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iC AA rent Domingo veintiuno después de Petecoses Exégesis, S. Mateo XVIII, 21-35. Dice asi el evangelio del dia: Tum accedens Petrus ad eum dixit: Domine, quoties peccabit in me frater meus, et dimittam ei? usque septies? Dixit illi Jesus: Non dico tibi usque septies, sed usque septuagies septies. Ideo assimilatum est regnum coelorum homini regi, qui voluit rationem ponere cum servis suis. Et cum caepisset rationem ponere, oblatus est ei unus qui debebat decem millia talenta, Cum autem non haberet un- de redderet, jussit eum dominus ejus venundari et uxorem ejus et filios, et omnia quae habebat, et reddi. Procidens autem servus ille, orabat eum dicens: Patientiam habe in me et om- nia reddam tibi. Misertus autem dominus servi illius, dimisit eum, et debitum dimisit ei: Egressus autem serous ille, inve- nit unum de conservis suis qui debebat ei centum denarios, et tenens suffocabat eum, dicens: Redde, quod debes, Et proci- dens conservus ejus, rogabat eum, dicens: Patientiam habe in me, et omnia reddam tibi. Ille autem noluit, sed abiit, et mi- sit eum in carcerem, donec redderet debitum. Videntes autem conservi ejus quae fiebant, contristati sunt valde; et venerunt et narraverunt domino suo Omnia quae facta fuerant. Tunc vo- cavit illum dominus suus et ait illi: Serve nequam, omne debi- tum dimisi tibi, quoniam rogasti me. Nonne ergo opportuit et te misereri conservi tui, sicut et ego tui misertus sum? Et ira- tus dominus ejus, tradidit eum tortoribus quoadusque redderet universum debitum. Sic et Pater meus coelestis faciet vobis, si non remiseritis unusquisque fatri suo de cordibus vestris. Facil es la inteligencia de la parabola, si se tiene en cuenta que la caridad para con el prdéjimo era una virtud bastante olvidada de los Fariseos, que eran los maestros del pueblo de Israel; y que en el particular del perdén de las injurias, habian introducido una donosa interpretacién de la ley de Moisés. Ensefiaban que habia que perdonar por tres veces y que ala cuarta ofensa quedaba el hombre con las manos libres;como también que si es un deber a- mar al amigo, puédese odiar al enemigo. Nada tiene pues de extrafio que el Maestro divino se esfuerce en ponderar esta virtud y en inculcar su obligacién. Halldbase Je-

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