BCCPAM000509-5-09000000000000
4 226 Tractatúus XV I]IL DeReftitutione. Prior pars et manifeíta , quia eo modo ceduci- tur inzqualitas fadta ad equalitatem:; nam mina- si, vel inferre vim fine legitima auétoritate , efb contra iuftitiam ; ergo ex iuftitia teneror illam au- ferre, vtinzqualitasad equalitatem reddawr. Ex. quo A IO ON Infertur primo C eci ( ientem 5 , fallan do- ¿trinam docendo ,teneri docere verum , $e ex iu-. (titia liberare illúin A deceptione : ficut qui puel- lam ad libidinem induxit , dicendo non elle pec- catum., tenet ex iuftitia deceptionem aufetre, quía facit contra ius alterius , quod haber vr non: o ¿8 lic collitur , quali vis in deceptione: 1%: «de y 4 ¿¡Infertur fecundo qui ex oficio tenerur docere: veritarem, vt Doétor , Confellor, Predicaror,Me= dicas , li fallam doétrinam doceant , vel Medicus noxium medicamentum, teneri ex juftitia retra- Grare dodtrinam , Se vrilem confonamque veritati,, do ere. ! ES Pofterior pars étíam eft manifefta,quia ¡lle non facit iniuriam, $ cúm fine vi inducat , non ab- ftulit aliquid ab inuito ; quia induétus fciens 8c prudens peccanir; ae proinde non eft illiillara in- iuria , ex quo fit, (1 fine deceptione, ita vt alter fciat quid faciar , alium induxerit ad. peccandum,. ex hoc precist.mon reneri illi aliquid reltituere x iufticia ; cum alter Íciens, 82 volens voluerit amit= tere gratiam , quamuis ex charitate vel alía vittn- te teneatúr ad corrigendum ¡llum ex precepto corredtionis fraternz politis conditionibus requi- fitis.'aliás fequererar , dantem con Glipm alteri, ve diffiper fua bona libere teneri ad reftitutionem bo- norum diffiparorum ipá dillipanti: quod tamen: nemo dixit , neque cft in víu apud lapientes con- fellarios ; Ícienti enim, 82 volentinulla fir iniuria,, 8c domihus libere fua bona diffipavit ; ergo fimi- liver ini propofito,. Ar 190 ds S.E CT Ci A Ae Án impediens alium ab ingre/Jn Religionis, mel, extrabens ¡llum a Religione, iq, - fencatur aliquid refituere, Cotus vbi fuprá quelt. 3. cenfer , teneri ad re- iron del in sñ Religio- nem fi profeflum, vel veré jam religiolum extraxit: Sá mon docet de Mica do volentem in- gredi affetu nocendi Religioni, teneri fcilicer inducere illum 'ad Religionem, Alí veró exifti. mant »illum qui extraxic profeffum ,teneri vel re- ducere illom , vel le ipfum Religioni tradere; erfi hoc non poflit recompenfare, vel pecunia , vel alio modo. Alij denique, teneri vel feipium offer- re, vel aliam fimilem : ficut communitet dicitur de extrahente mancipium 4 poteftate domini, + ¡Conueniunt tamen Doétores , rerrahentem iu- fta cauía alium a Religione , vel llum extrahen- rem ne poft ingteflum profiteator ,ad nihil teneri, quia 1 on violar aliquod ius , vt hi ille quí volt in- edi, non lit vrilis Religioni; vel ob imbecillita- ob malam indolem:; vel ratione alterius im- el quia haber parentes, fratres , foro- 'onftitutos. Conueniunt ol at precibo , vel alio (imili modo, ontra¡uftit am re! cótu volentis Ingre- di; quia fcienti 8c volenti non fis iniuria; neque ctiam relpedtu Religionis , quiaillain hoc calu Religionis amnum- non haber aliquod ¡us in volentem ingredi 'Be idem eft de extrahente , áimili modo nouitium 4 Religione, Itaque tota difficultas elt de eo qui ma- litiose, 8 per fraudem impeditalterum ne ingre- diatur Religioriem, vel illumá Religione extrahic, ln qua idem dicendum et quod fupra diximus de impediente per vim , vel fraudemalium á confecu- ae boni , vel donatione relpeéta volentis dare; tenetur enim reftimere fecundúm fpem boni fu- Ari; wel damni ex illa vi, vel fraude fecuturi : ha- erenim jus donatarius , vel heresiaftituendus d wolente, ne ab hoc impediatur perwim, vel frau- dem; liceradhuc non intelligatur habere ius ad bona abíolure « ita limiliter iudicandum et re- Ípeétn Religionis, in jllo ,qui per vim, vel fran- demimpedit alium a Religione, vel ab ea exurahit novitium : ynuíquiíque enim haber “us jultitis, ne per ininciam, de fraudalenta media, impediarar a confecutione boni quod alter illi conferre vult, 8c in coillifitanaxima iniultitia, 8 iniuria,ex quo t, teneriad refticuenda omnia damna tempora- lía fecundúm cam quantitatem , qua fruÉtus in [pe communiter eltimari folent , confideratis circun- ftantiis bonorum mutabilitatis hamanz, 82 aliis impedimentis, que híc interuenire poterant: non tamen reneturingredi Religionem ,quia hic in- grellus deber elle.omnino voluntarias, 82 ex diai- na yocarione,é8z non ex neceffitate, quamuis Íi vo- catus 4 Deo ingrederetur , 8 eller equatiter Reli- gioni vrilis , fufficienter fatisfacerer, .¿Secundóo dicendum el,extrahentem a Religio= ne ¡am profellum, tencri reftituere Religioni, (í quid ex teltamento vel donatione exat obuentu- rum Religioni, 8 propter hoc non obuenit : quia Religio habebat ius in illa bona ratione illius Re- ligioli , quod impeditur iniufte per confilium alte- rius ,feu ex tali extratione. la Valquez cap. $. dub; 2, 8: Turcianus difput. 15. dub:2. Rario huius elt ,quia Religiolus pot profeflionem ex inftitia pertiner ad Religionem : hac enim inftitia imme- diaté oritur ex ipía ps , que eft contra- Gus quidam onerolus , who citróque obligato- rius , quo profeffus cobligatar ad permanendum in Religione.; laborandum 8: feruiendum in om- nibus ia quibus in(lus fueric ,iuxra Religionis in ftituram : 8 Religioipía obligatur ad retinendum Se alendum cum;ver tradunt Sanchez 7. de matrim, dilp.. 5.82 Suarez 3:de Religione lib. 6, cap. 2. er- go fir contaiuftitiany priuando Religionem iu- ri(didtioné in illum , ñue polleffione iurifdiótio- nisz ac proinde quí extraxit illum profeffum , te- netur curare reducete ¡llum Religioni, vt redear ad iurifdidtionem fuperioris: ficut qui iniulte ex- traxit aligimA carcere,temetur curare yt ad carceré redeat. hs Religiofusille vtilis erat Religio- fuppleatur per aliúR eligiolum ciuídem porale , tenebitur reftiz gere dans confilium, v.g.fi habebar carhedram in s perdidit propter egreflum illius. Quamuis isp obubile Oc de acquireret RS nendo in Religione, docendo,vel concionádo, non teneri confulentem ant fuadentem fugam , ea reltimuere; quia hac lucra nonduam erant acquifita: vnde ficut Religiofus ne iniuftitia potcrar nó ac= quirere hec lucra, non concionando, vel legendoz ica qui fine wi , Se fraude fualit prediétam omilfio= nem, confulendo fugá,non eft caula iniufta ex immediate oriaturillud damnum, 8 obligario re ftituendi. Fagund.lib.7.Decalog.c,32.9+ g 7 g:0.3 DISP V tate , 8 exiilla lumprus percipicbar Reli e
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz