BCCPAM000509-5-09000000000000

| ls XV IIL De Charitate. moraliter conferuatur ab aliqua difpoflitione non ma, que ¡lli difpob- 118 Tr principium diligendi Deum, atque ex hocelt defi- niendum,qua ratione per peccatum agtua- poteft phylicé corrumpia for e le expellatur , 82 corrumpatur, tioni contrariatur : habitus autem charitat nd 95 Prima conclulñio. Peccarum aétuale nonhaber fico modo non conferuatur ab aliguaanim br | formalem , aut phylicam repugnantiam cum ha- . ucrione actuali , vel habituali: ergo non po E | bitu charitatis, ca ratione,; va ett incipium dili- phylicé corrumpl per peccarum,quod Oe oa gendi Deum ; ac proinde itas fecundim hane Auerfio 2 Deo, illi conuerfioni repugnet : Y e 'rationem, demetitorié corrumpitur per peccatum,. - Quitur ergo habitum charitatis ea raione que € immediatura principium diligendi Deum,non niál non autem phylicé , aut effetriué. Hoc fenlu vera ) demeritorié per peccatum corrumpl. e(t prima fententia , quia adtus non elt formaliter incompolfibilis cum habitu, vt docer D. Thom, Secunda conclulñio. Charitas ea ratione qua et 98 hocloco. Peccarum veró atus quidam eft, chari- Amicitia cum Deo, hoc clt á o grariam tas vero habitus; ergo peccatum non elt formali- fandtificantem, ratione culus lumus Deo char, ex ter incompollibile cum charitare:vnde neque po- Matura rei repugnat peccato mortali aítuali; ac tell illam holis corrumpere. Que doétrina Pproinde phy(ice $ effetiue per illud COrrumpi- non folúm vera elt in habitibus acquifitis , fed tur. Hoc feníu intelletaconclufio , delumitur ex * etiam ininfulis.Nam ex communi Doétorum fen- D.Thoma art. vitimo, vbi ideo concludit, charita- E qu : . > CA TIBOO A MERO, CAMILO IO MIMLARDO A tentia in materia de fide, peccatum infidelitatis -formaliter non repugnat habitui fidei: ergo pec- catum mortale formaliter non repugnat habitui charitatis , ea precisé ratione , qua ille ell princi- pium operandi, Inde auteim infertur per peccatum mortale habitum charitaris non effective, fed de- meritorit fol corrumpi ; non enim poteft ali- qua forma effeétiué corrumpi per lnciódifloneia alterius.nili illa que de nouo introducicur, (it con- traria forme preexiftenti,aut alicui difpofitioni ex tem per quodliber peccatum mortale corrumpi, quía quodliber peccatum mortale et contrarium amicitiz divino. Preterea lupra quelt.2 3.art.3. ad fecundum docer,charitatem elle vitam anima, eo modo quo anima e(t vita corporis : conftar aurem formam que elt vita animz , contrariam mortali ; peccato,elle graciam fandtificantem,quam D.Tho- mas ab habitu operativo diltinguit ; ergo D.Tho- mas nomine charitaris aliquando ¡llam accipit , quatenus ea eft amicitia compledtens formam ob | AS inodo depender, -Quam formaliter fumus Deo chari. Ñ 96. Relpon | nt tamen nonnulli recentiores,quam- + Er probarur primo a pofteriori, guia peccatum 99. la uis peccatum ex natura rei immediaré non repu- Aétuale non minus contrariatur gratiz [andtif- ' gnet habitui charitatis , repugnare tamen ex natu- Canti per quam fumus Deo chari, quam peccatum 1 ra rei alicui difpolitioni , ex qua hab tus char taris habituales[ed hoc peccatum ex natura rei eft con- h -dependet in laa conferuatione, Nam,vt peccatum trarium gratiz fanétificanti: ergo eadem ratione "4 elt auerfio a Deo , contrarium elt conuerfioniad peccatum attuale eft contrarium, $: repugnans ex Deum per modum habitus,a quaconuerfione tan- hatura rei. Maior propolirio eft nota ex teriminis, 4 quam a dilpolitione dependet conferuatio chari= quia non elt minor macula que relinquitor per , ratis. Hzc tamen relponfio manifelte porelt re- Peccatum aétuale, fed porids haber perfeétiori ¡ felli, quia in homine duplex rantúm conuerño Modototam malitiam maculz fublequentis : pro- a habitualis ad Deum confider ri poteft, Altea rea. pterea enim macula ve flublequitur,mala eft,quia de lis 8 phyfica , que elt formalis effeétus habitus €x peccato aétuali 2 cara ¿ac proinde pecca- | S Charitatis , vel poriús ¡ple habitus charitatis, 4 qua tum aduale non poteft habere minorem cur gra. | | quidem conucrlione ad Deun habit s charitatis tia re guantiam,quám macula peccati habitualis. | non depender , fed potiasiple habitos elt forma, Quod vero hec macula ex natura rei lit contraria $ per quam homo ad Deum conuerfus eft habituali- — diuine gratiz inftificanti , paret: quia Deus per | JE ter. Deinde (i peccatum mortale huic conuerfioni Aétum liberum veré tollit maculam peccati, non l A ¿ex natura rel repugnaret , n C 0 a etiam repu- quidem cellando ab aliquo polttiuo influxu ) Per 7 % gnaret habitui charitatis , qui abilla comuerone quem maculam illam conferuabar : ergo tollit cfh- | ñ re ipía non differt. Quare folutio allara ¿de huinf Siendo formamincompollibilem cum illa macula, E modi conuerlione phylica 8c reali non poteftin- qualifcumque illa it, q 4 telligi, Altera tamen conuerfo pe moduwm habi- Secundó probatur, (1 peecatum agtuale cx natu- 100. ] tus ad Deum potelt efe moralis, quali relidta ex tareinon repugnat gratiz fandrificanti, lequitur Ñ conuerfione adtuali, que a iquando in animo fui: manifefte,Deum diredGré 8z per le elle caufam ma- si cenfetur enim voluntas conuería ad aliquod bo- : culzx peccari, 82 privationis gratiz, ca ratione,quae y num,quandiu non retraótar aftum preterit 1m,per Macula peccati eft. Sequela probatur. Nam priua- | quem illud dilexit, que moralisconuerho noneft tio forme que non procedit ab homine dircété 4 «Aliqua phy(ica entitas gc realis,led fola denomina- xpellente illam formam , fed folúra demeritoric, tio,vel relpeétus ad aétum preterirumnondum re- dircéte gc per le efficitur A Deo, ficut a iudice $e tractatam. Si autem allara folutio de hac conuer- Vindice operationis humanz : enim peccatum ? lione invelligatar,facilids impugnatur. Nam feepil- 2étuale ex natura rei non contrariatur gratiz, ho- . fime charitas ab huiufmodi conuerfione non de- mo folúm demeritorié effet cauía expulíionis il- ¡ M «pendet, 10 ante víum rationis per baptil. lios ; ac proinde Deus efler canía direéta , qui pro- : mum infuía eft,que quidem fine vilo nouo au in Ppteroperationem hamanam inhoneftam, auferrer de fubieéto conferuatur, quovíque per aliquod mor- gratiam fandtificantem ; ac proinde eller dircéta y tale peccatum expellatur ; 4 quotamen non expel. — canía privationis gratiz , quatenus ex peccato cau.. E litur ¿eo quodillud repugnet alicui habituali con- fatar. Hoc autem elle fallum probatur, quia Deus A ucrlioni, 4 quoi 24 ese | vere odio haber maculam peccati, $ propter peca + 97. Preeterea , quia licer forma que phylico modo carum habituale odio habet peccatorem,$ tamen 7 depender ab ali: ua difpofitione,cfeétive corrum-- nihil odit eorum , que facit direGté : ergo macula y patur per formam, que phylicam illam dilpolitio- peccari non elt effeÉtus,qui per le e dircGre a Deo Y hem expellic ; forma tamen que no phylce, (cd eficiatur. Vt ergo Acto polí » Privarionelma grati

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz