BCCPAM000509-5-09000000000000
96. | nda Aptos 562 lantri eric fupernaturalis quoad fubftantiam. De- inde,quía dilpo lirio proxima ad aliquam formam, debet ele ciuldem ordinis cum ipía : ateritio au- temintra facramentum eft proxima difpoltio ad formam in fua entitare fupernaturalem , nempe gratiam. | Dices quod etíi difpofitio preparans ex natura rei ad formam, debear elle eiuldem ordinis cum ipla; non tamen que ex folo Dei beneplacito dil- ponir,qualis eft arrritio. Dices fecundo, per aítus bonos morales in entitate naturales , cum extrin- feca ordinarione,vel imperio vircatum infafaram, mererijoftam augmencum gratiz,8t lei plura pro- ximé diíponere ad illud,vr docuit iplemet Suarez lib.12.de Graria cap.10.ac proinde per agtum at- reitionis in fubltantia naturalem , com dignitate quam recipit ex coniunétione cum lacramento, pole dilponi peccarorem ad primam gratiam, Propter has difficulrates fateor argumentum illuad non efe efficaxzaddo tamen elle valde con- gruum, quia cúm ante inftitutionem facramenti Pocvitentiz,nece faria efer peccatori ad inftifica- tionem formalis dilettio Dei Vo Ja vel for- malis contritio,quz tam dificiles font; (atis pre- claré videtur nobilcum faumefe, fi pro contri- tione,vel dileftione formali,folúm a nobis exiga- tur areririo moralis,erúi fupernaruralis,cúm ex fe, 8 ex [uo motiuo longe facilior Gir:prefertim cum hoc ordine feruaro,facile feruerur illa proportio, uz inter formam, $ cius difpofitionem requiri PAra ic refpondetur priori obiettioni. Poftes rior facilior elt,tum quiía attus ¡lli morales natu- rales fupponuntur Ñ in homine iufto;ac proin- dc illos dignificáte:rum precipue,quia per extrin- lecam imperium virturam infalarum, docer Sua- rios illos velur animari, $2 cum pramio propor» “ tionari, Tertió probatur, Quia atericio de qua loquimur, li deteftatur peccatum ex timore gehennz , cam reípicit , vel tanquam fupernaruralirer 2 Deo in- fligendam,vel tanquam oppofitameternz bearitu- dini,vel vtroque modo; $£ quovis ex his modis cam relpiciar, et fecundim fubltantiam fupcrna- turalis.Si veró deteltatur peccatum ob cius turpi- tudinem naturz rationali diflentaneam , non eft equum vt eam relpiciar ibi Giftendo;tum;quia fic multum habet moralem re(peétum ad Deum; nec eít pars yt adtus nullo refpectu morali Deum re- Ípiciens,difponat proxime ad ciusamicitiam;tum maxime , quia laltem refpicere debet turpitudi- nem peceati,vr oppo litam naturz rationali , non precise lumpre,fed eleuara ad ordinem [uperna- turalem, - Obiicies.Per aétum in fobltantia , 8 in modo naruralem poffumus Deum diligere fuper omnia; ergo peraGtum in vrroque naturalem poffumus dereftari peccatum fuper omnia, quiaétus faltem erit artritio,cóm magis pratus (it Deo aítus de- tellandi peccatum fuper omnia, vr oppolitum Deo nataraliter cognito vt diligibili,quam aus dere- ftandi peccatum propter poenam eternam 4 Deo infligendam. Refpondctur, aliquando ex duobus aGtibus ciufdem ordinis, imperfeAiori conuenire difponere ad ioftificationem , non perfeétiori, vt pater in his duobus : deteltor peccatum:, quia Deo oppofitum:volo divinam amiciriam propter Dci boniratem; prior enim imperfeñtior eft , ge folus ipfe difponir ad ¡uftificationem; quid ergo mirum fi ex duobus adtibus diuerforum ordi. mum > ille qui videtur imperfeétior , difponar, TraGat. XXIV. De Poenitentia. . anteaerat atrritio informis, pas elle polica at= e e 3 E Y cúm (ir ordinis fupernaturalis , 8% non difpow nat alter qui videtur perfectior, cum fit ordinis. 1 natucalis. HDN Denique obiicies. In deteftatione fufficienter. g difponente ad gratiam facramenti non videtur. exigendum,niúi vt fit propter poenas eternas, Be efficax, 8 ex gratia:hz=c aurem omnia competunt' + deteftarioni Ma e (ubítantiam narurali, Res: 00 ciar: , non fufhcereilla tria ad arricionem, ed requiri vt ita (it ex E vraétosipíe it (ne ea pernaturalis in entitate,Et fane li adtus in lubliá-- tia fic naruralis,qudd aQu fiar ex auxilio gratis, noñ videtur magis eum habilitare,vt difponatad. grariam,quám fi abíque auxilio gratiz ficrer.nam. non reddit illam meliorem in fubitantia,vr patet; ac proinde nec ex parte obicéti materialis,aut for- malis:inordine autem ad morces minus laudabile viderur quodammodo reddere,vtpote quem non clicuerit homo per lolas vires naturales chm pol= lery(ed vlrerids expeóraverir auxilium grariz. Secunda difficultas elt , quomodo artritio. fiar; contritio, $ peccator ex attrito contritus.Et qui- dem cercum; elt,altum qui folam eft prids artri- tio,nec djuinitus ele poreft poltea contritio. Ira plerique Doétores apud Vazq. Quia huiuímodi a0us lunt realirer, Se effentialiter diuerfi ; ergo implicat eum,qui prius eft dumraxar artritio,e/Te aut fieri poltea contritionem:quod fácilé confir- mabitur expendendo vtriufque motivum. Cer- tum etiam elt, artritionem polle informari gratia habituali data per facramentum , Y 6cilla que t 4 be. 2.3 Ey er Jo MY tritio formata, in quo feníu loquuntur Doétores quando dicunt , in lacramento ateritionem. fieri contritionem , 82 peccatorem exatrtrito , contri- tum;non propric,fed metapharice ; nec formali= ter, fed virrualirer, ue emintenter + quia cóm antea lolúm haberet artritionem, poltea haber habitum gratiz,8< charitatis, que equinalenter. 8. virmte, 8 eminenter, eft contritlo:fic atrritus fit in facramento contritus, quia recipir gratiam ad quam per contritionem formaliter habitam peruenifler, 9 Ex hisinfertur,in quo artririo,8z contritiocom=; 1 veniant, 8 differant.Primo, ex parre obieéti mar, pe de terialis,$ proximi, fcilicet peccari, conueniunt, + + 7-8 4. ¿A + nam ambz circa illud occupantur.Deinde ex par=, te modi illud refpiciendi , fcilicet, aucríando, Er detectando illud fuper omnia, Preterea efficaci- tare , E inefficacitate ; nam vterque actus fuo * modo clt efficax, 8 inefhicax.Irem in ordine ; 80 origine. nam yrerque eft lecundim fubítantiam fupernaturalis , $ conlequenter ex auxilio gras | ria. Denique , quia neúter requirit certum ali». quem gradum intenfionis,aut certam quántiratem) durationis. AAA $ Differunt autem potiflime , 8 elfentialitor cx parte obietti formalis , feu motiui. nam contricio deteflatur peccatum,quia contrarium divinz bos nitati ; attritio autem longé inferiori motiuoji* 4, De confequenter contritio elicitur ab acta e 1... theologicz charitatiszartritio vero A | inferiori habitu;contritio AMAN js continet virtualiter NADA amorem Dei PARO formalem. 3 ro rs OS ; de 0 $ "Y "2 E a : Es: ; 2d] qe DIPSVTA' * Y | A
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz