BCCPAM000509-5-09000000000000

ns. 2 Hebrit r. 116. 117. : e pr | E adeo articulus fidei difinitur, quod fit propofitio Catholica, 8e quali capitale quoddam principium, 8 dignitasin materia dei , ad quod, reducantur cartera rescredendz, y Maior verd difficultas eft, aninter artículos fi- dei ficaliquis ita prima dignitas in excellentia , ve illí immediate credamus, £ mediante illo ceteris, itavt refpeétu fidei decur aliquid primo creditur, Almayn.in Moralibus traét.z. cap. 3. exiftimat,e(le necellarió dandum aliquem artichlum inter carc- ros, ad cuius allenfum habitus fidei immediate in- clinet, Se in quo cateroram articulorum afleníus fundetur.Quod probar,quia licut le haber habitus «principiorum ad principia $e concluliones , ita (3 habtt habitus fidei relpeétu articulorum «led ha- bitus principiorum: E 8c immediate : “mediante hoc allen- . | | Lu ad affenfum conclufionum ) que ex principiis slum autem e(t homines priús incipere 4 cogni. «dicendus tione confula*iplaram rerum * fic Ecclefia Dei ad allenfum principiorum,Se deducuntur : ergo idem dice m eft de habitu fidei, Hec tamen fententia communiter relicitur, quia facie fidem difcurfiuam contra communem a SÉcrio XI!L A y 67 ce/fionem crenerint.. A | | Ñ ñ aa Doéfores cum D, Thom. art. Ñ WikRes fidei quantum ad fubitantiam non rece pille augmentum, fed vnam 8 candem ell fidemi no(tram,8c antiquorum Patrum á principio gene. ris humani víque nunc.Ceterúm quantum ad ex2 plicarionem, feu in otdine ad explicatam fidem, lucce(lu temporis creuiíle : arque adeó in Canticis Eccle(ía comparatur aurofe, ques paulatim depul. lis tencbris fit magis, ac Magis lucida : fic Ecclefa luccelln tempotis in doédtrma faéta elt m gis ac magis ¡lluftris. Er Paulus ad Galaras 3. comparat Ecclefiam homini vt et in progreflu eratis. Cero quamais eadem fuerit omni tempore,nibilomhus in fuo principio , nimiram in Íua infantia res fidei fententiam Theologorum. Eamdem fententiam + confuse cognofcebar. Deinde verd in lege [cripta fequitar Durandas ín 3. dift.24. quelt. i. qui exi- .ftimar primo creditum elle hunc aruculam : Es- clefía regirur a Spi it fanéto ; hoc enim admillo ftacim [equitur, Eccleliam elle veracem in propo- nendo, $ elle vera que abilla proponuntur, Aliis vero placer,primo creditum elle : Omne renelatum a Deo efi verum. Nam ftatim lequitur , Deum elle trinum Se vuum,quia eft reaclacum A Deo.Alijde- nique exiftimant,primo credita efle hac duo prin- cipia : Dems efl, ey Dems haber pronidentiam, iuxta ¡lud Paulvad Hebr. +1. Accedentem ad Deum opor- tet credere guia eft , y quod E puta ¿een fe remu- nerator fít. Dicunt enimquód hicarticulus, Deu: elt,in virtute continet ommnes pertinentes ad diu «nitatem; 8 (mniliter, Deus haber prouidentiam, continet in virtute ceteros qui ad humanitatem - pertinent, | Mihi veró placer fententia Caietani art. 1, ha- bitum fidei immediateSe ex quo fe habere ad omnia que cadunt ib divina fide, ita vt relpedta fidci diuinz non detur inter credibilia aliquid quod (it primo creditum, quia in omnibus inmme- diate Sc ex quo reperitur eadem ratio formalis afentiendi, nimiram diuinura teftimoniuns. Et confirmatar , quiahi fides immediate inclinaret ad vnamarticulum , 8cillo mediante ad alium,feque- retur quód alfenfus aliorum non efferalfenfus dei, diuinz, fed afenfus difcuriiuus, Se habitus Theo-. logie , quia per ratiocinium 8 d fc rfum habe- retur,. II EN DU A RA Obiicies primo, prius efe Deum elle, quam iplum aliquid renelare , 82 nos prius intelligere iplum reuclare , quam credamus ipía reuclata: ergo habitus fidei immediate inclinar ad crede dum Deum elle, Se reuclatorem ell , 8: deindea JpÍa teuclara. Relpondetor quod ficutin acta vi- dendi contingit quód videmus colorem mediante luce, non tamen yno actu videmus lucem, 8 alio colorewm ; ita vt vifio lucis fircaula vifionis colo- Xis, Ad hunc moduwm, quamuis ad atum credendi + Ínpponatur Deum elle, 8c elle reuelarorem, -nihilominas non requiritur vt dftinAtis yo aQtibus illacredamus, ira vtvnus > he fir caufa alterins.fed fimul 2. $e $ eodem aót Pr E Fa Pe ( IA E E «4 . * ; b 4 ; 4 + i a Ñ cúm lam etar maior , habuit expreffiorem cogni- tionem,$ in aduenta Chri(ti quando ¡am ad viri- ' *. 3.4 APA .mm. . A a ¿0 lem etarem peruenit , diftinótám $ explicitam fi- dem habvit, q* 7 Specialisautem difficultas eft de Apoftolis,ain in die Pentecoltes acceperint plenitudinem Ícientiz circa omnia obieáta que ad fidem pertinent,ita yt in illa die imul habuerint perfeGtam 8 explicitam notitiam omniym credibilium. Bañes art.8. exifti- mar, Apoltolos in die Pentecoftes pleniffime 82 perfeGtiffime fuifle illuminátos 82 inftruétos ab Spiritu fandto,in omni veritate pertinéte ad fidem, £ nihilillos laruifle, fed habuille plenam 8 expli- - citam omnium credibilium notitiam , ira vt nulla neris Paraclitus,Spiritus veritari: Et loan. 15.dixe- rar Chfiltus. Jam non dicam vos feruos, fed amicos; -quia quecumque audins a Patre meo,nota feci vobis, € ad Ephel. 1. Secundim dinitias gratia eins , qué Júperabundauit in nobis in omni fapientia. Et ad Rom.8. Nos autem primitias jpiritus habentes. “Aliis veró oppolitum videtar, Nam vnum ex pertinentibus ad fidem erat quód Euangelium predicandum eller Gentilibus, 8 dé hac veritate dubitauit Apoftolorum Princeps Petrus poft [uE ceptam Spiritun fandtum in dic Pentecoltes ¿Adtorum 10. Cúm poft vilionein habitam,8c ¡bi- dem relatam,dixit, In veritate comperi,quia | E AN mon ef perfonarum acceptor Deus , fed in omni gente que 1i- met Deum, operatur imffitiam, acceptus ef? sllz, 8 ¡AGor.1 1. referuntur quidam reprehendentes Pe- trum,quód introiflerad entes preputium haben- tes,8 cum eis manduca/le,8 ex eodem capite con. ftat hos fuile Apoltolos,8c fratres,qui erantin la- dea, audierant gentes recepille Evangelium ; 8 ¿Adora 15. narratur feditio quorumdam, qui in ¿Chriftum crediderant, contendentium omnes qui €x Gentibus credebant in lesym,debere circum- cidi,8z feruare legem Moy(1,ve faluarentur, $ ideo Apoltolos congregafle Concilium vt ab illo dubió liberarentar , an (cilicer qui (ufcipicbant Chrifti | fidem ; tenerentur circamcidi, 8 legem MoyÍi5 ¡Feruare: non ergo Apoftoliin die Pentecoltes per fedte illominar fune ae omnibus veritatibus ad fidem noltram pertinentibus. no RAN qa ¿Has vero fententias rete componit Suarez in hoc E. | JS. Án articuli fidei fecundim. temporis luc= y fdei fecundum. emipori Je! poítea faéta fuerir eis reuelario circa aliquarm veri- tatem [peótantem ad necellitatem faloris anima= . Tum.Quod videtur colligi ex illo loan. 1 6.C rm ve- 119: loan.16 loama 5. Ephef.s. Rom.$. 110, Attor.to, | | 121, |

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz