BCCPAM000509-5-09000000000000
q. i Se SE y LO. delorem,fed ad complacentiam.Oftendo fingula. Pornitens odium: haber 1 oie re of- fenía Deisdi(plicer enio fe offendifle Deú,6c rráf J greffum elle cius volontatem : fed non difplices p eenitenti imd poriús place: emendabilitaspec- cari per compenfarionem. Nam fi difplicerer ei eccarum elle emendabile,placerer necellarid of- coda emendare $e compenfare nollet ; ac pe cúmade(t memoria peccarorum.Pater conféequen- —tia,quia illa inténtio exprelfa compeniand: hon tequiritur ad lalotem.nam fi quis dolear de pee Catts propter Deum ex folo fine charitatis, eciam fine intentione exprefa yo ec de inftificabitur;ille autem dolor non videtur ad proinde difplicerer poenitentia,quod elfer granilo limum peccatum:ergo peccarori difplicer pecca- tum elle offenfam Dei, $e placer offeníam illam efe emendabilem per poenitenriam:ergo duobus acribas diflinéris fertar in illas duas raciones, al. reram doloris,8L odijzalreraro amoris compla- centiz;(ed li conftituendi lunt diuerú adus,alter illorum,qui et dolor de peccato qnatenus offen- la Dei mancbir meceffarió aétus charitatis ¿ quía vt diftinguatur ab effeétu charicatis , oporcet re. Ípicere in obictto preter rationem offenfie, ra- rionem emendabilis per compenfationem : fed hanc rationem non refpicit, uia hec ratio non attingitur ab ¿Cto doloris , 8 odij ¿fed ab atu amoris 8ecomplacentiz:ergo (1 hac ratio mancc in obicáto formali alterius a£tus,actus doloris 8z odij manet fimplex affetos chariratis, p Preterea voluntas compen(andi,que elt amor compeníationis, non porelt ele idem ados cum odio € dolore peceats;quia omnis attas reflexus voluntatis, diuerlus cft ab ¡llo in quem reflecti- tur. Nam iplum haber pro obicdto,verbi gracia, quí vale eriftariaut letari de obiecto aliquo,alio aótu vult gaudere, aut tiftivia, 8 alio criftarur,aue gauder,nam gaudium 82 trifticia funt obicéta vo. luntacis reflexe,qua quis vule gaudium, aut do- lorem; fed amor compenlacionis et atus refle- xus lupra dolorem, « odium peccati. Nam qui vule compeníare , aliqua altione farisfaftroria vult compeníare ¿ noh eft autem alía larisfadtio pro culpa,nif dolor de peccatis propter Deum: ergo poenitens ex intentione compenfanda eligit dolorem ranquam medium; ac proinde voluntas compenfandi,8 dolor de peccaris,diftinéti aQus funt, po E Quidái 4 mt diuerk 2Qus, neceffe eft inter il. los conftituere ordinem caufalitaris;non enim fe habent comitanter , fed vnus oritur ex alio , ye notum cít:vel ergo voluntas compeníandi oritur ex odio peceati,vel econtra : (1 primum ergo hic. ordo elt alfignandus in voluntate poeniténs,quia doleo de peccato,cligo compenfarionem,ne pec= carú (ubhiltarz-fed hicordo (fare non potelt:alias ex dolore de peccaroyeligererur dolor de peccato, quod ct ablurdum:quia obietum eleAionis de. ber elle diftintú ab intenrione finis ex qua pro» cedit eletio.Probo confequentiam,quia fi ex do=' lore de peccato procedit voluntas compenfandi, cum hzc non polfitimpleri ni adtioné aliqua: larisfactoria, 8 non ft alia apud Deum niá de: lor.de.peccato ex ¡plo odio peccati quod pre- ce(lit am intentio,eligeretur odiem peccati ranquam aétio (arisfadtoria,quod elt impoffibile. Si verd dicamus ex intentione compenfandi oriri dolorem de peccato qui eft adtio fatisfadto. ria,fequuntar tria inconuenientia.Primum, quid el velle bonumalteri ergo dolere de malo illius, SN pecnitentia imperaret charirati Sc non ecóueríos — Ham eftaficGtos amoris,quia cadem complacenó Secendum,quód in actu poenitentiz non includes: a r a perfonam inuenitur vtrobique : arque E retur dolor, quod eft contra diffinitionem poenis aded idem amor eft gaudere de bono alicuius, 8g- O tentiz tradiram4 Conciliis,8c Patribus.Terriumy triltari de malo cios. A A E quid paenitentia non eller neceffaria ad (alutem,: -¿Quéód verd volantas compenfandi precedat yy, AN led [elo au charitaris iuftificarcrar aliquis, eriá per modum intentionis dolorem de peccatis, BE"... Lud.a Cafaraugusta Tom.poñter, | > | Y y , Se te ESTER ds —puenitentiam pertinere, quia in illo aéta non eft amor compen!ationis: ergo fine parnirentia ju- ficabitar, contra illud Luce 13. Nifi panjtentiam A. $. : E “ o yl » d da E ¿ á y OS . pe ) + A ra egericio , 0mnes fimul peribitís. Dicendun tamen rd : ntatem compeníandi effe intentionem que pettinet ad [pecialem virtatem pernitentia; dolorem verd de peccatis vt Ílunt offenía Dei, concurrere ranquam medium ad juftificationem, sx elle fubítantialiter agtom charitatis , vt docet Vaíq:quett.85.art.2.dub.vnico, Pro cuius intelli- gentia obferuandum ell ex Caiet.1.2. quel. 29. art.1. quód cúm ex Ariftotel: 2. Lhe cap.4.amare ft velle bonum alter amoris includitur duplex telpedtas erga perfonam amaram:alrer concopiftemiz erga e $ cum ex difinitione amoris, elt, y relulter difinitio odij contrarij, fequitur in odio. elle Gimiliter duplicem refpetum ¡ alterum ini- micitiz crga perfonam; alcerum abominarionis erga rem, | | Sed eft norabile difcrimen, inquit Caietanus, inter odiom, K£ amorem ; quia in codem aétu amoris ingenitor vierque refpeétus, amicitiz [cio licer, 8L concupiltemiz : fed vterque relpedus odij,nimirum inimiciria , 8 abominationis ñun. quam ¡nuenitur in codem adtu. Et ratio diverfis taris e(t,quia in amore vierque relpeétos ef afiro mativus,Ícilicer approbationis, 8 complacentiay placer enim perfona quam amo, E bonum ¡llins. In odio vero alrer refpcGus et afrmativos, Ícia licer complacentie , de alter negatinus hoc ef, difplicentia 8 fuga .Verbi gratia,in odio inimi- citiz,quo volumus malum alreri,reípeóos ad peto lonam eft negatiuvs , quia difplicet períóna odia habita : fed relpetos ad malúm ef affirmacivos, placer cnim nobis malvm eius, quia ipía perlona diíplicet , Be in odio abominarionis refpeérus ad malum quod nolumus alreri,efinegarivus,quia cft fuga, 8e difplicentia mali:(ed refpedtus ad perfos nam et affirmativus , placer enim nobis perfona illa cuius malum abowminarar; ac proinde odium abominationis, « inimicitiz conftituunt duos aQus odij; quia alter eft odiam perfona , Ex alter j amoreios. Ex hac notarione fequírur, dolorem de peccas tis propter Deum,qui dicitor contritio.e fe adur charitatis fubhantialiter; quia et odiumn bos nationis erga malam Dei; ac proinde lf amiciria cumipío. Ántecedens eft certum,quía cúm con terimur, nolumos peccarum Deoznollomvs enim peccafle,quia odio habemus peccarum, quatenus offenfa,8t malum Dej,cuius voluntas violatur, 8 praceptam contemnitor.Confequentia etiam pa- let, quía in odio abominationis erga malum al» terjus jefentialiter includirur complacentia. de ona illiws; gaudere enim de bono alterios, bonum ejus ell , eft affectus amicitiz , quia 1h É 1125
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz