BCCPAM000509-5-09000000000000

Id:m. ¿38 Marth. 16. mo naturalicer nullam. crearu . | ' A » Quatenus elt 1 bo- 5 5 totius boni, quam in quocumque alio articular ; nullum cnim bonum ch bale et appettui ¿ni in quantuen per ¡lladaliquo modo participarac fum- bona diana. End quis ex molan Bbrenia (+. q itur , pol 2 hominem lolis viribus nature ab(- que auxilio gratiz, diligere Deum fuper omnia etenus finis vltimus naturalis. Cuius cor idocuimus 1.2. Sequela probatur , quia ho- am magis diligir, quám fe ipíum , iuxca illud Ethicorum 9. cap. 8. ulia que funt ad. m , Veninnr ex amt- 10; ile bonum unicni- li dilcétione diligic y fesfequicur quod natu- y nte nia fimpliciter, Rel- pondetar hoc argumentum foldín ptobare , ho- iminer fnis viribus reliétam diligere Deum fuper omnia amore quodam m p: E to ,' 8 inefhca- tur enim ex infirmitate, Se Cort propter corrupt iplam. 'Coftuptione nature orruptionem anima ad corpus , quod E , Denique obi cies ¿ quia quando occurrit necel- Íitas exponendi vitam pro Deo, ipía natura refa- git mortem , vt conftar in multis martytibus, $2 ctiam in Chrifto , quod el fignum manifeítum, gis , quam nos Jo es Í1 dicas , hoc non prouenire ex natura rationali , (ed ex fenfitiva, iux- tem infirma. Contra , quia inde fequitur naturam fenfitiuam non diligere Deum amore naturali Pluíquam [eiplam ; quod ex eo conítar , quia ap- -peticus lenficiuus naturalicer inclinacur in malum GencÍl. 8, rationis , ac proinde contra bonum divinam ma- 85, quám contra feiplum iuxta illud Genel. 8, Senfus gy cogitatio Ie vincia malumbec, Relpondetur ex naturali illa repugnantia morien= di pro Deo ,non ret inferri , quod nos natura- liter magis diligamus nos iplos, quam Deum); cer- tum enim elt quód naturaliter magis diligimus .conferuationem vite , quam confervationem ma- ' nus , vel pedis, 8: nihilominus Ái oportét manum, vel pedem abícindere , pro tuenda yita, naturali- ter repugnamus abi Mm natu- onem: hec autem natu- ralis repugnantia oritur ex illo ipío amore intimo ex naturaliffimo , quo naturalirer amámus iplum Deum : nam tota ratio illius repugnantiz natura- ls + a A CONBAUI La, 8 bonum quod per prius, 8: magis diligitur ; quia elt ratio diligendi cetera omnia : illa yeró inclina- . tio ad malum ,de qua fit mentio Genefis.$. prome- mit á natura COLTUpta. RAE » % e] Mt » r dd 7 y A , A +A e 4 qe A LS e e - ” % 5 f > 4 sf >) » ri%A Ñ Te á Ñ “ » a j r 1 "ias 4 4 1, MiS iS SECTA Vid, t P s : | , O z ; - Deordine Charitatis fernando circa uo alía obretta creata. > y ; E? de y á | ur. dl MA A o A aa concluño.In bonisque ad obleruantiam divina legis funt necellaria > homo ex charitate teneturmagis le iplum diligere , quam quo alos proximos, camí lane patentes vel com $ e il 073 + 0 5 e E A a PE E 7 4 rd 7 $ e A pe Pe e ea PEN Te 3 SN e A ES e ca ; 594 p E E 70 OB 4 q o 3 4 5, A ETLNS AE | . E e E : P ES É PA A O | Ds orum,: E e A" lud omitti poteft , non quidem qudd te “nocumento habcri p Rdo qui in dileftione creaturarum feruari deber , quatuor fequentibus conclufionibus - pit qa » ho q á Pb A A E Ñl E SA ie A de a e i a ; po e, >? 74 A 1 2 E S 7 ES A 7 : ee ES 4 $ ] e a GA A Fi eN . . a ATEN ! S E" Eo , e pe de Sa O : Al e? e "A A A e Y % ES "y 7 + A pe : y P | e 0 í A AS y 3 E LS A > SS y Eo A ri IR | "e bl o inunitas plurimorum in qua aliquis contines Ira D. Thom. art. 4.n cor pote $4 8l ad de Om mt utem aliis rationibus , ratio A priori huiu 20 clufionis eft', quia ex charitareillud eft magis Deo diligendum quod ille vule magis fibi diligi, 82 ' , a 8!» anteponi omnibus aliis : Deus autem in his bonis, que ad obleruantiam divine vault yt homo ia propria perlona primo loco luam legem obleruer, 8 propriam- honeltatem ante- ponar omnibus bonis mundi ,iuxta ¡llud March, 16.Quam commutationem dabi: homo pro anima fia: « loan.14. Qui diligir me mandara mea feruabit, Qui quidem ordo ex ipía tei natura eft necella. 1105; Deus enim nihil magis odio habet,quam pec. catam , Sc(uz legis tranígrellionem , ac proinde impofMibile cft,vt illi Gt gratum aliquid facere cum peccato ; de tranígrellione fue legis; ergo ex naru- rarciin his, que ad obleruantiam duine legis funt necelfatia ,orivar, vt homo debcar potius in Propria perfona diainam legem obleruare, quam rationem habere aliarum rerum,quibus (ne tran grellione legis divine, non pollit exhibere effectas dileRtionis. DTO AIN +: Diximus autea hunc ordinem ele in bonis que ad obleruantiam divinz legis funt nece farias in aliis enim bonis , huiafmodi ordo necelfarius Ron eft, Ícilicer ye homo porios illa (ibi velir, -¿quámali¡s, quin potiús in iplo bono bearitudinis non eft inhoneítum deliderium ad tempus illa naturam non inclinare ad diligendum Deum ma= carendi, fi Deo ita placerer pro falute multorum 1, quin potiús fimilem voluntatem in oyíe 8: PAlo*Fnitle, fententia eft plurmin Do- Étorum, Auguítini in Palo. 105.Hieronywm, in 3. cap.lonz ,Chrylo(t. homil, 2. 8% 6. de laudibus illa verba : Oprabam anathema efe a hrifto y ro fra- tribus mes; (Juamuis enim hec verba Pauli altura habcant fenfum , fententia tamen Patrum quos retulimos , multam confert ad intelligendum hu- iufmodi defideria , nihil inhoneíftam continere, dummodoó in animo fit propolitum nonquam of- fendendi Deum , nec delerendi diuinam amici- tíiam tranfgrediendo alia precepta : in ' horum «enim obferuatione , homo ex charitate tenetur proprium bonum anteponere ¿non vero in cate- Tis RR y -Hec tamen cónclolio non excludic quin alía Pauli, 8 in cap:9.cpift . ad Roman. vbi exponunt - DE 2% nis. NA dE tum , omitti poífic aliquod opus praceptam ,v. facrúm in die fefto, quando quis non poreít illa: audire fine periculo alicuius egroti. In quo €: via, aceros bono fpirall proprio poffit ¿ fed quia: pocpeX clehialtic occalioisg (1on obligar ¡y Bujidog, fine (pis oreft ratio vita corporalis , PAS > ' q SEA y ; proximi, RA O LIE ER Y 4 AAA A O Sd AS k Mii iio o - Secunda conclu . : o t q E . E + lit Ñ $ | : h ES > MO fine ÓN 'roximusin bonis Ípiritua- ibus plus ex charitate diligendus eft , quam bo- ma noftra rporalia , ita docer D, Thom. artic.;. «ex Augo Elib.;, de doátrina Chriftiana cap.27. Et Ja relpe hfione ad tertiuin re: , 'exponit, hunc or- charitat Me necellarium ex pre ce- eCriomis , quando proxi- MO tare fpirituali ; quando veró n ea ne -effitate ,ilum ordinem ce necefla- Nil os presa Qued probar exvasbs hriftis loan. 15. Hoc ef preceptum med y y, iligatis inmicem,ficut dilexi vos.Dil-xit alternos tus ¿ temporalem vam trade! pro noir Tp e d » h pb, nd E Bo 4 Es e o v) MO AA EAS E: AS A ?, . e A AE ECN a, y $ ex , e E 57 ad e ' bl. A e £ se A E e L E -—COMLIL ¿Ulla z e legis [unt neceflaria, Matth. 16, A A loan. 14. que loan. 15.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz