BCCPAM000509-5-09000000000000
«e De y pa A 0 pi ya LA A e. Po 2 » E A a D E: A NE E - e > 4 A a e : ba ] o pu a o bo E bl A 4 1, 1.Joan 4. - demeritorie; ee rarionem ex natura tei peccato repugnat. Secun- dúm alteram veró partem qua elt immediatuin principium diligendi Deum, expellitur demerito- rie , quia fecundúm illam ex natura rei formaliter non repugnat peccato, Eltautem impoffibile , VE vna forma fecundúm eamdem fui rationem cffe- átiue , 8c demeritorjé per peccarum corrumpatur: [1 enim ea eltinco poffibilis cum peccato,poterit quidem per illud api ef CR corrumpi effcétiue , non tamen itum enim non referturad ter- ui neceflarió ex nacura rei abíque alio Tuc uperioris nalcitur ex adtione hominis: ll verd forma non fit incompo(íibilis cum peccato, . e per úllud quidem poteft corrumpi demeritorie, non vetó phylice , aut effectiu? ; forma enim non -Corrumpitur per alreram aducnientem , nili inter —vtramque fit formalis repugnantia, ds ¿3 : | X E A - DISPVTATIO IL. De obiettis es ordine charitatis. A - Quodmam fi obicótum materiale o VA TV OR enumerat D. Thomas qu. 20. yea ; y Le : arc. 12, ex charitate dil eft, quiay charitas refpicit, Deum fecundim quod elt obieítum beatitudinis , 8% quarenus pol A communicare cum illo in bearirudine : fed < poflunt communicate diuinam beaicudin e A A . tantúm tria,nimirum diredte 8 f ed e e e cipatur fecundúm animam ; in reÉ e 8 per quam. dam redundantíam,vt participarur in proprio cor- pore :. extrinlece 8c ratione loc tur in proximis ; ergo propter pri: áam digibile quod cft Deus ,pollunt rectiflime numerari alia tria, Ícilicer mosipli , corpus pro- prium, 8 proximos. Inter ec a tem primum lo- cum obtinet Deus, qui ell precip uum obieítum. Ccharitatis,quia, vt docet D, Thomas art.1. in Deo. relucer diuina bonitas per eflentiam , que elt ob- ximos,corpus noftrum,8< nos ipíos, Erratio hui io e 7 ' hd primarium obie-. ie£tum formale huius virtutis ; Ín eo etiam per ef. fentiam eft capacitas ad bearitudinem, que confi= ftic in fruitione ipfius , in culus communicatione ¿ nda , feu circa. 1 que charicas veríatur, ex Auguft. 12de doctrina Chriftiana cap. 23. nimirum Deum, pro». E e TraGatus XV II. De Charitate. Sieñim Chriftus bona lua reputat illa , QUE homá- nibus conferuntur , prudentiflime homines ps rantur,quando voluat bona hominibus , velo HS cadem bona Deo tribuantur. Et confirmatur, quía proximus eft quid Dei, particeps o 5 ad perfeótam autem amicitiam [pedtat , non Lo Ps diligere eum, cum quo primarió de per (e 'amicitia contrahitur, led etiam ratione illius, que ad 1 plum (peétant. 20 Pr8 cuijus intelligentia notandum eft, proximos duobus modis pollé honefte diligi.Primó propter folam Dei bonitatem , id elt , ex deliderio diuini boni,quía bonum collacum in proximum quodam- modo ell bonum Deo; atque hecdileótio mani- felte pertiner ad Theologicam virtutem charitatis. Alio modo poteít diligi proximus, yel propter na- turam rationalem quam habet noítrz limilem, ve? proptermorum fanétitarem:in qua delcétione que- miam formale obie£tum longe differt a formali ob- icóto chatitaris.dicendum ett, illam non cfle aftum elicitum Theologice virtutis, fed alterius infe- riotis. Qudd yero hac diletio non (ractus cha- ritatis , fumitur ex dino Thoma infra queft. ro3- art.3. ada, vbi docetr, in diletione proximl, quan- do:illa eltaétus charitatis , nihil in proximo diligt vil Deum, Sideo eadem charitate, Deum $ pro- ximum amare pole ; elle ramen aliasamicitias dif= ferentes A charitate, fecundúm alias rationes, qui- bus homines amantur. Confentiunt D. Bona- á Ñ he formaliter,vt parti. ae E y eratis,vt participa- fundatur dileétio chariratis , in qua ctiam nos n0- tro modo cum Deo communicamus. e) - Secundo preter Deum etiam proximus ad ob». jeftum charitatis [peétrar , vt conftar ex verbis 1. Íoan.4. Si diligamus inuicem, charitas Dei in mobs perfecta e?. Coníehric Auguítinas lib. 8. de Trini- táte cap.8, aflerens,ex vna cademque charitate,di- ¡ Deum , nos , 8 proximos no/tros propter eum,atque ea eft communis Scholafticorum fen- rentía , cuius ratio eft, quia velle Deo bonum vt bonum illius , eft atus charitaris; pollumus au- tem proximum diligere volendoilli bonam, qua- tenus idem bonum , Deo bonum elt: ergo polfi- mus diligere proximum per aótum charitatis , id cft, qui oriatur abilla ipía virtute per quam Deus diligitur.Minor probatur ex verbis Chrifti March. Matib.25. 25: Quod uni ex minimis meis feciflís , mibi fecistis. - ferunt, quamuis or uent. in 3. diít.9, art.2.quelt 4. 8 reóte rem cxpo- nit Valquez lib. 1. de Adorat. dilp.6.cap. 2. $ lib, 3. difp. 1.cap.6. le pa Inter proximos autem computandi lumus nos 1p(, atque adsd nos quoque fumas obicétum dili- gendam a nobis ex charirate : innobis enim relu- cet dinina bonitas tanquam in imagine , nos quo- que lumus aliquid Dei, 8 participes ciuídem bea- - titudinis, Nec obítar id quod alt Gregorius ho- unt mil, 17. in Evangel, Charitatem minus quam inter e SE pr efe no o/fe. Ergo homo non pote ft le iplam diligere ex charirate, Refpondetur D. Thomam nterpretari hunc locum art. «¿de charitate , vt elt amor amicitie ; hec enim propric non elt niá ad lterum 5 non veto de charitate vt eft ablolure di- MAcétiO , qua rarione bene pollumus diligere nos 1plos diledtione charitaris, Addeadhuc hanc di- eóhionem polle dici yeram amiciuam, euamí ft mor noftri, non quidem quatenus cft erga nos iplos. Cd uatenus elt erga Deum , quatenus nos port ¿hinata cdas Deo, tanquam rem -quandam amici, Sentiunt autem aliqui Dottores , licer attus di- ligendi proximum propter Deum (ita charitate elicitus , elle ramen (pecie diverfus a dilcétione, qua Deus [ecundúm fe diligitur,co modo, quo In- centio finis, 8c eleótio mediorum , elffentialiter dif | ntur ab eadem virtute, Quod «quidem verumeft, Gl uamur de dileCtione, qua »per charitarem proximas diligitor , vt elt vulis ad aliquod bonum ¿quod Deodelideramos : qua ra- tione interdum delideramus vitam eorum , quos putamus elle valde vriles ad animarum conucr- fionem ,aur ad aliud bonum quod delideramus Deo; huiulivodi enim proximi dilcétio formali- ter elt dileétio cuiuldam medij vtilis ad bonum per intentionem Deo delideratum ; ac proinde differt a defiderio diviniboni, ficut electio medij differt abintentione finis. Alíatamen elle poreft preftantiorproximi diledt o > per quam lle diliga- “tur, non cur medium vtile ad aliquod divinum | bonum, Gregor.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz