BCCPAM000509-5-09000000000000

E | p " - me se a 7 AT tk, Deut.3t. Trident. 13, | Tradtatus que Gbi el ab extinfeco : $ ¡Dices hac ra- cione nihil plushabere idem qu: w [cientiam,quz ab extriníeco porelt perfici , feilicer ex imperio charitatis. Relpondetur > elle magnum difcrimen, nia (cientia in fuo genere eft fimpliciter perfecta me charirare ; ex imperio aurem charicatis eleva- cur ad finem alterius generis, 8e perficiturnon fo- lúm extrinfece , fed per formam alterius generis, At fides confertur 4Deovt ordinabilis 8: perfeóti- bilis, extrinfece quidem per charitatem , fed non tanquam per formam alterius generis 8 finis). quia fides 8 chariras verífantur citca inem fuper- naturalem, 8 fant cinldem ordinis, $ gencris (ito petnaturalis, A pApe a Bo --Tertia difficultas eft , an fides fit prior aliis vir= ' tutibus moralibus. Haec autem comparatio non ' fit inter fidem z virtutesintelleCtuales , quia cúm - non pertineant ad confecutionem vltimi finis,. nullus datur ordo prioris 8 pofterioris; led com=. ratio fir inter fidem ex vna parte ;: 82 virtutes Theologicas, 8c Morales exalia, Et cúm virtus tripliciter pofflit dici prior aliis; wno modo prio- ritate dignitatis : fecundo modo ordine natura? tertio veró proprictate temporis, Difficultas hec non procedit de prioritate primo modo.Nam cer- tum e(t charitatem hac ratione priorem elle, tete Paulo : Maior autem harum ef? chariras. Neque procedit de prioritate ordine nature, quia etiam eft cerrum hac ratione fidem priorem elle , quia: cúm Ípes 8 charitas (int (ubieétiue in voluntate, non pollimus Íperare, aut diligere, nifi cognitum NN fidem , quia nihil volitum quin precognitum. t etiam fides, fimpliciter loquendo, eft prior or-- dine nature, quám virtures morales, licer perac= cidens quandoque ciulmodi virtutes fint priores3' nam interdum contingit vt per aliquam aliam: virtutem oportear priús remouere id quod eft ho+' mini impedimento quominus credat , vt timorem per fortitudinem , fuperbiam per humilitatem , vt > intelledtus cedar difficulcari credendi. Iraque dif- fícultas procedit de prioritate tempotis, an fides non lo m lit prior natura,led tempore aliis virtu- tibus, ¡ta vr aliquando prius tempore infundatur, quám cetere virtutes. | In qua difficultate dicendum cenfeo cum Sco- toin 3.diftinG.36.queft.1art:4.8 D,Bonaventora dift.23.qu.4. habitam fidei nunquam infandi niñ fimul cum [pe 8 charitate, quia, veconftar Deute- ronom.3 2. Deiperfecta funt opera. Etideo omnes creature (mt a Deo conditz cum fuis perfeétioni- bus efentialibus 8c accidenralibos fibi naturaliter debitis : ergo fimiliterin fupernaturalibus , cúm Deus infundit bona fupernaturalia , infundir illa perfeñta ; led perfectio debita fidei prouenit A charitate ¿ergo nunquam infanditur 2 Deo fides Anformis. Deinde , quia Deusneminem lanar nifi integre Se perfeóte : ergo neque infundir idem informem. Patet confequentia, quía pes fidem in- mer folúm fanatur homo ab infirmitate intel- étus "non tainen 4 praua voluntate ; quod effet anafe hominem imperfedte, Atrque ita viderur -olligi ex Trident, (e(1.6.cap.7. vbi alleritur : P nde in ip/aimftificatione, cum remi/Jióne peccatormm,hec mo fidem , fpem , charitasem. perte docerfidei,(pei 8z charitatis habitar iniultificatione fimul,id eft,eodem temo A Obiicies primó y quando duz formz non Lune (ibi inuicem effes connexz ,poteít re- 4 'Ql 0 ¿ LAGAN ATA 3 ; | pi vna fine alía , in fubicóto difpolito ad vnam, y E e ; XV. De Fide. Sc non ad aliam ¿fed fides 8% charitas non funtin- trinfece connexz. Nam in peccatore fides manet fine charitare ¿ergo potelt mÉund! fides lime cha- E Lc in (ubietto dilpolito ad hidem,% non ad cha- riratem, ficut confesuarur in lubicáto fine charita- ' Ip ondo: negando confequentiam. Nam ideo ha itus fidci potelt conferuari deltruétis ha- E ASE E Ditibas (pei gc charitatis , quia lemel produéto de- Dese ci confervario,quandin per contrarium non ines habicus autem fidei nihul haber con- Mariam preerer adtum $ habitum infidelitaris:non tamen otelt infundi de lege ordinaria niá fmul Aros infundantur. | ] | O biiciés fecundo, codem inftanti temporis quo primas charitatis actus exercetur » infunditur ha- ñ dius € laritarís : ergo fimiliter eo temporis ¡n= ft xi quo imus fidei aGtus elicitur , infunditur abicus, dei, Pater confequentia, quía aétus fidci clicitus e . tam proportionata dilpofitio ad reci. plendu hab tum fidel, quam actus chatitatis ad eiu em habitum (ulcipiendum : fed poteft quis elicere adtum fidei fupernaturalis antequam eli- Cia aGhu fp el 8 charitatis : ergo in eo cuenta tempore infundetur habitus fidei, Refpon= ando antecedens , quia eft longe diuerfa aGtus charitatis fit vltima dilpofi- eccatorum , eft etiam vltima , > E X BA o abi am gratiz lantGtificantis, 8% cha- Litaris + araétos Áidei precise cúm neque phy(ca A] A Of producere habitutn Aidei, nec moralirer, (eu neritorie ; nec (it vlcima difpolitio ad remiffio- nem peccatotum., exnullo capitedebetur ci habi- tus fidci produétio, 8e ex ftentia. - ««Denique obiicies , quia poteft recipibaptifinus cum difpofitione ad idem, $e non ad charitaten»: Sacramentum autem dar effetum cui non oppo- nitur obex.Similiter hereticus conuerfus ad fidem Line poenitentia PA incipit elle vere fide- is, Sc membrum Eccleliz: ergo recipit fidem, Re- Ipondetur,Deum non dare Íalutem tirador di- midiaram ; ac proinde Sacramentam Baptilimi non conferre habitum fidei donec Baptizatus [e dilpo- natad i ¡regram lufticiam.Et idem dicendum elt de heretico conuerío ad fidem fine peenitentia pec- satorum, non infundiin eo habitum fidei, donec veran poenitentiam agar , 8 limul recipíat veram Addo , quamuis hec argumenta non conuin- cant, yt Cds ten hanc lententiam fatis probabil m, 82 cam fequentar plures $e gra- nes Recentiores; ac proinde vtramque lententiam robabilem cenfeoivnde ad rationes pro ota llmcada nálvdas relponderi potelt Deum Equantei ef ex fefemper hominem perfeéte fana- «re, quandoque tamen idnon perficere ob noftrum defeGum, Tle autem locus T identini non vrger. -Nam, vt explicat Valquez 3.part, t0M.?2. difp. $ 8. ¿partícula illa /omul [umi poteft pro particula par;- ter, vel (1 fignificat duratione , non fignificat inftans infafionis gratiz habitualis , fed totam durationem juftificationis, vt iuftificatio fumitus - pro ferie difpolitionum 4 primo auxilio 200 y [que ad infufionem habitus charitatis $ grati, SECTIA LA, 14,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz