisa, E ANT -Infidelitas poficiua elt peccatum ex genere fuo smortalezelt enim per le grauis iniuria,non credere Deo dicenti , polt [ufficientem propolitionem re- rum fidei, quia paruipenditur prima veritas: ell etiam contraria pracepto divino in re grauiílima, 8c naturali eriam rarioni , que preícribir Deo ele credendum. Eft etiam grauiús quz fiunt contra virtures morales , quia fides ha- her perfectius obieétum , nimirum iplum Deum: ar virtutes morales non verfantur circa Deum vt obieétum formale , ex quo fit peccatum contra virtutem fidei,gráuius ce ex obieéto,peccatis có- tra wirrutes morales. Elt eciam peccatum grauilli- * mum, 82 idea in lacra Seriptura dicitur per antonoma peccatum, ccatis : loan. 15. Simon vens/fém , Bcc. erent, nam radicituscucllir funda — tis , cum liberare contra voluntatem parentis: mentum totius jultitiz , quod elt des : conftituit hominem in eo ftatu, vt nihil quod placear Deo efficere pollir, de tandem et difficilioris curatio» Infidelitas negariua, qualis et eorum, qui nihil. audiuerunt de fide , per fe non elt peccarum, nam nis, ve faris ex le conítat.. Í qui nihil audiuit de doétrina dei, non poreft hu- acquirere vila rarione noriciam illius: ve enimait Apoftolus ad Rowm, 10. ¿Quemodo credent ei quem * non audierunt 5 ergo non peccar hoc ¡pío quica no- titia carer. Pater confequentia, quia non potelt > aliqua elle culpabilis , niái precedar igua faltem cogitatio , vel dubitatio obligario- nis [ciendi quod ignoratur. Non tamen inde infe- ras, ve male inferunt heretici, omnia opera infi- delium ele peccara, nec polle confiftere cuminfi- delitate operarionem aliquam moraliter bonam. Nam certum et fecundúm fidem Carhiolicam, -polle heri 4 quibulcumque Infidelibus aliqua ope- ra bona moraliter , eciamí verum Deum non co- gnoltant, vr conítar ex Trident, [el 6. Canan.7. Vbi lub anathemare damnatur is , qui dixerir, omnem actionem hominis ante ¡aftificationem A A A MI O - Ecclehia nullos Infideles poteft cogere ad fuíci- piendawm fidem (1 baptizati non fine, nullibi enim conttar Chriftum concelfille ei hanc poteltatem: - ci ad nec fit expediens,nam in esca poto G e -hetetic lara fulceptio fidei. Vnde Paulus 1. Corinth. 5. . Quid mibi de his qui forís funtiudicare. nam cos qui ' feria fan Deva iudicabi,Ni per eos qui foris funr, € intelligunt Parres,non baptizatos. An veró Eccle- lia poflit cogere Infideles vr audiánt predicatio- nem Euangoelij , diflenfio eft inter Doctores. Et cercom elt Infideles non fubditos nequaquam pol» fea Romano" Pontifice , vel 4b aliquo alio Chri- ftiamo Principe compelli ad idem audiendam;hzxc enim conil equis ele fine iurifditione.De- inde probabilius cenfeo , neque fubditos Infideles pole compelli ad audiendam fidem , quia auditus fidei eft medium perfe ordinatum ad fidei fufce- prionem , vt conftar exilload Rom. 10. Ergo fides ess audita ; led non licor adhibere vim, vt fides Lu (cipi piatur : ergo ne ue veaudiarur. Haber tamen Ecclela ius bredicanád Euangelium, 8 docendi es. Marci vltim. Predicate Euangelium omni creatu . Erhaec poreltas relidet in Sunmo Ponti- fice , ad quem pertiner Eccleiz regimen, 4:quo étiam poteft deriuari inalios. Vnde porel Princi- pes Infideles cogere,etiam vi 6 armis,ad auferen- dun impedimentum predicationis , 3 yt conce- Sex Tractatus X V. De Fide. dant liberam facultarem predicandiin fuisregnis. Qua ratione licitum elt cogere Barbaros , vt dent libera docendi cócionaroribus Euan- 7 ¿Ex quibus infertur , neque licere filiosinfide- lium inuitis parentibus baptizare : quod probar D.Thom.art.1o. quia (i baptizerur puer inuitis pa- rentibus, 82 relinquatur in poteftare illorum, ma- net po periculo deferendi fidem: aliocapite non eft licicum extrahere puerum a poteltare parentum : hocenim eft contra ius na- habent parentes educandi, 8 nutrien- di proprios filios. Nec obítar ratio quam in con- trarium adducit Scorus , quia á parer alicuius Álij weller ¡llum occidere ,aur nolleteumaá periculo mortis in quo elt, liberare, poller Princeps ad ¡quem pertinet, impedire abulum patriz potefta- gelij, i force aliqui velint audire. ergo multo poriori iure hoc poterit ad liberan- dum puerumá morte eterna. Hoc, inquam , non obltar, quia, ve rete Valquez tom. 2.in 3. partem difp.155. nonefta Chriíto dara poteltas Principi- bus Íupra Genriles, vt impediant abulum potelta- tis patriz circa fulceptionem bapriími , fed folúm circa gubernationem externam, $: que fecundúm legem naturalem ¡li fune contraria. Vnde in prio» ri calu licita eft defenfio innocentis, quia infertur illi vera iniultitia: in polteriori veró pater nonin- ferriniulticiam filio. Capite veró tertio docet re- Cte dis ón cuius vita omnino defperatum (it, polle contía voluntarem parentum baptizari,tunc enim nec eller periculum deferendi fidem,nec ne- cellarium extrahere filium a patria poteftate. An veró liceat cum infidelibus publice difputa- re, Conueniunt Doétores hoc iudicandum elle ex fine, 8 ex conditione difpurantium, $ auditorum, 8 etiam ex modo difpurandi. Sienim finis bonus lit, mimirum ad defendendam fidem catholicam, vel exercitarionis graria, vt fieri folet in fcholis, dilputario licita erir. Si verd difpurario fufcipia- cur ex voluntate perfida repugnandi fidei, illicica | eric: vel eriamá nullos bonus finis ex difputatione ari pareft,nií tempus tererc,$ caput cuerrere lrercando fruítra, quod plerumgque fit difputando- n hieereticis. Ex conditione etiam redditurilli- putacio, (1 quis lit indodtus, 8 difputer cum eticis : vel (1 qui difpurar laicus fit, quibus fub xcommunicatione prohibitum elt,cap.quicumgue, mbibems de herer.in 6.que excómunicatio non tiplo jure lara,fed ferenda : 8 in locisin quibus erctici graflantur , videtur eneruata per contra- iam conluetudinem. Ex parte etiam auditorum íi fint implices, plerumque redditur illicita ralis utatio ; lemper enim imminet periculum er. 115 y precipuc quia (impliciores facitius perci- A viÑÓ argumentorum , quám folutiones eo- Um, udailimum, 8: herelim : vt cammunirer rradunt Theologi cum D, Thoma art. 5. Que di- unio non eft generis in Ípecies, led generis in ac- cidentia, quía Paganiímos, ludaiíimus , 8: hereñs non differunt elfentigliter , fed folúm accidenrali. rer, pénes magís, ac minus. Paganiímus enim ef quando nullius mylterij reuelati fides haberur ludaiímus , quando creditur veteri Telftamento, nen tamen nouo, Herelis , quando alicui veritati, fue

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz