BCCPAM000509-5-09000000000000
3. 9. 10. Plalm,84» natura, 8c tamen terminat naturam aljenam:figura autem, 8e feffio ve tribuant denominationem cúm fintaccidentia,, necelle eltvtinfintrei quam deno: minant,camque modificent : hoc autem non requi- ricur, vt fubliftentia relpeéto alicuius obeat munus terminandi, bene enim poteít eam terminare ab(- que eo qudd eam modificer,quia .modus ecius non ct,vt pater,in fubfiftentia diuina, E ds Obiicies quartó ex Vazquio , quia(1 poflet ter- minare,vel hoc cifet propria virtute,vel yt elenara: non propria, vt liquet , neque vt eleuara wirtute Dei , quiailla virtus cúm eller quid receptum in perlona,eíler accidens;ac per confequens non pol- fet perfona creara media illa virtute terminare hy- 'poftaticé naruram alienam: vnio enim hypoftatica ubltantialis eft.Reípondetar,in hoc quod elt alu. mere naturam alienam reperiri, agere, S terminare, vt (upra docuimos : ad primum requiritur virtus diuina, 8: potentia obedientialis:ad lecundum ve- 9 nihil amplius requiritur,quam elle (uppolitum, cuius virtus rerminativa'eft fubhiltentia, SECTIO TL An Verbum terminet "naturam humanam -ratione alicuiws abfoluti an vero Jolúm ratione relatine : tetatis. proprie , e GI pronenda eft, quod quamuis tota Triniras : € eétiné operata (it incarnationem , tamen fo. lum Filium , Ln Verbum afumpáiffe naturam hu- manam, 6 cam rerminafle, ira difinicam eft in Concilio Lateranen.IHL.$ in Toler.VL. 8 XI. Cim enim hoc opus fivex mera liberalitate Dei pen- dens,8z lupra exigentiam omnis natura create, fo- lim poteft nobis conftare ex divina relarione, 82 aliter quam per cam nobis conítar, non cftaffir- 'mandum :ex diaina autem reuclatione lolúm ha. Man. 1.80 3 bemus perfonam filij effeincarnatam,loan. 1. Ver- bum caro fabtum eft, 82 cap. 3. Sic Dems dilexit mun dum,ot filium fi m unigenitum daret. Neque vllibi - fit mentio ña d Pater, 8 Spiritus fanétus , huma- nam naturam affumplerint. ¿+ - Quamuis autem huius reia priori nolla alia ra- tio poífit aMignari,tamen fanéRi Parres varias a(li- ghant congruentias , cur Filias folus, 82 non alia perfona divina carnem afumpleric, quas in vnam colligit Suarez difp.12.feót. 1. Prima eft,vt quiáb zterno erat filias Dei naturalis , fierer in tempore filius hominis,vt nos faceret: filios Dei adoptivos, ita Damafc.lib.4.cap.4.Se Anfelm, de Incarnatióne Verbi cap.4.Secunda,quia Verbum elt exem plar, Sc fapientia per quam faéta fune omnia , $e ideo de- cuit,vt per camdem fapientiam incarnatam omnia - inftautarentur. Ira Damafcenos citar. $8£ Augaft. tradt, 17.in loannem. Tercia, ve naturalis filius, filios adoprinos honorarer, 8z fibi facerer fimiles. Larrain ia ad filium pertinuit Parris iniuriam vindicare,£ hlios adoptidos reparare, Ouinta,quia occalione peccati iii iultitia, 8z milericordia Dei videbantur ele difcordes ; illa vindiam, 8z hxec commiferarionem poftalans , iuxta illad Plal. mi 84.Mifericordia, veritas obuiauermnt frbi,rede- cit autem illas in concordiam, ita vt ¿efhiria dr pax o/aluic A fapientia Dei adinueniens modum, vt Verbi di uini incarnatione, fierer Deo fuperabun= e tribuitur filio, Sexra,quia homines perietant appe= tendo [cientiam,8z imilitudinem Dei,ideo conue- niens fuit,vt per ipfum filium,qui et fapiéntia, 8e immgo Patris, 4 quo quodammodo fuerat (umpra occafo tuine,8e abiettionis hominis, vt humana Tuinz redimerentur. Seprima, filius eft quali perío» na medians inter Patrem, ge Spiritum Ífantum, procedit enim 4 Patre,8 cum Patre producit Spi- ritum fanétum,8z ideo decuit,vt eflet mediatór in- ter Deum, 8 homines, Hoc poíito dificultas eft, quid fit filio. ratio .formalis terminandi naturam humanam-, fenid quo perlona Verbi terminar na- turam humanam, 5 | ; Conclafo ef. Ratio terminandi naturam hu. manam eft aliquid relatiuum, ipía Ícilicer perfona- litas filij. Hec conluñio elt adeó certa, vt fine pe- riculo erroris negari non poflir, quia videtur difh- nita in Concilio Toletano VL.vbi aflerictur ¿6% cum tota cooperata fit Trinitas, formationem fufcepts homi- nu folus tamen filim fuftepit bumanitatem in fingulari- rate perfone,nonin unitate divine nature, id clt,ineo quod proprium filijeft , nonquode(ft commune Trinitati.Idem exprefse docuit D.Auguft. Domin, 3.Aduentus: In carne,inquit, fola fily proprietas Pro= barur , quia illud terminar propric naturam huma-- nam in Chrifto, quod per fe fubíifticin perfona Verbi , cúm illud fupplear effeétum fubliftentim create nature humanz,/ed hoc eft fola proprictas relativa fibij:ergo,8cc. nds y Confirmatur,quia de fide et, folúm filium effe incarnatum ; ergo per id terminar naturam hu- manam , per quod opponitur Patri , 8 Spiricui fandto : fed hoc eft fola filiatio ; nam quamuis per fpirationem aétiuam opponatur Spiritui, fanéro, dan radicalirer opponitur eius filiationi : ergo fola filiatio , feu proprictas gue, egos na- turam humanam. Denique., quia, hilius per ali- quid ablolutum , quod (it commune roti Trini- tati, terminarer naturam humanam , omnes per fonz divine dicerentur cam afumpá le, feu elle incarnate quod eft contra fidem, cúm abfolura ín - Deo fint communia tribus perfonis, y . SE C da O HL , ts An abfiractis per intelleEhum proprictatibas -relatinis, pofsis dinina natera, na= turam humanam ter y MINAYC. A ri polletideo effer, vel quia narura divina Cia eft negativa, Probatur, quia fi hoc + ) e per (cipfam immediare, vel per fuam exiftentiam pollet hoc preftare, vel ratione indinidui deitaris, vel fubáftentiz abíolute, que 4 Doétoribus con- trarie fententiz admittitor intra diuinam effen- tiam ; nihil autem ex bis pote(t naturam humanam terminare, $ oftendo fingula. Et in primis quod divina natura per fe ipíam non poflit : nam quando duz natore fecundum fe precise Ípedtarz vniun- tur inter [e, tunc non poteít relulrare, nili vna to= -talis natura,fcu effentias ficut ex corpore,$ anima relultar homanitas, (eu totalis narura hominis: led et impoffibile ex divina natura , 8: humana COM. flari vnam naturam toralem : ergo criam cít im- poffibile,dininá,s humanam naturam fubítantiali. ter inter le vniri.Minor patet ex diétis fupra difpu- dans fatisfaétio pro hominis offenía, Sc homini lumma graria, 8e mifericordia; fapientia aytem at. Lud.a Cafarangusta Tom.poster. A e fecundim fidem Catholicam,in Chrifto non effe tatione precedéti córra Eutychem ,vbi probanimus ER s y P Ps . Pe yá 7 0) A Pe > A Ros Í PE ATA A E he e E ps m yr a > MUS E > E? e y" y : Ep o ES a e e A A 3 É AA E IS A A Lit ES E Sl de mn De e. pi. . ' y y j A Ca >. 2 * id € ¿ : Pr Ñ e 4 de. 3 A 4 Y 5. 4 PATA - y , kl . h ” 5 ES ¿ € > 's EE 4 Pe LA An 0 FE > e * $ E di > Y E AN E 11 e: » A a s A 5 a E E AE * EA a 4 Éé » A “y $ a ee dl Ys LA el > » e - 12, a. e » YE Md de á E F i ye á y rd ft a $ a > Er ha. >. : E . A, - go P , «2 1 * a Es ¡9 Y E A r a ¿ He iS E 1 ” Mm 13, + e / A xs $ . á Ñ y e : $ z 7%, ] 5. e 4 e” Y
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz