BCCPAM000509-5-09000000000000

GR debita ; quod latis elt: ve odinm ámici femperÍ ntúm conditionate ; hoc elt,quód Maius peccatum, quia contrabjatar dile dioni 1 nipotentia affiftar fuo fpeciali concur- Bisdebite : vt enim dicicur 1. 2 Rario'p Us fficit ve creaturareddatur abloluté po. Pontantúm creícit ex maiori virtute cui gas! tens pl oduc e cffeótum. y E rlatur » fed ctiam ex maiori debito,quo aítus illias der ¿OS ON —debetur SS | AS arto “IET Altera comparatio eftintet dileftionemDeige 16 RPTE. a h EL Mus: proximi > de quibus docert D.Thowmas dileGionem ¡58 xplicamur Y bj aid effe Ta illam, qua proximus diligitur propter le, imper- AE As fectiorem elle , quam dilcétionem Dei , quod per ha | Charitatbo 0000 le notum eft,8c euidens lumine naturali; diles 4 JA ON das Ctionem tamen proximi propter Deum, elle perfes A' eadem virtute charitatis poflunt proueni. étiorem,quám diletionem Dei féecundúm fe: nam 14, Are plures aftus , qui circa candem rationem in priori dileótione Deus fecundúm [e etiam dili. fintinter [e reéte ordinari, vt docet D. Thom, gitur, 8c p eereréa proximus, que eft aliqua maior uzlt. 28,8% 29. A ponia perfeétio indinidualis ; feu extenfina + (1 tamen fieri polle, vt Contra € mm em virtutem (int plara certera (int paria; ex alio verd. capite frequentiús vitia , fecundúm diuerfos aótus, quí pollunt pro= dileétio Dei fecundúm fe elt perfeétior:mam quan- uenire ab eadem virtute , Ícilicet, quia peccarum do Deus diligitar fecundúm fe ¿ maiora bona Deo non confític in privarione bonitatis habitualis, defideramus , quam quando illum. diligimas in fed aftualis, que p ¡dinerficare adtuum virtutis proximo , illi (cilicet defidetando illud bonúm multiplicirer efe porelt 5 $e ideo etiam diuería quodinproximoilli tribuere pollumus. Si ramen peccata ele poífe contra yvnam , 8 camdem virta- certera Íint paria,ratio D.Thomez vera elt, intellia tem , ve explicacur 12, quelt.72. Polfunt autem gitur enim de illa dileétione proximi. magis pera elle atuscharitatis ad minimum oéto efléntialiter. fcéta, per quam proximos diligitur , cut lid diftinéti., quorum quatuor vefíantur circa diai= — ¿n qua Deus valt 4 nobis aliqua bona accipere.Sed num bonum : $ quatúor alij circa oppofitum ma- hec,vedixi,intelligenda fune, (1 ex parte boni y lum. Nam circa divinum bonum primo efle poteft Deo coneupiti fitequalitas , que in aliquibus adti | fimplex complacentia, € incfficax defiderium. Sez bus elle porctt , in quibus fcilicer idem omnino cundo efficax intentio, e diletio. Tertió fpes "dis, bonum Deo velimus aliquando fecundúm fe, ali ó uini boni, Quartd gaudium , Sc deledtacio nm bo- quando veró in proximo, ficut perlona in qua no. Circa imalum veró diuinum elle poteít fm- Deusillud bonumaá nobis accipit. plex dilplicentia, quia malam Dei eft. Secundo. Te AU dao I0n DI Todd gabbana 11, efficax deteltatio ciufdem. Tertió timor alicuius docetnon elle fpecialer virtutem, fed poriús elle , | mali, v. g. peccati , quarenus elt malum Deo ¿qui ordinatam concordiam que pr cifcitur ex vir elt proprius actus timoris filialis. Quartó denique tute charitatis,provr exrenditur ad proximos, Pro elle potelt dolor , 3 trifticia de malis , que contra, quo oblerua, paim, vt difinit Auguítinos , vihil Deum committuntur , 8 veluri preflentia appre= aliud elfle,quán ordinaram hominum concordiam, henduntur ¿qui dolor eodem modo diftinguicur 13 comcórdl lr oprié Se formaliter , non cons ab cfficacideteftatione , atque gaudium de bonis filticin diledtione eiuídem boni abfoluté conf. diuinisdiftinguitur ab efficaci intentatione, 8 dile- derati (ne relpeétu ad alterum, qui idem bonum Ctione. Preter quos, aétus circa media vtilia ali diligit; fed potiús confiftit in diletione ciuldem actus elle pollunt ,eodem ordine quo preceden- boni,obillam rationem, quod illud ab altero vo= . tes funt circa divinum bonum Deo concupicum, — litum fir, Velle enim confentire cum alterius vos Fundainentum veró huius diftinétionis e —luntate , feu in re quam alter vult eo nomine , feu dum et ex his que in genere di aítibus huma- ea ratione, quia hoc efi quoddam bonum proxiz nis diéta lunt, Cúm enim in ¿la ¡li aQus el- mi, 82.quod in proximo Deo quodammodo tribui= [entialiter diftinguantor ,neceflariom eftin qualíz . mus,honeftiffimos eft adtus dileGtionisaScin huma , bet virtute eps retinere eamdem ellentialem di= na focietate veiliffimus , quoniam tamen formale * ftinCtionem. Simplex autem complacentia divini. obic4tum hulus adtus,non eft diuerfum ab ¡llo,ra= boni , videtur elle benenolentia , quam D.Thom. tione cuius proximo certera bona diligimus,, es queft, 27. docet,elle diftinótamabamore Ícilicer. hicadtusnon poteft pertinere ad diltindtam virtus efficaci. o temjled pertinet ad virtutém charitatis the: logica, ! 15 In eadem queftione 27. art. 7. 8c 8. comparar: quando hoc bonum , (e ilicer confeníum no- Y ? , D.Thomas inter fe quoldam aétus dileQionisin ftre voluntatis, proximo. tribuil propter 2% ratione bonitatis , 8 metiti. Átque art,7. doce Deum in E 0 $ $ leftionem proximi amici, fecundúm quamdam ra. Quzít.30. agitD. T om. de virtate mifecicor= 18, Y tiónem elle meliorem, quam diletionem inimi== die,que proprié nihil aliud et , quam voluntas. | A corum peccatorow. Nam perfona proximi amici — fubleuandi alienam mileriam ,quamvis in cadcm > per.charitatem , habet maiorem rationen boni, voluntare fupponar afrétum , feu compaflionem ctiam relpeótu Dei , quam inimicus, qui non et Mius, Differt autem mifericordia4 charitate , quia Dei filius , cur cít iultus. Nibilominus lecundúm ler cordia habet ¿divetfam ' motiuum ab ¿las / » alíam: ationem diletionem ¡inimicoram ratione motiuum enim charitatis ell ratio amicitiz. Nihi- on difficu tatis ¿qua in obicóto fuperatur , efe melio- lominu clats ratione amicitiz, adhuc hoc es v J rem; quapropter tanta elle potelt difficultas, ve. fm quod eli fubuenire creaturz rationali india dileótio álicuins inimici Gt magis meritoria:quám. genti, ell períe honeítum , 8e confentancunt ras aliqua dileétio amici. Odium yeró amicorum,cxe- tionis8cablata omni donfideratione amicitiz ¿82 | teris pari us maius peccatum eft, quam odiam amotis, talis miferi a per fe mouer hominem ad | ) ; AS , .p* . 47 ' ' ] E e ds inimicóram, Nam licer dileétio amici non Íemper . honeftam compallionem » $ hoc motiuum ct. lic meltor , tamenÍi catera kint paria ,e(t magig . “quod per le pertiner ad (pecialem yirtutem ” > 0 | ricordiz,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz