BCCPAM000509-5-09000000000000

Hicbr.1 1. 29. Epheí. 3. * Trident. 44 homo dirigatur in Deum pe invellcátum $ vo- luntatem,cognolcendo (cilicer,8 amando, vtrum- que infinuauit Apoftolus in illis yerbis : Acceden- em ad Deum oportet credere quia ef? : hoc enim ad antellectum fide illustratum pertinetÍ guia remumne- rator ef, quod tada ad volúntatemn. Secundo omnitempore fuitnecellariom credere,Deum elle veram Deum,vnum,inereatum,8 Omnipotente, £c habentem elle a fe; alias non crederetur verus Deus, fed quid aliud quod Deus non efler. Tertió fuit etiam neceffarinm credere, Deum elle creato- rem hominum,8 omnium rerum.Ratio huius cit, quia ad fidem pertinent cultus 8 Religio exterior, quibus profitemur Deum efe Dominum : hi ergo quis non crederet Deum elle hominum condito- rem, cui ratione creationis $: dominij , honor $e cultus debetur , nequaquam illum colendum 82 venerandum exiftimaret : ac per confequensfub- lata fide huius articuli, qudd Deus videlicer fir. creator , ormnis cultus omniíque religio tolleretur, Quartó Deo virtutem placere , 82 vitia odio elle; ac proinde elle vindicem peccatoram, de remune- rarore bonorum operurn : alias non haberer de Deo cognitionem necellariam, que iplum aviciis ad virtutem conuertat,Gue que in iplo Ítt nara ex- citare dereltarionem peccatorum, Quintó anima immortalitatem 8c vitam fururi feculi. Ratio ef, quía fecundúm Paulum , omni tempore oportuit _credere Deum elle remuneratorem [e inquiren- tium : quod certé credi non potuit, nií anime immortalitas crederetur ; fieri enim nequit , quód quis habear fidem rerum Íperandarum , 8: quód credat le omnino interiturum , 8 iplius animara fimul cum corpore perituram, Denique etiam fuit necellarium omni tempore credere artículum ¡u- ftificationis, 8cremilfionis peccatoram : quia alias non pofletr homo Deum placare per Lara pie S 8 ab ipío remillionem peccari poftu e , fí non crederet Deum in particulari iuftificare, Difficul- tas ergo eft de duobus myfteriis, nimirum de Tri- nitare diuinarum perfonarum , $ Incarnatione Verbi diuini, an omni tempore fuerit neceflarium necellitatre medij ad obrinendam iuftificationem hxc explicite credere, E Prima concluñio. Ante Chrifti aduentum non erat necellariom ad inftificationemnecellitate me- dij expliciré credere myfterium Trinicatis : aut Chtiftum futuram verum Deum $: hominem , 82 lua morte nos liberaturum 4 peccatis ; fuit tamen neceflaria fidesimplicita horum my fteriorum. Ita communiter Theologi cum D,.Thomain hocloco q.2. art. 7. 8 quidem quod fides explicita Chrifti non fuerit necelfaria , fatis manifelte colligitur ex facra Scriptura ad Ephef.3.vbi dicitur. 24 ySterinan Incarnationis Christi, cb SA fuifJe agni tum fuperioribns feculss.Etinfra lubiungit Apolto= lus, bi commillum Euangelizare gentibus, ia Jigabiles dinitias Christi , d illuminare omnes que e difpenfario Sacramenti abfcondiri á faculis in Deo; nunc auterm manifeftarum Sanétis cius : que veré dici non poflint, fi hac mylteriain lege anti- qua fuiTent fufficienter reuelata , 8 to cre- A enda propolita, Quod (arisinnuit Trident.fe(T.ó. cap. 6. dumait,quibu/dam Sanétis renelatum fuiJe pee ¡ter myflerium Incarnationis. Quibus verbis aris Agnificar,refpedtu communis populi hoc my- fterium fuiffe occultum.Et confirmatur Adtor. 10, vbi de Cornelio dicitur fuille vicuma juítum , ge ecligiofum , ac timentem Deunr, cuius preces 8z ccmelynz alcendebant coram Deo ; 8 tamen a. ll rias PP” e y a 50 a Y i y yÍ LI dl £ j 4 > 7 .* 7 e e , S + 4 ás 3 -* Lra( e prIiac " st > Tradtatus X Y. Fide. ' AN . wir A o ' / Ñ tunc Cornelius non habebar explicitam noritiam Chrifti.Nam poltea a Petro fíit de illa inftruétus: ergo abíque explicita noticia Chrifti ante promul- gationem Euangelij, potuit ftare juftitia, - ei 10d verd fuerit neceflaria hec notitia ad 10» | a bificanonem neceffitare medij, probacur > quia nallus vnquam fair iullificarus , 8 de peccato ad atiam tranflatus,nii per Chriftum, vt dicitur in "identino fe. 6. Canone 1. Hec autem grata non poteít deriuari ad homines » niá per fidem Chri(ti,vel expliciram,vel implicitam.V nde Alto- rum 4. dicitur: Non e/h alind momen fub C elo da- sum hominibws in quo oporteat mos faluos fer. Et 1. loan.2. Mortnmus ef? propter peccata nostra 5 non Jolim autem noftra , fed etiam totins munas. Et ad Rom,3, Imfificari gratis per gratiam ¡pfims, per re- nptionem, que efi iu Chrifto Iefu. Etad Hebr. 9. In redemprionem earum prenaricationum,quae eran Jub priori teflamento. Legatutr Auguít.c piltola 157. ad Optatum,vbi inquit : Ame incarnationem C bri- fis 6 poff incarnationem, neque vixerun! homines, neque vinunt, niji per fidem ip/ins incarnationis. Et ia homilia 17. quod quando Chriftus in- gredicbatur Hicrofolymam, $ pueri Hecbraorura acceperunt ramos palmarum, qui anteibant,8% quí fequebantur Chriftam,idem clamabant, dicentes, Ofanna filio Danid. Per quod , inquit Gregorius, fuit Ggnificatum quod que fueruo! ante incarnatio- sem Chriffi, e poft aduentum eims, omnes mihificas Jun: in fide ¡p/ims. Bo! “Inquires , in quo obicáto continebatur fides Chrifti implicita, Placer mihi in hac re mudos di- | cendi Agidij, polt laplum Adami lemper fuifle ad falutem necellarium explicité credere ventutura aliquem mediatorem, cuius meritis pollemus gra- tiam $e falutem eternam confequi , quamuis non eíler neceflarium explicité credere per quem mo- dum effer faluterm hominum operaturus , fed tan- túm implicité, Ira docet difp.14»dub,9.n.1 47. vbi - citatplures alios Doétores.Quod probatur apertil- fimo teltimonio D.Auguít .lib.18.de Ciuitate c.47. vbi cúm dixifTer , quoldam ante Chrifti aduentum erñíam ex Gentilibus faluos fuile , fubiungit hec verba : Onod nemini conceffum fus/Je credendum ef?, mift cui Ma renelatus fuit, vnims mediator Des G hominum, homo CHRISTYS. 1ESVS, qui venturus in carne antiguis fatis anmuntiabatur , quemadmo- dum nobis venifJe nuntiatus ef?. + Secunda conclulio,quamuis probabile (ir,etiam da lege gratiz non elle necelarium ad ¡uftifica- tionem , ve quis explicite credar my fteriumincar- nationis, 8 Chriftum fuille verum Deum 8 ho- - minem, mortem $ relurrectionem cius, fed fufh- cere implicite hec credere , credendo explicité Chriltum ele mediatorem 8 lalyatorem noltrum; -wihi veró probabilius eft, poft fufhcientem Euan- -gelij promulgarionem neceflarium ele neceflitate. medij,illa omnia credere, Priorem partem ample- Chuntur plures 8 graues Doétores , pofteriorem, verd lententiam rtenent D.Bonauent,in 3.dift.as , quelt,:2, quem fequuntur Valentia bic difpur. r. quelt.2.pund.4.8 Sanchez in precepta lib.2.c.:. 8c pluresalij, Et probatur ex illis yerbis loan. 17. Hac efi vita eterna , vt coonofcant re folum Deum verum, e quen mii lesvm CHurisTym, Quibus verbis cognitio Chrifti eodem modo di. citur necellaria , 8c via ad vitam eternam , ficut cognitio Dei : hec autem necellarió deber ee explicita, Idem docer Auguítinus lib. de corre= Ctione 8£ gratia cap.7. quius auétoritas $ teftimo= nium 30. AGor.4» 1.104M.1. Rom.g. Hebr.9. Auguít, Gregok, 31. Av gut. loan. 17: de

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz