BCCPAM000509-5-09000000000000

Rom,to. Marc.vlr. loan. 15. 1, Cor. 5. Ecclefia o $8 Trac exifrens.led voluntarius,qualís reperitur in ludzis, Turcis, X Hereticis. ' yA ' Mi. - Infidelitas politiua eft peccatum ex genere luo mortalezclk enim per fe grauisiniuria, non credere Deo dicenti , poft fufficientem propolirionem re- sum fidej, quia paruipenditur prima veritas : elk etiam contraria precepto diuino in re graoiífima, 8: naturali etiain rátioni, que prefcribit Deo elle credendum. Elt eriam granius peccatum , peccatis quz fiuntcontra virtutes morales,quia fides habet perfeétius obictums.nimirum iplum Deum:ar vit- tutes morales non veríantur circa Deum vt obie- Ctumformale , ex quo fit peccatum contra virtu- tem fidei, grauius cfle ex obieéto, peccatis contra - > yirtutes morales. Elt etiam peccatum grauiffimum, Sc ideo in lacra Scriptura dicicur peccatum pet an- tonomafiam loan. 15. Simon veni em, SC. pecca- tiem non baberenr.Natn radicitus cucllit fundamen- tum totius ¡uftitize, quod eft fides: .conftituit ho- minem in eo ftatu, vt nihil quod lacear Deo cfñh- ficilior il oris curationis, cere polfit, % tandem elt wr faris ex le conftat. 30. : Infidelitas negara, qualis eft eorum, qui nihil audiueruntde fide , per le non eft peccatum : nam qui nihil audiuit de doctrina Áidei, non potelt hu- mano modo ,idcft, d.eliberate, % ex intentione, acquirere vila atione notitiam illius; yr enim ait Apolftolusad-Rom. o, credent ei quem mou audierunt 5 Ergo non peccar hociplo qui ea notitia carer. Parer confequentia,quia non po- te(t ignorantia aliqua ce colpabilis , nifi precedar aliqwa faltem cogitatio ,wel dubitatio obligationis [ciendi quodignoratur. Non tamen inde inferas, vt male inferunt heretici, omnia opera infidelium e confiftere cum infideli- elle peccata, nec | am moraliter bonam. Nam tate opcrationern certum eft fecundim fidem Catholicam , polle fieri a quibulcumque Infidclibus aliqua opera bo= na moraliter ¿ eriamá verum Deum non cogno» Ícant, vt conftar ex Trident. fe 6, Canon.7. Vbi fub anathemare damnatur is y qui dixerit , om- nem aétionem hominis ante iuftificationem elle peccatum, PAE + Ecclefia nullos Infideles porclt cogere ad fulci- 1 fidem fi baptizati non fint, nullibi enim fuit expediens,nam in multis pollet ele Gmu- lata fufceptio fidei. Vnde Paulus 1. Corinth. s. Quid mibi de his qui foris funt indicare:nam eos qui foris funt, Deus indicabi1, V bi pereosqui foris lunt, intelligunt Parres,non baptizatos. An vero Eccle- lía polfit cogere Infideles vt aúdiant predicatio- . ríam- | -Sint (implices > plerumque redditur illicita talis dife nem Euangclij, diflenfiocft inter Doétores. Et certum eft Infidcles non lubditos nequaquam pof- lea Romano Pontifice , vel ab aliquo alio Chri- ftiano Principe compelli ad fidem audiendam;hec enim compulío , ncquit efe fine inriídidtione, Deinde probabilius cenfeosneque fubditos Infide- les pe compelli ad audiendam fidem, quia audi.- tus fidei elt medium pet (e ordinartim:ad fidei-fi1- feeptionem,vt contar ex illo ad Rom. 10. Ergo fi- des ex auditu ; fed non licet adhibere vim,y ches fulcipiatur : ergo neque vt audiator.: Habet tamen jus predicandi Euangelium , 82 docendi omnes. Marci vltim. Predicate Enativelium ommi errata pot E mi Pon. tifice, ad quein pertinet Ecclehiz regimen , a quo Etiam poteft derivari in alios.Y nde poteft Princie E Infideles cogere,etiam vi 82 armis,ad auferen- Un imp Er cdimentum predicationis , 6 vt conce- atus XV. De Fide. dañtliberam faculrátem pradicandi in Luís regnís,. Quaratione licitum ell cogere Barbaros,vt dent lis beram facultatem docend: concionatoribus Euan» clium , fi forte aliqui velint audire, "y Ex quibus inferturneque licere filiosinfidelium inuitis parentibus baprizare:quod probar D.Thom. att, 10. quia (1 baptizetur puer inuitis parentibus » 8 relinquarur in poteftate illorum, manct expoli- tus manifelto periculo deferendi fidem ; 8% ex alio ipite non et licitum extrahere puerum a potelta- o enim eft contra jus naturale,quod habent parentes educandi, 8 nurriendi proprios fi- lios, Nec obítar ratio quam in contrarium adducit Scotus, quia li parer alicuias filij veller illum occi- "dere , aubmoller eum a periculo mortis in quo eft, liberare, pole: Princeps ad quem pertinetsimpedi- re abulum parriz poteltatis , cum liberare contra voluntatem parentis: ergo multo potioriiure hoc poterit ad liberandum puerum a morte xrerna. Hoc, inquam ¿non obftat, quia, vt recte Valquez tOm.2. 13. parrem difp.x5 5. non elta Chrifto da- ta poteltas Principibus Íupra Gentiles, vt impe- diant abufum ¿poreftatis patriz circa [nfceptionem baptilmi , fed folúm circa gubernationem exter= nam , 6% que lecundúm legem naturalemilli fune contraria. Vnde in priori. calu licita eft defenio innocentis, quía infercur illi vera iniuítitia : in po- fteriori veró parer non infert iniufticiam filio,Ca- pite veró terrio docerredte puerum , de cuius vita omnino delperarum fit , pofle contra voluntatem parentum baptizari,tunc enim nec elfet periculum delerendi idem , nec necellarium extrahere filiom a parria poteftate. ' e + An yeró liceat cum infidelibus publice difpura- re. Conueniunt Doátores hoc iudicandum elle ex finc,8í ex conditione dilputantium, $ auditorum, G% etiam ex modo difputandi. Si enim finis bonus (1t., nimirum ad defendendam fidem catholicam, vel exercitationis gratia , vt fieri foletin' (cholis, dilpurario licita erit.. Siveró difputatio fulcipiatur ex voluntare perfida repugnandi fidci, illicita erit : vel eciamá nullas bonus finis ex difputatione (;pe- rari potelt niá tempus terere, 8 caput eucrtere al- tercando frultrá , quod plerumque fir difputando cum hereticis, Ex condicione etiam redditur illi cita difputatio, l1 quis fitindoctus, 8 dif; putet cum hereticis : vel (1 qui difputar la'icus fit , quibus lub '¿excommunicatione prohibitum eft,cap.quicunque, S.imbibemus,de heretn 6.que excómunicatio non eft iplo iure lara , fed ferenda: 3 in locis in quibus heretici graflantur, videtur eneruata per contra- riam-contuerudinem. Ex parte etiam auditorum Á putatio , femper eniminminer periculum erroris, .precipue quia limpliciores facilius percipiant vim —Argumentoram,quam folutiones corundem. Tan- dem ex parte modi difputatio' redditur illicita, quando fit magis contentione verborum , quam tentiarum,é$z argumentorum pondere , vt recte D.Thom, in lolutione ad primum. | --Denique obíerua infidelitatem diuidi in Paga- nifmum; ludaiímum, 8£ herelim: vr commoniter tradunr Theologi cum D. Thomaart.5 Que di- uiió non elt generis in (pecies , fed generis in ac- cidentia , quía Paganilimus, ludaifimus 8 hereñs non differunt elentialiter.,. fed foldarcidentali, tets penes magis, ac minus, ¡Paganifinas, enim ell, quando nullius myfterij renelati fides: habetur, ludailmus , quando creditur wereri-Teftamento, fon tamen nono, Harehs, quando alicui veritarj, hue

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz