BCCPAM000509-5-09000000000000
7. PEN ¿e ; QUA » se DS tum ideo cogitent plerigue ne credant : fed cogi! at 0MNt15 ques credi y y) credendo cogitar O cogitando credit, verba difficilia (unt , 8€ quod face(- (it negotium eft illa particula cogizare , Sí pro quo fupponar. Ratio difhcultatis elt, quia cum cogi- sare ibi non fupponat pro aétu potentiz ga > 0 credere non pertinet ad fenlum, fed in- eclletum , $e gogitatio femper includatar in al feníu intelletus , 8c ipfum comitetur, yt con- ftacin alTeníu fcientifico conclulionis , quem lem- per porfro pio , 82 difcurlus, non videtur facile explicare ,cur Auguítinus definiens actum fidei , (cilicer credere , per etico intelledtus pofuerit verbam illud y co tare. Pro quo ob- erua, quód cogitare y Prop 1 lo z endo, ett actus intellectus inquirentis veritatem , $. nondum perfeéte ¡llam alfequentis, Aétus autem intelle- ¿tus funtin duplici differentia , Quidam in quo non includitur cogitatio , 8% fín alleníus primorump incipior mm, quibus pro- politis ftarim. fine vila cogiratione , aut inquiái- tione illis afentimur, Alj ve 0 flunt adtus in- telleótus , in quibus necellarió vel includitor cogitatio , vel antecedit. y, g: alfenfum [cientifi- cum conclufionis precedit dogitatio, 8 inqui- 4 A licio medij : iple verd alfeníus cientificas cúm fit certus $e euidens , non includic in fua ratione formali adtum cogitationis , quia. sopitao fe habet vt via, 82 fic imperfeétionem includit : al fenfus vero fcientificus fe habet yr terininus Se perfeétio , quia eft acquilitio veritatis cum eui- dentia, Contingit autew vt cogitatio intellcétus includatur , 82 involuatur inipfo afenía, vt in al fenfu opinatino , vel quando eft adtus Íulpicio- nis, vel dubitationis : in his enim actibus cum in- tellectus non conuincatur evidentia veritatis , ne- que illam affequatur plené, non elt omnino de- * terminatus, fed eft qual in viaad veritatem , 8c in quadam fulpenfione. Videns ergo Auguftinos , intelle tum reddicertam per afenlum fidei circa credibilia , 8 nihilominus hon peruenire ad eui- dentiam veritaris inclyfz inillis,quiaiuxta Paulum in «> igmateambulaf is, anhelantes, 8 delideran- tes claram Dei vifionem , ideo credere defcripfic per affeníum intelledtos, in quo includitur cogita- tio; ac fiapertiúsdicerer, aCtum fidei, (cilicet cre. deresnon efe licut adtum (cientificuminam quam. uiscredere (it aflenfus intelleétus certus 8 firmus, ficut affenfas feientificus , hic verd , quia et cum cuidentia , non incladit cogitationem,aut inquifi- tionem , quía lam intelleétus peruenit ad cuiden- tiam veritatis:ar credere cúm innitatur audtoritate dicentis,ant reuelantis, 82 non ipla euidentia verí- tatisjideo elt affenfus includens cogitationem , (eu ortus exiila cogitáatione congrua, EG Idem vero Auguítinús tradt, 219. in loannem, Se ferm. 181. de tempore, diftinguit aítum cre- dendi, per credere Deo, Szcredere Deum , $e cre- dere in Deum : quam diftinétionem explicar recte Durandusin 3. dift.23. que(t.7, vbi ait,obietum fidei tripliciter fe haberead aim credendi, Pri. mo modo, vt quod creditur , fecundo vr ratio cre- va vetó vt finis. Dicit ergo, qudd cre- ere Deum importar habitudinem aítus fidei in Deum,tanquamin id quod ereditor, credere verd Deo , importar habitudinem ciuídem aétus ad Deum, tanquam in rationem credendi, Creder: denique in Deum, importar habitudinem 24 credendi in Deum tanquam in finem , quam fides ipía demonítrar. Sed clariús D,.Thom. art.a. expli- Lud. a Cojarangufta, Tom. pofter. PT i w . A e 7 S ] a E J A” 1 a A ” le + el , $i y Ñ q a é . A > Ñ 4 , $ E 4 - E y sd MAI . : ' Ey h Y = A S 4 0317 o p ¿ E a, Y e ¿ : y id , . ' > 4 5 e ds . PLERGTE: Me s : h E A - y 4. S É q ”* y > Pa? . . Ñ ”*. E, Y A AZ . silla fiunt, v. 0 di % - E PA >” eE po, y at 3 É e. , e xX e 7 a á EA AA bi. cat pradidtam diftinttionewm, Nimirvm obieGutt fidei pofle tripliciter coniderari,vno modo mate- rialiter, id elt, pro illo quod terminar aGtum fidej! Sc iuxta hanc confiderationem dicitur credere Deum, nam nihil terminar aum fidei, ni Deus; vel id quod dicitordinem ad Deum. Alio modo conlideratur obictum fidei formaliter, id elt, pro ratione formali, que eft ratio credendi, 8c iuxta hanc confiderationem dicitur credere Deo, nam prima veritas vt reueláns , eft ratio formalis per quam'credimus reuelaris, Tertió denique obietum fidei confideratur , provt dicit ordinem ad intelle- ¿tum quatenus houetur a vol nta e; 8 iuxta hané conliderationem dicíitur credere in Deum. Hié enim modus loquendi addit relationem ín ¡pluma met Deum tanguam in vltimum finem,4d quam ré= lationer eft necellarías aliquisadtus voluntatís, per quem illa relacio far, Ex quo fitad bectria mens b:a non elle necellarios Mes adtus ; nat eidem 2 Étu1 potelt competere triplex illa habitudo; Deus enim elt obicótum materiale, 8c Formale fidei, éz ft. Quibus politis, Gt: , Pruma conclufio. Alfenfus fidei pendet ab af Mere finis vltimas in quem ipía fides referenda L Eta voluntatisyqui pia affcétio vocatur , non lo= -lum quantum ad exercitium, fed etiam quoad (pes ' eificationem. Ita D.Th.queft.1.art,4. 8 q.2/25t ha S£ quelt.4.arr.s.8 D.Bónauent,in ¿.dift. 23.atc.f, quelt.z. 8 Recentiores communiter, 8c colligitut aperté ex verbis Chri(ti Marci vitimo. Predicate Enangelinm, Stc, Qui crediderit, falus erit > qui vero non crediderit, condemnabitur. Etad Rom 6. Corde credirur ad iuffi iam. Cor, autem inuoluit aétum voluntatis. Vnde Auguítinus traét. 26. in loannem ait : Multa porefi facere homo non volens, .eredere aútem non potef? nifvolens. Idem colligicur ex Concilio Araulicano cap.5. vbi aderitur Af ¿tum credendi efe iniviscm Edei,quo in es credimmas, M4 imfificat imp. PE » Eee atut primo, quia de effentia obicéti formalis fidei eft, vt (it omnino oblcú- " ram, nimicum divinam teftimonium non vilum+ ergo non poteft determinare intelleétum ad alfen- - Tum,quia hic nequit determinari ab obieéto , niú - Déum, credéntes vera efe « euidens lit : ergo debet moueri a voluntate,Secun- dó probatuf,quiaaétus Ádei,quielt inicium noítre inftificarionis, deber elle liber , ve conftat ex Tri- dent.fe (T.6.cap.6.his verbis : Difponunenr antém ad ¡p/am initiam, dum excitats dinina gratia, ey ad- iuti fidem ex audit concipientes , libere monentur ia qua dininitis reuelata, > promifa fis 5 Led non porelt eleliber mili interue- niat aétus volunratis is , qua fo ¡malito prouennit omnis libertas: er | go, de, Io Secunda conclulio, Ad afenfum fidei necellá. rió requititur aQualis affcétus , nec fufficit habi- tualis. “Vnde non fatis elt voluntatem non repu- 'guaresfed vlterius requiritur ve voluntas per aum -politiuuta mouear intelleótom. Probatur , quia ús e, «Cofuincere intellectum , ac proinde et ] intelleGtus ¡non haber imbmediatam libertatem in luos aétus , fedillos efficit necellatió , deter- minacus aut A voluntate , aut ab obieéto : ergo necelfacia éft aliqua cauía politiva illius determí- mis, cm non polfit e iple intelledtas pra- “cisé, quia non elt potentia formaliter libera : ab y autew determinari non poteft, quia ex = ' obieati intelletus non dererminatue mili > per euidentiam, quee nequic ell in obisto fi dei; quia cám obicttum (ic obfcusam , non valet 9 7 e a E ts a Ed a y € A A A 7 A l RS 7 ; he SA A NE ed - , : y di Ae ñ Matth.+lts Rom. £ Aúgu Triden E
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz