BCCPAM000509-5-09000000000000

532... 1racta UV: De Poenitentia. "E efe anxiliatorem beneficoma quo homo poffic lud, fi perfeucrandum eltvin ca intentiones quiz Íperare ; neque ruríus cum eo pofle iniri amicicia. cumiillo medio nó apparcat rationalis,imo. otiús quía communicario Dei cum howinibus excedit relplendear rota vtilitas ad finé,non porefl re(pi- rationem naturalem. Virtus enim cuius honeltas Ciab intendente finé,quin cligat medium illud, . ¿y fola ratione naturali deprehendi pote(t, acquifita Ex quo infertur, contrarium (ibi ee Dorans. Y ds elt,verbi gratia,virtus temperantiz acquilite,ideo dum in 4. diflinát, 4. q.2. dum EX vua PAE + A Thcologistalis appellatur, quia mediocriras ci- fítmar, peenitentiam elle virtutem acquilitam, Se: e big portus ex intentione conferuandi falutem,8 - €X alía docet,fopponere imperium virtatum theo- EN decenter fe habendiad proximum,hoc cft¿nc gra- Jogicarum,quia,vt prediótum e (t,honeftas virtu- ventar corda noftra crapula,aut ebricrate, noneft $US acquiíita latis innotcÍcit ratione naturali; ac 18 honeftior aftio, quám que rarione nacorali attin- proinde virtusacqui ita ex fola direótione lumi» ' gipoliteidins 5r > de nis naturalis operari poreft, 26. Conclulio e(t afirmativa, quam docent com. : | LN y , -muniter Theologi cum D, Thoma in hoc loco A INN ROA AA" arr.s. 8 probarur,quia motiuum ex quo Operatur e AN ES OA peenitenria , non poteft innoteícere fine reucla- Quodnam fir fubiectum penitentia. tione fidei:cum ergo aétas peenitentiz fapponar ...“" e effentialiter adtum fidei virturis theologice, ne- Hs difficulras haber locum in communi celle cft, iplam puenitentiam elle virtutem infu- A lententia,quod poenitentia fit virtus fpecia. fam. Antecedens probatar,quiaintentio compen. — lis.nam qui dicunt dolorem de peccaris elle affe- fandi peccatum non poteít haberi fine fideDci Étum generalem omnium virtutum, facile fe ex- Wi remuncratoris.nam qui intendir,compeníare pec- pediunt ad hac difcultace; dicunt enim pornis o carum,intendit placare Deum,8iplum flecteread tentiz non elle afignandum vnicum fubicótum,. milericordiam;hoc autem non potelt intendere, fed multiplex,iuxca exigentiam virrutum,ad quas niú credar Deum placari contritione peccatoris, pertiner dolere de peccaris. dl Sí largiri veniam peccati intuitu pocnitentiz. Er quidem filoquamur de proximo fubictto D. | Conttar aurem hanc recognitionem $ fidem,non Thom,com caminuni fchola cogirur affignare vo $ m4 polle haberi fola ratione naturali, | luntatem pro fubielto panitentiz,co iplo qudd 27. + Secundo probatur, quiaillaintentio poeniren. aflignar illam ranguam virtutem fpecialem,quia tis [pecialis non poteft haberi (ine atu [peivirca- vittus poenirentiz eft pars porcítativa iuíticia, Be tis theologice , quia intentio efficax placandi voluntas eft fubicum omnium virrutum que Deum,non poreft haberifine [pe confequendive= centinentar fub iufiiria, Prererea,quía aftus fpe- r.Cor.9. — niam,ioxta illud Pauli 1.Corinth.9.Qui arat, da cialis pornitentiz eftintentio compenfandi pec- deber arare,G quitriruratin [pe fonóus percipiendi. Catum;intentio veró adtus woluntaris ct. 25. - Obiicies,quia motiuum ex quo operarur hac ear ergo procedit.de fubitáo remoto, virtus, fola ratione narurali deprehenditur ee widelicer natura creara fnbítantiali,rarione,8c li honeftum:ergo ipía noneft virrus infufa,Antece- bertate preditamimiroman hzc virtus fuerir in dens probatur,quia intentiocom penfandi Deo per. Chrifto Domino,in Beata Virgine,in primis pa dolorem,8z dif, plicentiam peccati,eft honelta, Se rentibus in tatu innocentiz, 8 in Angelis viato- lolo iuniine patarali, abúde cognofcitur honeftas ribas,rum-etiam in Beatis.... 0002 cios, quia extra dubium honcítum eft,Deum ira. Proquoobleruandum c(t,non elle efficax fun- V tum placare per poenirentiá, S ratio naturalis al: . damentum puc Sa habitum (pecialis pe pole hoc enim cognouerunt Phi poenirentiz,quód nunc non (ir víuras illius actu. lofophi Gentiles fine revelatione Spiritus Sandi... nam eriam cellante omni víu aliquando habitos | 29. Relpondetur,Philofophos Gentiles etiamá exi- non manet fupetfluns , folct enim dari ad orna- [ ftimaucrint Deum placari per poenirentiam,non. mentum;h enim ¡lla ratio fatis efler ad negádum A E fuifle aequuros excellentiam poenitentiz Chri- aétum, fequererur, pueris qui morituri lantante ¡$ | de ftiane;hec enim inctendit placare Deum, vr ho víum rationis,¡noninfundihabitus fdci,8 fpe > mo teftituatur in cius collie per veram renoz Baptifmo,nungquam enim yfuri funt diBiis in de MN uationem cordis, $ eradicationem peccati,Genti- bus in hac vira,quia, vt foppono,non atingunt les verá nitebantar placare Deum ad effetumy” vÍum rarionisjneque ju alrera,quia aQus fdpi fe- tantúm redimendi temporales poenas , quibus 4 cundim orpnes, $ aítus [pei fecandúm aliquos, . Deo puniritimebant,nunquam a te intellexe. 4 runt ex poenitentia oriri yeram mundationem e animi,perinfufionem Chriflianz, « inherentis A, ialtitiz;quod doéte annorauir Dominicus de So- 0 to in 4.diiná.14.queít.2. art, 2. quem laudar | a Sus vil y Valquez,8 meritó. a y cs, Yepuguar fubicho,eriamf ex accidenti contingar 14 dol | + Deinde lequitur etiam neceffarid,aQum peeni= Lu A habitus, ne * tentiz fpecialis non inueniri fine affcétu charita= abfurdo porelt talis habitos rribui fobiedto: li west isiac ptoinde non clle aftum virtutis acquiíite, ro operatio habitus repugnar fubieto,vel rati qua intentio compenfandi Deo,eft affectus cf. neftarus, vel alterios qualitatis, pon porel : de ¡ominis intendentis re ipía compenfatiónem do concedi habitus , fruftrá enim dixerit | ¿fed non elt aliud mediam ad compens tam / poni per habitum ¡ad adtum libi. y Prima conclufio.In Chrifto Domino n n fuit 1 virtus ponitérizsprobarur ex regula (upradi8a, - Chrilto Domino repugnar adtus posniféh. atione impeceabiliraris ; cui enim impollibá- le eft peccare,impollibile efi pocnitere,mam mate. E E . > S Y E : 1 q?” A gd des pao ; - A an 1 didas

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz