BCCPAM000509-5-09000000000000
des 2: e 10, ne ex novo fte ex et i' "elfamento fides nega- tur, Vel ve abaliis foler explicari, Paganifmos eft negario fideinanquam fuícepte. ludallmus,nega- t10 ea cepte, Herelis vero, negatio : fidciin feiplafulcepte, Hanc vero explicationem Suarez, 8 nonuullialij Recentiores non appro- ES o rie quia poteft quis poft fulceptam fidem tranúire ad Paganilinum ,, vel Tudailmum 5 quare conuenientior elt prior explicatio predidte .diuilionis. + ad A e * Sc ra: di E, : O. communi wíu hereúis, femper in malam partem accipiror pro errorcin fide , que in hunc modum diffinitur, Herefis efP error voluntarins, 5 pertimax , hominis Chriffzani fidei catholicex parre contrarimo. in qua dilhaitione quinque funt qua ad herefim pertinent. Primum ell error , ell autem error exiftimatio veri pro fallo aut falli pro vero :; exat enim ¡GUANO PA verauni ele , 8 quod eft verum putar elle fallum zatque adeo he- refisconlummatur in aliquo iudicio intelletus.Sez” - cundo dicitur voluntarins, quia de ratione hereís eft vt voluntari¿ fiar, ficut de ratione Áidei elt ve lit voluntaria: 8z quia herefis eft peccatum grauili- mum , peccatum verd (¡ne voluntate dari non po- ceft. Tertió'dicitur pertinax, quia herelis non de- ber elle vecumque voluntaria, fed ita vt pertinax cenferi debeat.Quartd dicitur fidei contrarims,non enim quiliber error elt heretis ; nam errare in [cientiis 8 opinionibus , non elt herelis : errare veró in his que fidei funt, herefis elt. v. g.tenere 3 exiltimare fallum aliguid quod recipir Ecclefa, vel exiftimare verum quod eft contrarium ei quod teñiert Ecclefia vt defide. Adhuc tamen nonnnlli exiftimant quod error, ¡fte non elt herelis , fed * ¿prerrerea opus effe, vt (it ex parte : nam dupliciter poteft quis errare in Áidezautnegando totam fidem y Chrifti,8z hoc aflerunt, non elt herelis , fed Apo- ftalía, velinfidelitas. Autnegando aliquam , vel -aliquas veritates idei Chriftianz, Sc hec elt here + Lis: non enim heretici totam negant Religionem Chriftianam, fed vnum, aut alterum articulam Ec- cleliz ; 8: obid dicunt herefim contrariam efe fi. dei, non quidem lecundiúm fe toram, fed ex parte. Tandem debet elle hominis Chrifliani; an verá ne- cellarió requiratur, ve fit hominis baptizati , infra dicemus, á a Es e Modo examiriaridum elt, quiratione ad peccas tum hereífis ft neceflaria pertinacia ¿et ante pertinacia firmaadheño érga aliquem crrorem;at- que ita adherere plas nimio 'alicui errorí, elk elle AA :hoc autemaccidit quando aliquisad- eretalicui errorisfciens oppofitamelle difinicum ab aliqua tegula infallibili, Eccleha Ícilicer,velPa- + pa. Vnalquiíque enim tenctur fe (ubiicere in re- ] del eredendis regulis pradiétis, quód (1 id non fa- ciat,iam plus nimio adheret [uo errori, 82 inordi- hate, Atque ita pertinacia eltin intelleóta, Se vos luntate, nam cx parte intelleétas dicir allenfum, 82 certitidinem'magnam exiftimatam ex parte verd vólúntatis , dicit ficmum propolitum permanendi in errore: 8 quia ex hoc firmó propofito magis pendetpertinacia , ideo communiter docent Do- ctores, formaliter elle in voluntate, Quód verd ad ellentiam herefis necellaria: fit $ K E ' ; é ? : $ | > á 6 5 o e ] y A e ' y fp. Y ect H.8311: , : 4 E” "LA o > eS * Miflis variis huius nominis acceptionibas , A y » | EE hd AE” A AA + í e 2 EEE 5 Me e A . pettinacia, docuit expreíse Auguúltinus epilt, si. Ned ge refertur 24-queÍt, 3. cap. dixit Apololmsy A Herder frio e loma omnia $ en a, O huius eft, nam fides incluz dit ex parte intellcótas affenfm veritatis , Se exp parte voluntatis fArmilfiimam eledtionem iñi.rebus + fidei; ergo heetels includit ficmilimam eleGio. nem in contracium 5 quia herelis omnino > Stper- fcAke, opponitur fidei, Deinde probatur 4 prioriz' ! quía qui difcredit res fidci abíque pertinacia mas gis,cas credit, quam dileredar : namideo difcredir quia exiftimat non elle ¿Deo reuclatas ; vnde [cirereas elle a Deo reuelatas, eas crederer. Dices hoc etiam habere herericos. Sed contra hoc eft, nam qui caret perttimacia , habet animum firmum credendi res omnesá Deo reuclaras, cúm primúm fibi (uficientes proponantur:82 quia credit Ecclez fiam elle regulam infallibilem proponendi;. habet fÑrmum animam credendi quecunque proponit Ecclefía; in hocveró firmo propolito, v rtute cre dit veritates ¡llas ¿quas explicito exignorantia dif. credit : S< quia hoc propolitum elt longé ficiniós y ideo diximus carentem pertinacia magis crederez quám difcredere res fides, eriamú fermo lit de rez, bus illis, quas difcredir; hoc autem non haber heá reticus, vtex le conítar, | dy e - Inquires; qualis pertinacia requizatui ad herez lim. Nonnulli dicunt:, requiri permanentiam in _€trore contra fidem, pro qua refertur Syluelter verb. herelis1. quelt. 2. quod tamen ibi non do- cet: nam tantúm afferitid quod verúm eft,fcilicer permanentiam pradiótam , ele magoum Gignomi pertinacia. Oppolitum ergo tenendum el viccio > tum. Iraque de ratione pertinacia non ell duratio > aliqua preeter folum inftans, nam pertinacia folumn , dicic firmum propolicam permanendi in errore ; hoc autem reperiripotelt in ercore inftantaneoy. * quod facile oftenditur, quia firínior eft adtus dei .* divine, quam hereís, $e vamen ile potelbe(le in inftanti ; ergo herelis. Deinde, quia nullus ef aétusintelletús, vel voluntatis in via, de cuins ra- tione (1t duratio, wel permanentia Et denique,quia certum elt fidem amirti polle in inftanti, quia ge- neratar in ioftanti ; ar expelli non poteft nili pet hzereíu3 ergo herelis poteft elle ininftanti, Seario. TIL An clim ignoramtia vincibili, vel: etiañ. afjeótata , [Y ele peccatum > j ef TO rs Lrcps. at" pe Y ' e + . C Ertuny elt apud omnes, ighotantiam vincibi- 4 Lem neque affeótaram , mom exculate ab ali- quo genere peceati,ex eo quódnon tollar omnem rationem voluntarij + quía cumignorantia adhuc -'vincibili , re vera maner voluntariom , quod vo- - «Camus interpretacion, feu indireótum, quod vo- Auntarium in multis peccatis fuficit. Verúm quía in aliquibus gencribus peccatorum neceflariona elt Voluntariom direótum , 82 expreflam, vt in his quorum malítia confimmatur in adtione , $ af- feétu voluntatis ; que quidem omninó impeditue “ex quanis ignorantia , ve redté oftendit Valqueá 1 2. difp.to L. cap.1. Examinandum elt an huial- modi fic peccatum herelis, quod bs = Pr quo exptello perficiarar > *t quauis Ignorantia ello: ñ id de hoc controneríia inter Doéto- res, Er faris communis lententia polia eft in | duobus 11; W
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz