BCCPAM000509-5-09000000000000
rident, 10. 430 —"Trabtar. XX TL De Eu adtualidileione $ $ccharitate quamimperrabit fufceptio Euthar(liz,potius intelligenda funt de gratia habituali,(i atrente perpendantur, 4 Er probátur primá hac fententia, quia. facra- mebta fune inftituta a Chrifto, vt fine Sega per ux Bios merita nobis applicentar,8 g atia con- feratur :ergo hxc vittas non poteft negari -huic facramento an ponentibus, ebicem , Scacceden: fibus bona fide, icur accedunt precipue ill qui immemores fuoruny peccatorum cum diligenti diícuffione accedunt cum artririone (upernaruras li:vel etiamái fint memores peccarorura, cum át. witione exiltimata contritione. Et confirmarur, quiá hoc viderur peculiariter ad huius facramenti dignitátem $e excellentiam [pedtare, vt talem ef" feGtrum lorciatur faltem in his,qui bona fide acce- .dunt,nec vllum gratiz impedimentum ponunt; quandoquidem Euchariítia continet fubítantiali- ter, 8 realiter iplum Chriftum, ommnis gratiz au- frorem, Se fontem vberrimum, quód certe fi aliis fatramentis conceditur,yt fupra vidimus in cradt. de Sacramiin genere,non ell ranto facramento de- negandum.Deinde,quia id laris viderur colligi ex Trident.Can,s.vbi afleritor;fh quís dixerir,vel pre- cipunin fruétum huins facraments efe remifJsonem pec- catorum,vel ex eo non alsos effcótus pronenireanatbe- ma fít.Quibus indicari viderur, remiflionem pec- catorum eriam efe cfterum Enchariftiz,Er deni. que idinnuunt verbasEcclefiz in illa oratione, fio nobis ablutio fCelerum. fit remifo omnimra deliéto» ram, Plura alia loca fandtorum Patrom inuenies apud Suarium vbi (upra, GN Secunda [ententia inyniuerfum negat,Eucha- «tiflíam cauíare per [e y. vel per accidens primam ¿gratiam in aliquo cafu lrtaD, Bonauenr,in 4. di- ftinA.13.2.parte arc.1.quelt.2.Vafquez difp.205. cap.4.Lugus difput;12.[cA,1.Har, difput.8.di 1.8, Meracius difpw 33. (0.5. Precipuum fundamen- tom hvius fententiz,e(t, quia lacramentis nollum cfe2um tribuere debemús nili ex Chrifti inftitu- tione,vel Ecclebr definitione, vel Parrum tradi- riones(ed ex nullo eapite conftar, facramentum Enchariítiz prabere gratiam remiflionis peccari lerhalis :ergo fine fundamento alleritur hioc (a+ cramentum conferre primam gratiam.Minor pro- batar., quia Chriftus hoc facranentum infliruit (ub rarione cibi,8% porus,qui certé non elargiun- A vinentibus:Ecclefia autem lemper docúir,hoc facramentum conferre gratiam cibati- - vam, id quod fantti Parres tradiderunt:ergo nun- quam afflerendum ell dari primam gratiam..Quod ampliús confirmarur ex Carhechilmo Pij V. vbi alleritur,verum quod dicirorEnchariflia gratiam tri bui,paftores admoneant oportersira intelligendam non eff?, perinde ac necefJe non firzve qui re ipfa hoc facra- mentum vrslirerpercepturm efl grariam antea adeprus fuerit:constar enim que madmodummortuis corporibus marurale alimentum nibil prodeff, ¡ra etiam anima que Jpiritunon vinir,facra myferia non prode/fJe,ac propre- reapanis Óvini fpeciem babentvt fignificerar non quis demrenocanda ad vitaimn animá,fed in vire conferuan- de caufa injficura e/Je. - Viraque harum [ententiarum eft Íaris probabi- lis. Seligs amen primam tamquam communio»- rem, 8 magis piam,de fanorabilem huic lacramen- 10.8 que magis extollit.cius preltantiam,XK ex- coleniam. ( Vnde ad fundamentum fecundz fententiz re- [pondetuf. negando. minórem. nam ex generali conditione, $ vi ¡bam Ícimus competere fa- o e A OT A ctamentis, pollumus colligere facramenta vito» ram,8r interea hoc facramentom pra cipue,polfe interdum primam gratiam conferce.nam quambis lacramenta viuorum pfimo,8 perfe inftituta nor int ad reiiflionem mortalis,$ ad vita Ípirituas lem primo conferendam,d ideo nullas poflit dis gne ad illa accedere,qui Íciar le mortuum;hocta- men noneftira ftride,e rigorose intelligendum, quod mortuus re iplafpirienalicer, nunquam pol bir fecundario,« per accidens perilla wivificari. ¡Neque-obítar, hoc: facramentum fuilleinftita- tum per modum cibi, 8 porus , ac proinde non pro mortuis,led pro viuis,quia hoc reperitur dif= Cfimen inter Euchariftiam,8 cibum corporalem,, quód hic non haber vitamin lemetiplo,ac proinde: non poteft allam tribuere:non habenti:ar Eucha= riftia haberin [c vitam,8 cam confertiac proin= de non elt mitum,Í non tantám pollit vitam fpi- ritualem anime confcruare , fed etiam in “aliquo calu eam aliguando primo conferre,: $e ideo Di Auguít.wt refers Gabricl.(cA.8.in.Can. MifIz dix: xic , quod Euchariítia vinificat criam mortuosy quamuis hzc verba negeníur a Vaíquio efe Au- guítini, Denique., quamuis Ecclefia mon exprefleric hunc effcétum,non tamen negauir;com enim-hic cffeAras non fir omnino certus,chm de illo difcre- pantes ÁntT heologorum lententiz, prudenrer abtinuit ab ciufmodiquz ftionibus, $ tantum do- cuit primarium huius facramenti cfetum, ad quem ex peculiari fua ratione inftirutum eft, SECTA dd... Quando Enchariflia conferat AUGMENÍUM TY A+ tia fantlificaotis. 2 E hac.re duplex effé foler difficulras. P im cit- ca tempus quo facramentumEucharifiíz incipic conferre angmentum grátiz.Secunda circa temps quo (pecies durant in ftomacho,an Ícilicet Encha- riftia caufer grariam quandiu in flomacho perfe. verar.Circa prmam difficultarem conueniunt Do- átores , quod quamuis verbumn manduco derina- tam videarúir 2 verbo mando, quod hignificar den- tibus,8 ore,cibum conterere,tamen,h propri? lo. quamur, manducatio licer incipiot a malticatio. ne,principalius,imo efentialiter confiftic in rraics Gione,8z tranímifione cibi in ftomachúm, 82 in co confummarur, 8: codem modo philofophan= dum eft de pora,quod ex eo conflar,quía non di. citur pañerh manducafeille quí aceeprum in ore: ftatim extraxic,vel ciecit,imo ab omnibus cenfe= tur jejanus;neque diciturbibi(e porum is qui de- ls ftatim expuit:manducatio ergo effenrias: iter petit traicctionem, Len tranímifiionem cibi in ftomachum:aliás qui non trajeQis,led reicÓtis ab ore [pecicbus lacramentalibos,illo modo man- ducaffer,fatisfacerer precepto communionis,quod nnllas concedet, | | - Dicendom ergo efl,hoc facramentum: gratiam conferre in. wleimo inftanti terminariuo Ín quo verum et dicere,(pecies facramentales traicétas. elle ad tomachum vel aliquam partem Ípecierum feparatim areliqua parce manducata.Et ratio hu- ¡us elt,quía tance(t perfeéta manducatio,ke pota- tiosergotunc caulatur gracia hujus facramenti.. Confequentia e(t manifelta,quía hec eft promita manducanti,S bibenti,loan.6, Qui manducat me, viner propter me.) qui manducat meam carnem, 0
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz