BCCPAM000509-5-09000000000000

y * 5 Ñ 28, 29» 30. E ? s E Difputatio VI. - - Alij veró oppolitum cenfent, quia modos co. gnofcendi non variar modum quantitatis ipfius rci, necres haber magnitudinem , aut maoltitadi- nem fuam,neque quod fir finica,aut infinita,ex ot- dine ad cognitionem que illi eft extrinfeca, led in ordine ad exiftentiam quam juxra fuam naturam habere poteft ; led in re rota illa multitudo non porelt efe miá fyncarhegorematicé infinita , quia in re non porel illa multirudo exiftere fimal:ergo illa multitudo ada cognita , non potelt dici atu Infinita. Dicessappellandam elle infinitam carhegorema- ticé in ee cognito : at ye:ó A parte rei infinttam lyncathegorematice. Sed contra eft , quia res non fti preter feleutiam. bearam Mabéreo ctbia (cito + Nec obftar AA hegc [cientia videatur fenltra —¿poni , quia anima Chrifti vider Deum per efen= tiam ; ergo poreft per illam intelligere quidquid potelt per Í[pecies creatas , arque adeó fcuftrá po= nuntur ciufmodi (pecies ; Se quevis alía fcientia. A prgrer beatam, Re pondetur hoc argumento pro- bari omnem cognitionem elle incompollibilem cam fcientia beata,Gcque es impollibile ve quis cogno(cerer aliquid fimul in Verbo, 8: in proprio. generesquod elt omnino fallum : nam ficut gracia. non deltruir naroram,ita neque vilo beata, cogni- rtionetm reram in Je genere. Legantur que diximus in «raftaro de vifione bearifica dilp. 5. (c%.4. wbi docuimus , prarer cognitionem maruti= nam quam habent Bsariin Verbo, eonfticuendam A RAS a o PAS] 0 Xx elle cognitionem vefpertinam creaturarum , ad quam necclfariam elt,ve per proprias [pecies, fine 2 rebus acceptas,Gue aliunde infalas , cognofcan= tor,quía ita cognofcuntur modo fibi proportiona». to,fiue in proprio genere. Ss Ed e Conuentunt fecundo animam Chrifti habuide hanc (cientiam,non folúnfin habito, led criamin: , d aítu 2 principio lux co nceptionis : vnde cúm ramen quando res cxiftit, illa Ípecios vere se Lt AE ts ee e ó 3 / ) > % dl Seétio | I V. 30% | Cheiftas faftus effet annorom duodecim, difputa- bar cum Dodtoribas, qui ftupebant fuper praden- Luc.2; tia,8c relponíis eius abetur Luce 2.8% loan.7. loan.7. Quomodo bic litteras [Bciem non didicerit ? 82 ratio q huius eft,quia Angelia principio habucrunt fcien.. tam Inditam, habitos, S acta:ergo hec perfen e étio non elt Chrifto neganda, qui a principio de- buitelle perfeétus , non folúm yr comprehenfor, led etiam vt viator:a principio etiam habuit pri- roam radicem huius perfedtionis que elt vnio hy- A poítatica , 8 nollum habuir illius Iimpedimentum, ES neque nobis fuir necellariam , vt vrile , vr illa q priuarerr. Denique á principio habuir fciena tiam beatam, cum qua coniunéta elt (cientia hec haber aliam quantitatem in ele cognito, quam infuía, he a | haber á parte rei : mam alias non eller vera cógni- Conueniunt terció , contra Vazquez difput. 52. ; A tio:led á parte rei tanubm elbinfinica fyncatrhego- cap.r. hanc fcientiam elle (lupernaturalem quoad n remarice ; ergo etiam in o. Quaproprer fubítantiam non folúm quatenus terminatur ad ¡7 cenlco cum Patre Suario in hoc loco difp. 26, obicéta fupernaturalia , quod non negar Vazquez, 38 ct, 3. hanc queftionem potius elle de nomine, led eriam quarenus terminarur ad obieóta NArura- pe quam de re,quandoquidem cerrum ef primo , illa lia, que alias viribus nature polflunt cognofci ab O que videntur ab anima Chrifti non elle in certo Angelo, wel anima feparara » quia cogoitio luper= IN aliquo numero finito , ita vt poflir perueniri ad naturalis circa obicétam naturale poffibilis ef; A fine corum.Securdo,omnia illa fimol cognoícijac feientia enim, feu noritia non (pe in ácor pt io : N Proinde elle fimal obiedtive in incellceta anima Afoloobiedto, fed eriam 4 modo tendendiin ile ¿ 8 Chrifti. Tercio, toram illam colleétionem non poí- lad , quí loler appellari ratio formalis fub qua : e ! Me Ñ Le aítu poni in rc.An vero fit appellanda mulcitu-- =per fidem Theologicam cognoícimus plures veria. ae, AS do illa atu infinita dn ele cogaito,necne?que- tates naturales , vi Deum elle , 8% efle dumtaxar | En ftio videtur elle de nomine, 8 _ VU $0c.. > | A AA A ¡ A, Prima conclulo. Anima Chrifti per hanc (cien= 33) IN IV diam intuitine cognolccbar res omnes Ífimgulares, "A 064 Moe Sc IR an ,Soul gain . qe e Pituglca ¡e US CS a ram fubltantiales,quám accidentia. Probatur, quia pe An .Chr ¡fas per Jeientiam infufam xi habebar oline dela proprias Ípecies per he in. O de Le omnia fciat. 2 fulasitum eriam,quia, vt docer D. Thom. queltara o 00 | ñ . art, 1. cognolcere fingularia pertiner ad perfeótio. dape clt , animam Chrifti habuiffe a prudentix;ad Chriftum autre pertinuit per» do pa (cientiam per fe infufam. Tra D. Thom. art. 3, feétiffima, Sc vniuerfaliflima prudentia, 8 pronir ¿Couias-ratio eft,quia quod eftin porentia, non et dentia:um denique,quía eriam Angeli habent hane eN -perfeCtum niíi reducator ad aétom : fed intelle-. pr chim omnes 1C5 natura» O ¡tus Chrifti cft in porentia ad cognisionem rerum des per Ipecies inditas. + Ned Ia AN per proprias Ípecies carum : er; o yt elffer perfettus, _Noque obítar Scorusin 3.dift.1 4. quelt.3. dia 340 ¿8 «debuit conítitui in adto. Decebar autem vt Chri- cens, non porvifle Chriftam habere [cientiam in- 5 ftus affumerer natura, perfeótam Íalcem fecun= fulam omnium fngulariom fararorom , quia illa 103 dim animam ; ergo dodo eríam veanima Chri- funtinfinica,vnde oportuiffer habere infinitas [pes 08 cies intelligibiles. Nam quodliber fingulare co= . 508 . Fi Ys ES . a +7 Y. A » e gnoícitur per ajo diftindtam [peciem.Se- MEA cundo mon poruille per fpecies infulas intuitiué A cognolcere res exiftentes , quia Ífpecies infulain= po —differenter repralentac rem exiltentem , $ non A exiftentem,ergo non poteít elle principium intuen= e. ¡di rem exifensemo o. > 2d RA AE de | pd Refpondeiwr ad primum quód licét conceda 35; al mus individua fubítantialia futura ele numero in- NA finita, potuir Cbriftus per fpeciemvnius individai A fubítantialis , cognoÍcere omnia ip us accidentia, 0 GN LA, OA AS y AN > 0% 6 8c per (peciem vnius Angeli > omnes elus cogita- cd tiones, $ volitiones, etiamái in infinitum multi- LS plicencor, de hoc modoper (peies iia» poric _cognoícere res omnes fingulares. Pietrerca non id ; cognolcere res omnes fingulares. Prerere | oportuit dinnium diftíndtorom indiuiduorom ha... bere animam Chrifki diftinétas (pecies intelligibia "0 Jen wpa, de cadem port cognolecte » Sena mv.g- homanam, 3 omnia ciusindiz 2. + ¡Ad fecundum relpondetur [peciem inteligible 3. lem infulam,6 uo confidererur lecandhm lam 2 : A ¿ WE “ EA TO E O y ES O: » 8 Ámplicem repralentarionem , indi] ' e" A — Ferente reprefentare rem fiue exiftar, 4 E a E Le IRA + y Ñ A . 7 t e EN « ALÍ E dE Si. AA : $ AT e á ta 2 E "o q e A o 4 > á 4 3 . AE e ? A de $ * ke Á Pr e ) . Es e A MG j A » 4 A

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz