BCCPAM000509-5-09000000000000

64, 65. 66, $ GTO 017 $ S . e de p » ae e A É F i y o 4 E y » Es dy - ION : UN a omnes Sacerdotes Baal occidir,38: domum Achab omnino de rl t, Ex his e Trap 103 Inferrur: primó , non licere templa infidelium vel hereticorum ingredi , pracipiente Principe talem ingrellum,intuita contemnenda religionis: nullo tamen preci pS ciulmodi ingrefum non ae illicitum templa infidelium. ingredi feclulo andalo,ad negotia fecularia tradtanda, vel curio- litatis caula, ad templum iplum videndum , vel ad confutandos errores infidclium, vel hereticorum, nam talis ingrellus de (e non el cultus religiofus, qe enim ingrediuntur temp 1 fine animo de- erendi cultum Deo, ac proinde lícite poterit hec fieri ex bono fine : nunquas y tamen licet ingre= di ad communicandum cum infidelibus . vel hz. reticis in cerémoniis 8 ritibus fue falíz reli- gionis. | e Infertur fecundó , eodem mo: dum cíle de comeftione , vel abltinentia a certis quibuldam cibis, certis quibuídam dicbus, cúm quis viuitinter hereticos , vel traníiit per corum Ad me o philofophan- loca, nunquam licere comedere carnes (ibiabhe- , retico. vel infidele appolitas diebus prohibitis , ad .explorandum an lit Catholicas , (1 inde lequatur notabilis diminutio diuin: honoris, vel (candalurn proximi. Qui verd comederet carnes veritas ibi - Appolitas , non animoexplorandi, an (it Catholi- cus,non peccaret contraconfeffionem fidei,quam. vis li non haberer jultam cáulam, infirmitatem Acilicer,peccaret contra preceptum Ecclefiz, Nam elus carnium preist indiffcrens elt ex le , neque cít inftitutus ad profefionem falfz religionis, nec abltinentia ab illis fuit ab Ecclefiaintroduéta ad dilcernendos Catholicos ab herreticis , fed ad ma- Cerationem carnis, EA “A E Inquires primo , an ft licicum fideli tranfeunti po Provincias infideliuin , vii veftibus propriis ¡ha orum ad vitandam mortem. Pro quo obíerua tri. pliciter polle contingere, quod infideles vrantur aliquo Apu habitu proprio. Primo fine intui- tu religionis , fed folúwm propter víum diuetfum prouinciz, Nam pro diuerlitate proninciarum re- peritur diuerfitas veftium.Secundó quodammodo in cultam religionis, hoc et,ad diftinguendum fi deles $e infideles inter fele y non tamen ad exhi. bendumreligionis culcum,fed propter bonam gu- bernationem, aut ob alias caufas. Tertió quando Lira ef lex 4 Principe,vt quicamque in uo regno infidelis (it in teltimonium 8 prot el Rc ligionis ali velte vtarur : alias ab omnibus tán: quam delertor illivs reputetur.- Er conuenitnt Dottores licitan efe deferre habitum infidelium primo modo, id enim non indicar religionem.vel leótam,led folúm nationem; 8c fic licitum eft:Cas tholico in Anglia, aut aliis Prouinciis beretico- «um, vti corum veltibus, 209 - «Difhcultas ergo eft fecundo ,. 82 tertio modo, ¡0 ta MS A Diéeñdom eft primo,quando velti s s, vel ignum «non Íant per fc inftituta ad profitendam aliquam Leéram , led proprer humanam politiam definan tur ad diftinguendum fideles allas quí. «vtitur illis ex cauía legitima, non peccat mortali- «er contra fidei confellionem. lta Suarez difp. 14. Leds. Agidius difput.: $.dub.380 rado ello aña -hoc non eft profiteri (eftam alienamsled prop religionem occultare, quod (ape licitum cft : ille enim veftes habent alium finem 8. víim hone- ftumypropter quem poflint'conuenienter deferri, 8z miles Chriftiani interdum in bello yrontúr Lud. 4 Cafaraugufia Tom. pofter. ftationem fue n i a ES O A to 3 <Ee + ( e ' CIA A ta ¿ 4 E A i > . ap" ¿qe a 7 5 $ ki , q» 4 + | pS 1 a ' a , , 4 É veltibus infidelium , quibus ipfi diftingntanturá “fidelibus , 8 dec nullus na hciftia- num Captiuum, qui ad fugiendum occulté aime ret predióta (1 gna. Et denique, quia G Turca ; vel udzus occulte conuertereturad fidem ; hacim ef fet obligandus deponere huiufimodi veltimenta, Sc le prodere , ctiám li ea de caula ellet occidena dus , quod videtur duriffimum. Dixi ex legitima caufa,quia licetres hec non fit intrinfecé mala, efe tamen de numero illarum que habent [peciem «mali ; quare vt licite fiat deber honeltari ita vr yr gente necellitare fiar. Nam qui line necellitate id Varo , non cenleretur vei illis rebus propter lo- lum intrinfecum víum ; fed proptet totum quod in eis elt ex accommodatione hominum. Nam mo- raliter vnufquifque cenfendus eft vei rebus ad com finem,ad quem omnesalij vtuntur, Deinde vitan- dum eft etiam [candalum ; non folúm extrinfe- «cum , fed etiam propriz confcientize ¿ quod quia dem generale eft in omnibus operibus de le non malis. “0. e dl de -Secundó dicendum elt , nonlicete Chri(tianis ¿yu veftibus , aut lignis deputatis a Principe ad -profellionem falla lez. Ratio clt. quia, moráliz ter loquendo , víus rei meticndus et ex primario fine ad quem inftieuicor : ar veltes ¡lla primarió inftiturz funt ad proteftandam fallam feótam;quáz re qui illis veitur, cenfendus eft ralern idem pro- tcltari : fi autem Princeps infidelis animo vt óc- -Cidantur Chriftiani propter fidei confelfionem «quam habent, edar legem, qua precipiat ve Chri. ftianicerro vtantur (igno , quo a cateris Turcis; vel hereticis diftinguantur , adhuc fidelis qui ea ligno ad vitandum mortis periculum vrererurjnon - peccaret, Ita Sanchez lib... in Decalogum cap.4. hum. 29. Nam (1 vrens tali gno peccaret mortas liter, vel eler propter legem obligantem, vel quia lex illa, eriamá (Gt iniuífta, haber tamen vim intera rogationis + fideles autem interrogari de fua reli= e tenentut illam confiteri.. Neutrum auterh -«horum conuincit,quia in primis non peccar vtens illo Agno propter legis prohibitionemjquia ea lex elt iniuíta, contra ius narurale ; expolitione autem legis iniuíte tulla oricur obligario: Imó quamuis lex elfer iuíta, adhuc fidéles non tenerentur illá ¿parere , quia leges humane non obligant ad fuá ¡obleruantiam cun periculo: mortis, Deinde lex álla non hab<t vim: interrogationis , quia vt omife lo illius veltisreputaretur fidei negatio ¿ debebat -nullam aliam ignificationem habere; quia tamen alias fignificariones legitimas haber ¿¡:ideo licdr conftituatur 4 Principe pro negatione fidei, poteft ¿2 fidelibus ablquetali na vílurpari.Eft enim magnum di crimen inter verba 8cfigna. Nam yo» ces ex matura (ua inftiture fune, ad: fignifican- dum ge exprimendum internos mentis conceptass -quare (i homo non vratur vocibus proptiis, 8 ge- -fuinis , "(ed wocibus ibi placitis ¿mentitur , quia -abutirur propria fignificatione v cum. Res aus tem non fune inftitutre ad Ggnificandum ex na- tura lua: , led ex (e habent fos proprios vÍus» ¡péraccidensauteín aliquando fignificant. Vnde 'ptouenit venom! fit mendacium rebus abuti in gnificatione; v. g. habitus Monachalis fecun- 1 Com | muném exiftimationem 5 Ggnificat ho- iminem eo hábitu veltitum efle Monachum ¿ate -que ita hic habicus infticutus eft ad diftingueñ- dum Monachos 4 non Monachis j nihilominusÁ valiquis ad tuendam vicam deponar'habitum Mo- inachálem,non menticut ¿8 laicas induar veltem _..x. monaftá

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz