BCCPAM000509-5-09000000000000

Eu o e 28. Gregor. lacob.2. ns zati, Arque ita refté Nazianzenus orationeín A " A o: Y ps +. Mi . ¿e 7 a e YE ¿ Es ea Tradtaátus X V. De'Fide. Obiiciunt fecundo,quia fides hominis cxiften- tisin peccato mortali non elt vera fides, vt imquit Gregorius homil, 29. luper Enang non efl, fr id quod verbs dicst, operibus contradicis. Vade peccatores appellantar membra mortua, quia fides in illis mortua elt. Jacobi " Fides fine operibus mortua ef?. Relpondetur, quód cum pec- cator fidelis ata ls Gdná ; 0 ratione illius dicatur fidelis 8: Chriltianus, necellarió dicendum ell , intra [e habere aliquem gradum vite , 8 ali- quam formam, nimirum fidem, qua mediante ali- quo genere vite viaar: nihilominus quia opera que per charitarem non ordinanturin vitam ater- 11am , non funt fimpliciter bona , licut nec Íunt fimpliciter viua , ita omnis virtus quantumuis lt fupernaturalis , quandiu per charitatem non ordi-. natur in vicam eternam , non dicitur fimpliciter: virtus , fed morrua, $e vita carens, quia gratia ell: forma viuificans aétus8c habitus virtutum, Vnde: quamuis membrum mortuum non fitnifi equi- uocé membrum , vita, vt adhuc aliquem gradum vitz retineat , ad- huc tunc elk fi Iimpliciter , $ vninoce; quia eft viuens aliquo gradtvite. Peccator ergo licer carear charitate ,quia tamen non caretoníni ratione vita , quiain adtu fideiinformi conferua- tur aliquis gradus vita, necellarió dicendum ell, efle membrom Ecclefiz fimpliciter , quia haber principium effendi membrum intra le , cúm re- tinear fidem , per quam Chrifto aliqualiter con- pen: <a 8 non carear omni motu vite [piri. IS. ] de --Tertió deducitar , excommunicaros (1 Íint veré fideles , fimiliter elle membra Eccleliz , ob eam- dem rationem. Nec obftat quód in capite Cano= nic, 11.quelt. 13. dicuntur a eliminari, 8c Marth. 18. habendos elle tanquam Ethnicos 8c publicanos. Er quía per excommuni- _Cationer privantur excommunicati (pirituali com- municatione,quam habent membra Ecclefiz. Re- fpondetur, per omnia fopradiéta tantúm fignifica- fi, excommunicatos privari communi confortio fidelium : neque Chriftus abloluté dixit excom- municatum habendum Ethnicum (fimpliciter , fed tanquam Ethnicum , nimiram quantum ad com- junicationem cum aliis, Sed adhuc reftar duplex difficultas. A DA? t 2 4 ón Prima eftyan Catechumeni int membra Eccle- E » ulli,8c probant ex Trident. fef.14. MOL: Ecclefram in neminem exercere udicium; quin priús fuerit iplam ingrefus per ia- jam Baptifmi,quod priús docuerarPaulus 1.Co- tinth.s. 1d mibi de his qui foris funt indicare:eos enim qui foris funt, Dominus indicabit, vbi per ho- nes foris exiftentes, qui non pofluntab Eccle- 1gnári poffunt, quam non baptilma inquit.Catechumenum effe in ve- a Ecclefia quov/que per Bapti/mum. ¡n- s tamen mihi videtur, Catechumenos in- liz membra elle numerandos , cúm ha- bea dem , 8cideo in capite veniens , de n baptizato , dicitur : Non per Sacra- Menta t Y | a, /i etiam 7 per fides Sacramentum, effici quempiam membrum Chrif?;. Deinde,quia ex- tra Eccleñam nullus penitos faluatur, vt dicitur in Concilio Lateraneníi cap-firmicer: ar Catechume- Mr cal E clia, V era fides | quia eftmortuum, $e privacor omni ratione vite ; nihilominus Á ita fic privacom » LA A sn € E E Y ] % y " e nus per contritionem , $£ votum in ca ivbibitum (ulcipiendi Bapciímum, potelt faluari ablque reali | fulceptione Baptiími : crgo ad hoc vt aliquis dl | pars Eccleñiz, non elt illi nece(faria actualis bapti= zatio. Denique,quia eadem ell Ecclefia ante 8 poft Chciítum : ar cum ea fide $e charitate quam haber Catechumenus , efer verum Eccleñix membrum ante Chrifti aduentam : ergo fimiliter fatendum elt elle membrum prelentis Ecclefie. Vnde loca incontraciam adduéta explicanda lunt de Baptif- moin re,vel in yoto : tum eriam, quoad externam 'mationem, : Secunda difficultas eft de fchifimaticis , de qui- bus eriam plures dubitant efe membra Ecclelizx, que elt congregario fidelium exiftentium fub re- gimine vnius Vicarij Chrifti in terris : vnde qui Cathedram Petri, fupra quam Ecclefa fundara elt, deferit, non eftin Eccleña. Alij vero op- politum tenent, Sed diltinétione viendum cít. Nam fehilmarici funt in duplici differentia , qui- damfunt qui feparant (e ab vnitate Ecclefiz con- ftituendo aliam per le , 8: huinfmodi [chifmatici fimol fant heretici, quia peccant contra fidem, ac proinde non funt membra Ecclefie.Alij veró fune [chilmatici formaliter, 8z precise , qui feparant fe ab vnitate Ecclefiz,non per fidem,fed per charita- tem, nimirum quía remouent obedientiam a lum- mo capite Eccleliz , Ícilicer fummo Pontifice, al lerentes non elle reété elettum , 8: confecratum; cúm ramen ab vniuerfali Eccleña ve talis habea- tur, 82 hi limt membra Ecclefiz , quia femper retinent dem , non enim negar in Ecclelsa vnum Lapremum caput efle debere , fed hunc in indini- “duo elle hujulmodi caput , quod line herefi in- verdum poteft negari. Nec fufhicit quód neger 0% —Obedientiam fummo Pontifici , vt extra Eccleliam téis Ecclefia , 8 totius Chriftianitaris confortio' confticuatur , fi aliunde confiteator efle verum —Chrilti Vicariam, 8 per idem illi coniungatur: fepe enim nolumus Chrilto obedire, 82 tamen membra cius lumus , Se veri Chriftiani, Á idem eius retinemus, | IV. OQuibus Jignes > do notis y poffut cognofci * vera Ecclefia. SECTIO Or Catholici conueniunt, proprietates Ecclefiz ad numerum leprenarium reduci polle , videlicet qudd fityna, fanta , Catholica, Apolftolica, viííbilis , ab Spirita fandto gubernara, ér extra quam falus elle non potélt. Quas omnes oportet paulo fufiús explicare, Primo dicitur 292, vt conftat ex Íymbolo : Credo vnam fanttam Ec- clefiam,quod delumptum eft ex Panlo ad Ephel. 4. Ad Rom.13.8 1.Corinth, 12, Quomodocumque antem fumatur Ecclefia , femper eft vna vnitato huúmertica , licer fecundúm latitudinem malorem, vel minorem partium habet extenfionem. Quem- admodum enim omnes homines totius regni fub vno Rege,8 omnes ciues fub vno gubernatore, g tota familia fub vno Patre , 8 totus grex lub vno Paltore , GS totusexercitus fub vno Duce, funt ge diemtur vnum numero, extrinfeca quadam deno- minatione , ab vnitate capitis, 8z ab vnitate finis In quem ordinantur : qua etiam ratione totum hog * vniuerfum elt vnum numero ex vnitate euberna= toris, 8 ynitate finis* fic Ecclelña eft vna vnitate Bumctica, etiam militans, 8% trumphans, et eniar: collectio

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz