BCCPAM000509-5-09000000000000
Auguít, 12. Sua pwo 1 “An abtus credendi poffit imhonefte feri. Oncluño eft negariua. Aétus fidci, Íicut etiam (CAqulibecacias lupernaturalis , non poteít vi- riati, nec fieri malus, 82 peccaminolus. Ira Val quez 1.2.difp.; 3.cap.4. Suarez, Turr. 82 plures Re- * centiores in hoc loco , 8 Pontias 1. p. variaram releét, 2. 8c probatur primo apertiflimo teftimo- mio D.Auguítini lib. de catechizan, rud, cap, 5. ybiita ait, Rarifime guippe acesáityimo vero nun- quam, vt quifquam veniat volens eri Chrsffianus, gui non fíz aliguo Dei timore percs erculfís : fi enim ali- guod commodim expectando ab hominibus 3 aut in- commnodum deniando , guorumojjenfionem , aut imi- -micitias reforiidar , unlt fiers Chriftianus , non vul: fieri potins, quam fingere : fides enim non ef? res faluandi corporis , fed credentis anims , fed pla- we fape adeff mifericordia Dei per min:fterium ca- rechizandis , vt fermone commotis sam fiers veliz quod decreuerat fingere. Quibus verbis aperte [en- ut Augultinus ,non veram habere fidem fed fin- gere , qui ob confequendum commodum tempo- rale, vel ob vitandum incommnodum , vult fieri GRANOS Mt y ys us Deinde quod aétus fidei non poffit efe incrin o fecé malus, facilé oltenditur , quia aítus fideieft fupernaturalis fecundúm fubftantiam , 8£ confe- quenter ex gratia Chrifti : ergo implicar quod fi intrinfece malas, Paretconfequentia, quia gratia Chrifti non datur nobis ad peccandum ; neque Chciftus fuit mortuus , vt impetraret nobis aétus quibus damnaremut , fed potiús fuit mortuus vt nos á peccatis liberarer,S imperrarer omnes aétus lupernaturales. Alias Deus efler audtor peecati, quia Deus eft auctor fpecialis omnis entitatis fú- pernaturalis ; namad aítus fupernaturales non concurrit , yt cauía vniuerfalis 8 phylica, (cut ad adtus peccaminolos ¿ fed concurrit yt cauía £pecialis preueniendo , excitando , 8 adiuuando -potentiam auxiliis (upernaturalibus , 8 eleuando cam vt illos polfit elicere, Eller etiam cauía mo- ralis , quia fepe ad ¡llos nos inuitar , $ precipit, Et hec ratio fimiliter conuincit, affeátum illum voluntatis , de quo egimus feétione precedenti, imperantem allenfum fidei, non pofle elle intrin- fece malum, nec peccaminofum, quia fimiliter elt Y in fubftantia fupernaturalis , 8c ex Chriflí gratia .¿procedens. EIN LAOS Quod veró hic affeétus, vel etiam alfeníus f- dei , non poflit vitiari ab praia aliquo pra- uo fine , probator , tum quia tralis affe£tus prauus non tranícenderer ordinem narurx sac proinde non pollet imperare,feu monere ad fopernaturali- ter volendam,8z ex naturali motivo, Tumetiam, «quia adtus imperatus voluntaris , q. propter ipíum, hoc e(t,propter finem, non haber a prece- dente 2étu rationem liberi , que ratio elt funda- mentum generis moris; ac. proinde nec bonita- tem, nec malitiam, fed tantúm 4 voluntate a qua immediate elicitur ¿ arqueita ab ea accipic quid- «quid haber bonitaris , aur malitiz, 8 non ab alio, Que doétrina fumitur ex D,Thoma 1,2que(t.18, art. 6, vbi in hoc diftinguir adtum extérnum ab interno voluntatis , quod ille poir ab hoc mo- raliter informari ,atque ita dum ab eo ad finem extrinfecum ordinatur ab codem bonitatem ac- nif inde cipere y adtus veró internus voluntaris non potelt ab alio imperante motaliter informari , nec bo- Lud. 4Caefarangufta, Tom pofter, hitatem , aut malitiam ab eo accipete, Chui ¿re cd q reddit , quia cúm aétus excerniin fe ; 1 Tr fine liberi , nec habeant ex fe formaliter efe mo: rale 3 necelle cít vt vtrumque accipiant ab aña voluntatis eos imperante, cum quo conítituunt ynum aótum in genere moris, Secus verd eft in: om actu voluntatis ¿ qui quantumcumque ab alio inperetur , manct tamen in fe formaliter lí. ber,ac proinde proprium ele morale,8z propriam bonitatem , aut malitiam , S ideo ab au impe- rante nequit informari , nec bonitatem, aut malia tiam Íumere, A SEA, | Obiicies ex D. Auguítino de catechizandis rudibus cap, 17. Multi finnt Chriffiani ob commo- da temporalia , aut ex alia prana voluntare , e ex Jimili voluntate valide fufcipinat baptifmum 3 cugo ex lententia Auguítini adtus fidei poteít ab ex- trinfeco viriari ex aliquo prauo fine. Relpondes tur , Auguítinum non libi ele contraciúm in hog loco his que docuerar cap. $, Vnde quando aílea rit aliquos veile fieri Chriftianos ob temporalia . Commoda ,intelligendas elt de externa profelfio- ne, de quibus am dixerar porius fingere ÍuÍcef + tionem fidei, quám veré elle fideles, quia fine ves ra ide polfumus fufcipere baptiflmum, $e exterids velle videri Chriltiani , hue Chriftianam fidem profiteri. NR dar po -Obiicit lecundo, Ripalda de ente fupernataras li difp. 0.4.2. Qui atus fupernaturalis f dez -potcít fieri ex intentione turpi: ergo poreft detur» pari. Antecedens probar, quía exiltente volun= fare cum omnibus requiíitis proxime parara ad - atun lupernatoralem mifcricordiz , v. g. 8cidem e(t de aQu fidei, potelt homo affeAtu gloriz vas - 149 hz aut alterius commodi temporalis , velle exis ftentiam illius ; quía intentio gloria vane , Be 2étus mifericordiz non refpiciunt obieda € _dicentia, necincomparibilia ; S aliunde aus —mifericordiz poteít conducere ad finem intentio= fecusacíit 5 nis vanz : ergo adus milericordiz potelt fieri ex fine turpi.Quod confitmat ex verbisillis Marth. 6, Attendir ene inflitramveftram faciató coram bomi- Matdh.8; mibus, vt videamini ab ers. Vbi Chriftas Dominus prohiber iulticiam noftram fieri ex “pps tu lau- dis hamane, Quibus verbis comprehendit , non folina opera externa, verim etiam interna vita A. A A an : ) y | t Huic obiettioni rete relpondet Hurtado difp. 46. (cét.3. in co euentu affeótum ilum gloria vanz , non polle imperare aótum fupernatura led ex illo Equi alios aétus naturales malc porsintlas autem nec elle , nec non elle ob tam le imperinm , fed elle cum illo¿ aut non effe , non ale imperium non eífet: quod expli- A ye 4 A e mi ediam, - Nam Deus eÉ e HPA á dl Lai E): A A cat reGte per fcientiam N hanc fcientiam preuidet Pecrom pulíatum hac vocatione fupematurali elle creditaram prove oportet ad Le ate, Deinde Deus ablalos yO= car Petrum ea vocatione , 8c Perrus credir infalli- ¡biliter. , Sc credulitas adequate oritur A princi- piis fupernaturalibos. Ponamus tune Petrum ¡exercere aétum reflexaro malum , quo volt _credere ob gloriam inanem : hic aus per ac- _cidens eft credulicati fupermaturali, quía 3 fine illo via eft creduliras (ub conditione extítura, nee “ille caminferrer (cúm fit ordinis nararalis, $ Cte. .dilitas Ge fupernaturalis fecundim (ubltantiam ) pendenter-ab illo effer exercenda, Et A de Y lericeo una , “dem modo Philofophandum eft ¿8c aliis adtibas fupernacuralibus, Vnde Chri s 3 fu S. | 154 e Td a 7% ME de a A, Y RI e 4 yy ON 0 138, , LS Ad , e 1
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz