BCCPAM000509-5-09000000000000

13. 14. loan. 3. 1.5. ld = 3 ¡2 o "my » == 3 . ae ll EN : E? e tía diuina,vel in omnipotentia Dei,comprehende- rec iplum Deum,quia nihil efler in Deo cognefci- bile , quod non cognofceretur ab anima Chrifti; nam videt omnia que fune formaliter in Deo, 82 ex his que funt eminenter,vider omnia que ex de- crero luz voluntatis pendenr, vr infrá dicemus:am: plius videt criam omnia pollibilia;ergo vider quid- quid eft in Deo cogno(Ícibile; pora com- prehendere. Hzc etiam ratio habetmagnam dif- - ficultatom , pender enim ex. illa queftione,an (e políibilis calis cognitio omnium poffibilium, fine DcicomprehéGone, quibaídamafirmantibus,quia adhuc admi(la ea cognitione , poteft Beatus non cognoícere ideas omnium creaturarum,item varias virrutes morales,quibus Deus eas poller produces re,quo poíito illa cognitio non ellet comprehen- fina. Quibuldam veró negantibus , quia omnipo: tentia cftidem, ac Deus, dez, 8 aliz virtates Dei:vnde non:potelt cognofci omnipotentia in or: dine ad onine pollibile,quín cognoícatur fub omni ratione, 8cpredicato ibi intrinleco , Se cum quo idemtificatur. 14 A | Sed quid quid de hoc fir,optima ratio ad proban- dam noftram conclafionem , 8 fentenciam fanáti Dottoris, videlicer animam Chri(ti non videre in Verbo omnia poffibilia,quam veriflimam puto,et huiafmodi , quia ea tancúm notitia communicara fuic Chrifto Domino,quze pertiner ad flatum cius: fed. noritia omniam- poffibilium non pertiner ad ftarura Chri(ti. Quid enim refere (tatum anime Chri(ti, qudd cognoícar infinita que Deus poteft facere,nunquam tamen ct faótarus ?ergo cóm nol ticia hiec non pertinear ad fatum anime Chrifti, non eft cur cam debeamus concedere, Loa - Neque obftant verba Pauli ad Coloffen.2.vbi di- citur,in Christo efe omnes the/aps fapientia,ó' feien: o. . tie Des. Toan.3 Don efJe datumChrifto fpirirmm ad do deber intelligi_ de Ípiritu lapiencie se á Icientie:Á autom Chriítos non cognoíceret om nia pollibilia,(ed aliqua ignoraret, ¡am datus eMer idli fpiritas ad menfuram.Refpondetur in Chrifte ¡elle omnes thelauros (apientiz,8z Ícientiz Deisnon' tamen in Chrifto fecandúm humanitatem, fed le- cundim diuinitatemPreterea eciam in Chrifto fe- cundúm humanitatem,omnes thefauri fapientiz, Sc fcientiz quiin Angelis,8¿ hominibus funt diuifias, funt in eo colleátiu Et codom modo re(ponde- an sue ad locum loan Chrifto fecaidora diainitaren. commanicatam faiffe fpiritum fine menlara per aternam generationem.Deindefecundima homani- tatem datus et ei fpiritus- fine meníura, ad diftin- Gionemalioram hominum,quibus daras eft fecan=' Pe <= A ae . a” Ae: 5 e > 3 , 2 7, 2. dl 3 Z e . mn . d , ; td á 1 A sá ti O É sa E: ya PEA Fa e k ha a ad PL Pr, Y Y : ¿ E . ' ; s > mm Y | ; ' - + o ¿ s , ; : e . e 4 : ¿ lA í + Y ; . ; na e > fe A EX y » ds y > 4 . P Fl Ñ > A >. y $ o y . O y mo — E y 1 £ : 0 $. e 3 Ñ . Kexit,Non quod ego volo,fed ficus 1u vi. Marth. pertinet cognoícere quid fagturi funt iudicandi,tam tur, non quia Chriftas priús ignoraller aliquid, A P mn pa . p í ÓN 4 A MO PEA IV AAA 3 "PT a 7 A 47 ES PERA TEA GORE Ñ mortuo,vbi pofkistis emm8e Marth. 17.Quando otá» loan. 11. Dar ad Parrem , vt tranfirer ab eo calix palfionis, ignorans quid elec faturum,8z ideo ftacim le cor» «Ceterúm in Chrifto non fuiíle ignorantiam pro- 161, price diótam alicuius rei, docent omnes Theologí tanquam dogma gloriam Fidei,ac proinde loan. 1. dicitur.Vidimus gloriam eins, EXC. plenum gratit Ó 10.7. 1, _veritatis,Sz ad Colo(í. 2. in ipfo funs omnes tbefanri Colof.s, fapientia,d frientia Dei. e -Sirconcluho. Valde probabile ef, quid anima 17. Chrifti videt in Verbo omnia que Deus nouit fci. entia vifionis.Ita communiter Doétores, ac proin- de cognofcir omnes fubltantias que Íunt, fuerunt, £c aliquando futura funr,Scomnes cogitariones, se, volitiones, tam hominum , quam Angelorum que víquead diem iudicij (une futurz,ac etiam futuras ] polt diem iudicij pertotam «eternitatem. Ratio . eft , quia ratione vnionis debita erat humanitati Ne Chriti omniom harum rerum [ciéntia. Deinde, . A quia et omniam ludex,8z vnicuique reddit pr mia e vel fupplicia,ac proinde omnium noriria ad eius fta- tum pertiner.Denique ,quia ad fupremam ludicem in fupplicio,quám in premio. Et quamuis: hz ra. de | $3 tiones non ica militant in Angelis , com tamen etiam in quantum homo Átillorum capur, non vi- - «leocur Chrifto deneganda (it notitía omnium co- - gitationumy8z volicionum illorum, 20 Ad fundamentum hereticorum , pretermiílis + > mulcis folutionibus,quas Theologi lolent adh:bere, relponderar,qudd ideo filins dicitur nelcire illum diem, quia nouerar fub figillo lecreri,8c quia fe= cit Difcipulos nelcientes non reuclando cis diem : ENS illamihac rarione communirer folemus dicerenos 0 neícire,qudd non pollumus, aut non licet manife= | N ftare.Ncque obítar huic expolirioni quod fubdicue Ms mifi folus Pater. mam particala illa folss , non excla= dit alias perfonas ciuldem narure cum Pare , ve - OU docuimús in Tradtatu de Trimitate. 1 Ad alia teltimonia facile relpondetur, Ulud Lu. Luc.r. ION ce 2.Proficiebar fapientia,8C. communiter exponi- fed quia oftendebar maiora incrementa luz fapien- tie : potcít etiam intelligi de [cientia acquifita, 8 experimentali , fecandúm quam proficicbar, Áicur creícebat rate. Ad illud Marci 11. vbi maledixit ficulneam , quia carcbac fraétu , di. A cimus '» voluifle 3 hoc fymbolo , Íignificare >Íe + habere potentiam ad "puniendum populum ludai= cum proptet fua peccara , Ec quia carebar fiudn 3 fidei, 8e bonorum operum,Similiter quando inter- E dim certammenfuram , non verd Chrilto:habe= — toganit, vbi pofmistis emm + Ícilicer ¿Lazarum,non bar cnim maiorém (cientiam, quam condi Beatisfi» cur graria habitualis Chrifti data e(t ei, non ad menfuram,quia elt maior in illo,quám fifin ceteris iuf is. > An | FO os PE ; 14 1 E ; Yee hi » +” s EA e 1. Pe 4 E LI , > 3 A e ATEO A Pa SE aX 1 ] 5 f p os q iv g% ' AS £ ' 24 , Fi 4 A pa 4? re A 7 JE L 8 Po, | A i dis ¿ , A : 3 e y sd E y RE . , y Y f ss A - Adamum interroganit , Vies? Denique ad illad ¡e EN quod obiiciebaturex Matrh,cap. 27.quando ora= E a OR a AnChrifus videat in Verbo omni. JE Ros fut beréticoram afferentiam , fuiffe in. Chrilto ignorantiam multorum,vt diciiudicij, 8 in pueritia multa ignorafle,quia proficiebat de te,8z pay etiamin adulta ztate, ve quan= Ineam querens ficos, Sc non n= /lúmpre. > ucnit.gz loann,1 1. quando interrogauir de Lazaro * do accelfit ad fi . Jippo , unde ememses aque | 4d $ Y ei quelivic ex ignorantia ,. vt notar Augultinus in hunc locum, fica quando quebuic a Phi- lacer textus , fciebar quid efer falturms dum has, 8 fimiles alias interrogationes propo- fait, accommodauic fermonem ad communem 'víum loquendi hominam : ficur cúm Deus olim y bat ad Parrem, vt fi polfibile effer, rraníirer calig 0 ACP Chriftus illud efe poffibi- ¿Gn 1008 ablolute,quamuis non efr poffibile ex luppo= A _fitione divini decrerí, nihilomibus orabar fe, ad. 0 oftendendam affeftum naturalem erga propriam e OS vitem, e yt fc oftenderez veciatem Darurgalo “-Obiicies adhuc ex vesbis. Auguít io n. hi , ; : | Gz 4 A . y E Pe 0 ds e

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz