BCCPAM000509-5-09000000000000

MA, >. a ME o e Y Ma 7 3 ¿> Mode . ; A » , a A E q y TAN 7 A ? + y o > : . E y % > $ e FE : % . a + $ "MS O * » MP $ Ms e “ri E dí: Er A . , de % h ] a AA á Y y s y a . . o Trattat. XXT IL De Sacrificio Miffz; dotes;precipiens cis, ve cumdem modum fera - rent in offerendo hoc facrificio,quem iple lerua- uit,dicens: Hoc facite in meam commemorationem, Et hxc fuit perpetua Ecclefiz traditio a tempore 5 Apoftolorum,que miffam celebranit, profirendo 2 6 500 primis locus hic non poteft intelligi de facrificio erucissquia hoc lemel 8 in vno loco oblaros ell: Propheca autem «firmar ia omni loco Jacrificatur, ofertar nomini meo.Deinde non loquitur de ope- bús vircotis;hec enim variis modis pofluntinqui- ud har - ES ut 4 La) As e , : » «io e sc: A a ” A A 2 > mie a a o ¿q$ z rs y ns Td AO as as RS De a pe) . 4 ” A . . E e " sa, e . E de -. . 2l nari:imoopera noftra iuxta hereticos, quamuis wideanur bona,funt coinquinata,Deus antem af- firmat,quod in omni loco facrificatur , 5 offertur no. mini fuo oblatio munda Écilicer quod nulla offeren- tum malicia pollai *poffit:quod de nullo alio fa- crificio dici pore(t,quam de hoc,in quo corpus fanguis Chriítí Deo offertar,aded Deo gratun),vt ñulla Sacerdoram maliria pollai poli. Denique quód non loquatar de lacrificio aliquo Iudzol rum;ex eo conítat,quia illoram facrificia vno tat- “tinvin loco offerebantur.Propheta autem fgnifi* cat lacrificiom de quo loquitur non folúm:in om- ni loco,fcd eriamá Gentili populo: offerendum, quia per vniverfum terrarum orbem Gentilis po- pulus diffalas erar, S€ ideo alt: Quia magrum ef 20men menm 6 gentibus;ergohec prophetianecel farió intelligenda elt de lacrificio gentiuro con- ucrfarom ad Chrittum : alias non poflet dici, 46 orru Solís vfque ad occafum.8c. Alia loca lactea Scri. ptura videri polfunt apud Recentiores, | Secundd probarur ex Parribus, fed quía illorum teflimonia fant innumera ad probandam hanc ve- ritater, fufficiar Andreas Apoftolus, qui Agez Proconfali fuadenti vt Diisimmolarer,refpondir; Ego ombnipotensi Deo immolo quosidie non raurorum carnes , nec hircorum fanguinem, fed immaculatum Aguum in Altars. EIN IIA Ms Tertió probacor,quia nulla natio quantumunis barbara,agnofcitor carville vero ge proprio facri- ficio,ad colendum verum Deum, vel fiétos, quos ibi venerandosalfumplit:ergo nequehce negan: ” 4 dum elt Ecclefiz Dei,in qua nullumaliud et pros pri lacrificium,preter illod quod in Milla offer- cur,8 in quoChriftus immolarur. > / Denique probarar, quia in Ecclefia Chrifi dd: fatto fune Sacerdotes: Sacerdos autem von eh nifi in ordine ad Acrificium offerendam ::in omni namque lege 8 Republica bene infirnta,hzc trja lemper Fueruntconiundta,lex,facrificiom, 8 Sa: cordorium:itave Paulus ad Hcbr. 5, colligar ne- coflarid: fadtaim efe rranflarionem A lege antiqua ad legera. nonam,quia faéta eft rranílatio lacerdo- tip, Se facrificij vereris legis, ad lacerdoriam E fa- erficium Chridti ve Jato profequirur idem Paulus ineadem Epiftola per pluracapita. Colligit aus tem Tridentinam neceffariam fuille hujolmo= di tranflationem faftam per Chriftom,quia ¡lla lex propter imperfetionem, Scimbecillitatem (acri- ficiorum, 8 factamentoram,nón poterat perduces re hominem ad perfeótam fandAlificationem , 3 quam perdoxit Chriftus fuo (acrificio”, quo iplam pro nobis obtulit Parri in oblationem $2 hoftiam Deo. Vr aurea animaduertit idem Fri. dentinum, facerdotium Chri(ti, qui eft Sacerdos Ja ztermum , non erat extinguendum in morté ipGus, quando facrificio cruento feipíum obtu- lir,(ed meceffarid inftituendam erat facerdotiumy 8 facrificiom, fimul cum lege nona Evan elica; quia,ve didtum eft,hec tria (imul lemper fuerunt coniuntta:hinceft qudd Chiiftos in id coena fiwul inftituir facramentom Euchariftiz,8c facrio ficiúm vifibile,ficut exigebar narura hominis, ge vt perperad dararer in Ecclefia hoc facerdotium 8S facrificiom,ineadem coena inftituit Apoftolos, $ corum fucceflores in codem minilterio Sacer- caciam,8c ideo nobis reliquit facramenta, $ hoc factificium, per que nobis [ua merita applica- inea Chriftum Dominom, offerri Deo in [acri» ficium, dd ¿¿Obiiciontheretici primo,ciufmodi facrificiom non poffe efe gratum Deo, fed poriús iniuriofam, $ irrogare lacrificio oblato a Chrifto in ara cra- cisiquod fuit fuficientifimum;itayr vna oblatio- il omnes landtificaret in erernum,vt docuit Páulas ad Hcbr.o.Refpondetar,quad etiamái fa- erificióm croentum Chrifti fuerit infinite valo- ris,jablqueo quod virtuti illius derogetur, poteft facrificiom Má quotidie celebrari, vr perillud tanquám per caufam particularem, 8 tanquam de medium, nobis applicerur fruétus ¡ios facrificij cruentisfhcut nec derogatur p:ffioni Chrifti per facramenta,per que nobis applicantur meritá , 8£ fatisfaiones Chrifti.Iraque Chriftus vnica obla- tione confummauit noftram redemptionem 8£ fanttificationem,quoad fufficientiam quidewm, 8 quoad metitum vnineríale, non veró quoad efh- rentur, Obiicianr fecundo ex Lucz 22. vbi fanguis Chrifti appellatur,nonum Testamentmm:vnde col- ligunt non poffe efe lacrificiom,quia facrificium elt quo nos reddimus aliquid Deo; teltamentum vero quo legatur aliquid heredibos:ergo non pos tell efe fimul teltamentom, 8 facrificiom.Refpon- detur, quid teftamentom propri? et difpofitio herediratis; fanguis antem Chrifti compararur ad difpofitionem herediraris eterna, vr medium per quod confequenda elt:quia ius: filiatiovis adopti- uz quam confequimor per gratiam iuftificantem, affequimur per fanguinem Chrifti: fimiliter 8z iplam hereditarem,8 denique per ipfum fangui- neb auferantur peccata,que funt impedimenta, tan filiarionis adopriuze , quam hareditatis etet- ne Dicitur ergo fanguis Chrifti, [angais noni Te- Jflamenti:ficur Exodi 24. dicitor fanguis Teltamen- ti 'veteris, quo Moyfes afperfir vniuerlum popu- lum in confitmationen mandatorum que accepit a Deosficur enim propterillum fanguinem , qui erar edita faneninis Chri(ti,confirmatum fuir 1l- lod reftámentúum:ira confitmatuni eft nouum Te- (ftamentúm per fanguinem Chtifli teltamentam / namque morte confirmatur, 8 donec intercedar | mors teftaroris, non poteft deúenire hercditas te- Í y flamento legara,ve docuit Paulus ad Hebr. 9. ex | quo colligie crulam ob quam ante mortem Chiri- | de hi, effofioné cias fanguinis;nemo affecotus fit bxreditatem mrernam. Deindeex his colligitue | aomodo reéte cohercant quód languis Chrifti. t fanguis teftamenti,modo explicaro,8 quod fit. facrificium , quo confequimur hereditatem tera ñam, tanquam medio aptifimo,8 quo Devs plas SN POS 2 ME: o e catos remitrtat peccata, que fune impedimenta ciufdém hereditatis, 82 conferar gratiam que e 0 pignus glorix,imó gloriam ipfam.Nec oblarEn£ —chatiftiam ele donum Dei,quominus fitfas LE crificiom;quía Deo nihil oferre 4 dE A a A o y FI YN e poffumus,quád priús ab A SER 31371 Ñ ' A ] ipío non accepe- ASA A q? p+ ; . q” á - Timus, E ] de: vi IA Si4TI0 pe

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz