BCCPAM000509-5-09000000000000

eS» * 26. ” + A le e Y j e $ 4 mniura 4 quem cerera omnia refe- ¿Eta ;ergo nihil videtur decíle huic atui, | Vadis o Charitatis fatisfiar, Probabilius > hn E 13) vt per illúm- to ( tamen elt;fo amo amore amicitiz (arisñieri huic prece- pro,quiá bonitas Dei infinita eialque in nos bene- ficia hoc exigere videntur,vr ¡llum propter le ame- mus.Nam cúm Deus fic amabilis propter fe,iure na- curz videtur exigere, vtillam proprer fe diligamos, sinde, quia ex vi huius precepti, tenemur totum noftrum amorem ordinare ad ¡plum tanquam ad vl.. cimum rerum finé;ergo renemuriplum diligere pro. prer fetanquam vltimum rerum omnium finem); alias non diligeretur fuper omnia appretiatiuc , (1 -2motr illius ñ aliquod creat m ordinarctur. Quod tamen non obítar,qudd fimul polfimus illum dili- gere,propter premium bearitudinis quod nobis confert,vel yt nobis conuen bus explicuimas. PO I, teneamut ha- al charitatis fupernaturalem , an verd impleri pollit per dilerionem naturalem , e ex vicibus naturz clicitan » potelt elle aliqua diffhi- cultas. Er certum ell preceptum hoc vt [pedtac ad Deum finem narurz,e(fé naturale : 8: ve ad Deum finém gratiz., clle fimpliciter fupernaturale, Pri- múm conftar,quía lege nature tenemur ad aman- dum honeítum fuper omne aliud bonum; ergo obligatio hec maximé cadit in bonum maximé honeltum,8< quod eft finis totius honeltatis , quod €£ft Deus : alias ftando in llege nature,non eller pec- carum mortale , non diligere Deum fuper omnia, quod elt ablurdum. Deindé, quia ficuc homo lege naturz tenetur cognolcere,8 colere Deum aétibus religionis,ita eadem lege tenetur ¡llum diligere,nó zqué ac le iplumyaur infra le; ergo tenetur diligere illum fispra le. Secundum etiam eft manifeftum ex fupra diétis,vbi olftendimus adtum hunc elfe fuper- naturalem fecundúm fubitantiam, ex quofit prece- ptum quo hoc precipitur,non polle viribus nature Wnplerizac proinde elle fimpliciter fupernaturale, An veró Deus vr auétor natura eft pollic diligi amo- se naturali perfedte,8c fuper omnia ablque auxilio “grati (peciali , diximus in tradtata de Gratia difp, 1.de necellitate gratiz. MESA Circa fecundum, nimirum quo tempore obliger preceptam charitatis,obleruandum eft, hot prece. ptum cúm fic affirmatiaam , quantum ad io quam includit , fcilicet non odite Deum, vel proxi- mum,obligare pro lemper. Nihilominus quantum ad affirmationem, nó obligar pro quocumque tem- pore ,neque tft diffinitum tempus pro quo obliger, neque enim ex Sanétis,neque ex facra Scriptura té- pus definitum poteft colligi, Hoc tamen habet com- niens elt, vein fuperiori- Poio | ES y a Sl A y a ' E o A E > » ñ X y E : , . coste DHpIV. Seét LH $3 Y E Me E AA A q YB Eltatis cliciendo per le, vel ratione alterius. , he Et primo praceptum hoc nod obligar iu prin 3 od quo homo e ad víum ratíonis , vt 'Volunt Nauarrusin lumma Laxina cap. 11. 8 Bañts nfra queft. 44. act.1. dub, on £nim videtur racióni confonum, 8z fuauitari legis diuinz,vt preeceptum tám arátum, in tam téncra etare obliger; quis enim vnquam nouit primum rationis momentum , $ qui non exculetur , tunc Ob ignorantiam inuincibilem talis precepti > Valde tamen probabile exiltimo ,quamuis in primo in- Santi yfus rationis non teneatar homo. Deum amare (uper omnia , nibilominus cum iam cf per- feGKe lui compos,8 haber plenam libertatem,é il. li proponitur Deus diligendus (uper omia,tunc te. neriex precepto amare, dde Secundó neque praceptum hoc obligar diebus feltis, vt voluic Aleníis 3.part.quelt. 2. membr. $. att.2. quia nullum eft legitimum fundamentum ex quo pollimus talemn obligationem deducere; noh enim ad hoc tenemur iurenaturali, cúm nulla fit ra- tio naturalis , vnde hoc colligi pollit : neque ad id «fenemur iure divino pofitiuo, non enim poteft ai —gnari., vbiexter tale jus diuinum: 8 idem el de precepto Estlelialtico, quia non clt vnde inferatur dari hoc preceptum ad eliciendos adtus charitatis; at in materia graui ponere preceptum fine textu, $e ratione [ufficientinon debet. Terríó neque hoc preceptum obligar quando «adultus recipit baptiímum , yt voluit Sorus libro 2. de Natura,8c Gratia,cap.22. 8 Nauar.loprá num,7. Ratio elt , quía tunc Colina tenetur homo (e difpo- nere ad digne recipiendum baptilmum , ad quem , vt fere communis opinio,fufficit arcritio fupernara- ralis, nec vllus ex aliis Doétoribus obligar ad adtum dileétionis, AU AR O Y Quartó, Neque tenetur quis elicere atuim cha- —Titatis quando occurrit , vel aggreditur opus egron glum ,v.g. yrium , vel quando. recipit infigne aliguod beneficium , vel hberatur ad aliquo malo AN Loquimur de precepto charitatis per e ,8 dicimus non dari tale preceptum per fe re- Ípeétu horum cafuum. Eft contra eumdem Sotum, qu fequitur Toletus lib. 4. (12 fumme capite 9. - Reliciuntar tamen cominuniter , tunc enim ad mune cum alíis preceptis afficmativis , ve folum - obliget tempore neceffitatis y fcilicer in qua iplum preceptuo per fe iplum fine refpeétu ad aliquid aliud obligar ad eliciendum aétum. Deinde pote(t cie sold propter aliud,quía ne illo non po- teft tunc impleri aliud preceptum quod obligat.y.g, nunc non obligat preceptum orandi , tamen potcít occurrere talis actam yehemens tentatio,vt ad eam vincendam fit neceffárius adtus orationis; tamen tunc potius obligar preceptum caltitatis , ad reli- ftendum tentacionibus contra illam ,quám prece- ptum orationis ; quia hec tantúm obligar vt me- dium ad aliud, Quoties ergo eli necellitas propter aliad,tunc non tam obligar preceptum charita- tis , quám illud 2 quo prouenic talis neceffitas quamuis ad ytrumque teucamur. Itaque inquiri- mus quo tempore obliget preceptum de aétu cha» Lud. aCafarangujta Tom. pofter, : martyrium fatis eric le oratione mauniri, auxilium, $ fortitudinem 4 Deo poltulando,precipue li ho- mo lit in gratia : (iveró fitin peccato mortali, non. nullicxiftimant teneri premittere agtum diledtio- nis Dej fuper omuia , aut contritionis peccatorum $ 11 voluntarié omittitsnon faluabitur, nee ill pro- derit martyrium Suarez P.3,0.3. queít, 69. IP. 29, Ícét. 3. credit , fufficere tunc atrritionem interce- dente bonafide, £ ignorantia obligarionis contri- rionis, Sanchez veró tom.1, Decalogi, lib, 2.cap.; 5. abloluté docer , fufficere tunc fe preparate per actum fortitadinis , nec diftinguit de homine in t peccato, vel in gratía .exiftente , quia voluntas mar- : tyrij elt virualis dileétio Dei Íuper omnia, 8c de- teltatio. omnium peccatorum. Nam homo per vo- Juntatem martyrij contemnit propter Deum vi- Tam , 8 diligit Deum plulquam fe, 8c ideo dat vis tam nc Deum offendar ; ficque virtualites derelta- tur Dei offenfam fuper omne deteftabile , 8 hec clt lin is prerrogativa martyri], vt ree Tertul. in 1.8 nonnulli alij: non De 47 25, 2% Apologetin fine,inquiens: Omnia huwsc opers delicba Terral, donantur, Deinde in receptione benefici] lolúm te- netur homo ad. grariarun actionem 5 hoc autem non ad chariratem ,(cd ad religionern (peétar sóc uditur fub precepto orationis. A ch Pp > ad

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz