BCCPAM000509-5-09000000000000

vita elle poteft;tres gradus,1 el ftatus, po/funt cha- ritari conuenire, fecundúra quos chariras elt inci- piens , aut proficiens , aut p a, Incipiens clt charitas eotempore , quo inordinatio palfiozum non eft diminuta notabiliter per exercicim virtu- tum contrariarum, Proficiens verd eft, quando ea inordinatio per illud exercitiom notabiliter dimi- puta eft,non tamen extinéta,eo modo quo in hac vita mortali «extingui poteft , in qua (cilicer vita non potelt auferri eainclinatio,que nece/larió na- curám noftram comitatur ; poteft tamen inordina- tio palfionum , 8c inclinationum, per contrariam eri maxima ex parte remit= : 116 . Tradtatus XV 11 De Charitate. 3d quando faátum eft , charitas dicitur elfe - quantitas; inquir, dile£tionis alterius rationis eft in Charitate patriz, arque cít in charirare viz. Pro qua fententia allegari poffunt Doctores qu len- tiunt , dileionem charitatis actualem in patita ratione vifionis Dei fpecie differre 4 diletione que cít in via, IraScorus in 4«diftindt.49.quelt.5- quem fequitur Caiet.parce ¡.que(t.82.art.2. X po- cell hec fententia confirmari ex communi modo loquendi Parrum , qui fepe allerunt charitatem huius vitz long fuperaria c harita te patriz , qua ratione loquuntur Auguftinus 1.de doétrina Chri- Iliana cap. 38. 8 de Ípirico 8e litera cap. vltimo Chryloftom. homil. 34. in 1, epiftol, ad Corinth. Thcodorerus $ Beda dum exponuntillud 1. Co- etfecta, id eft, cui nihil deeft ex illis, que in vita rinthiorum 13. Charitas nunquam excidit. Ex qui- 1.Cor.13, - mortali habere poteft. In hac tamen perfectione bus conftar , in parria diledtionein elle maiorem | de ccalió Auguftinusdecet,illud com. VMO £x duobus modis, aut fecundúm intenfionem prehendicur , we quantumuis aliquis fir perfetus, ¡n eadem fpecie,ant fecundúm perfetionem ellen- exiftimer fe longe elle a perfeftione,8ra dileftio- taliterdiueríam : quod fecundum magis infinuant ne que Deo debetur, A A, DoGores citati. BS... Difficultas tamen eft , an in hac vita poffite/fe Nihilominus quod artiner ad maiorem perfe=: 87 tanta Charitaris perfeGtio, vt in intenfione excedar Rionem intenfionis, que crefcic ex maiori par- + Charitatem alicuius beati, In quare fifermo fitde tiummulcitadine, probabilius efleceníeo, in ali- e Ccharitate habituali, certa videtur fententia que af- quibus iultis dilectionem elle magis inteníam , q firmar , charitatem habitualem in hac vita, maio- . quAm in aliquibus beatis, quidquid fit de excellu rem elle in aliquibus ¡uftis » quam in aliquo bearo, in perfeétione effentiali. En probatur , quia in bea- vt docet D.Thom.opufe.61.cap.17.Sunt enim aliz tis adtualis dileftio proportionata eft habituali. y quin pus cum Éi ¡charitate accepra in bapril. Econtraveró in via fieri poteft ve 'adtualis dileCtio 4 mo ; cúm tamen in hac vita multi rater charita» fitmagisintenía, quam habitualis,rariome auxilio- " tem in baptilimo accepram , maiorcmillam effece=, Fumque conferuntorin viaad merendum, $: ope- y rint, vel fufcipiendo alia Sacramenta,vel per aus. Tandum Íupra ea eicas ide fieri porel 4 charitatis, Si tamenloquamut de vno 8 codem:. . Vi charitas habitualis in hac vita in aliquo iuíto fit ¿ homine, habitus charitatis non eltintenforin pa, Íntenfior,quám in aliquo beato; ergo fimiliter fieri A tria, quam in via ; quía hic folúm augetar, vel ex, | q ve fit intenfior adtualis dileÉtio ; iquidem propriis meritis , vel ex Sacramentis (ufceptis; im; hac fuperare poreft habitualem : habirualis autom | patria auteín non cft locus merendi,vel fufcipiendiz Intenhior efe porelt, quam habitualis 8z aQualis h Sacramenta ; neque eft vnde varietur, aut mutetut: dileétio alicuius beari,8z conftar manifefte in bca- Y habitus charitatis, fecundúm propriam entitatein,; tiílima Virgine, que dum erat in via, habuit cha- e | $ intenfionem, Nec obítat q 104 Deus pr: mia: titatern intenfiorem , tam fecundám habicum , pS vltracondignum,vt eft communis ententia Theo» quám fecundúm atum , quam omnes beati in : Lua logoram, 8z colligitur ex illo Lucz.6. Menfuram. Colo exiltentes.. bonam, ¿5 confertam, eb congitátamse fuperefinen- . Qued vero dicitur de augmento charitatisdi- 88. tem, dabunt in finum vejtrum. a Igo cred ueriz rarionis quod eft in patria , non derogar ve- elt de diuina pietate , quod in patria dabit 1 tati noltre fenrentiz, Namlicer dilectio in hac ; rem gratiam, 82 charitatem, € vam fa rit in vi vita eller efentialiter minus perfedta: li tamen ha- ' e mericis, vr polfic h ¿moi rení is8c per=, P£at maiorem parcium multitudinem , intenfior hu ecótius frui Deo, quám meruerit in via. Ho | c1 poteft, Quemadmodum quando in aliquo ie quam,non obítat.Nam quando dí tur Deum pre- fubietto elt frigusvalde intenlos , calor autem re- Sy miare vltra condignum ¿ fenfus elt, q | ( d li opera millus,crf calor eflentialiter (it frigore perfebtior, A nofltra confiderentur fecundúm propriam entita-- nihilominus elk minus inteníus, quando minorem tem Ez lubltantiam provr ex libero arbitrio proce- habet parcium multitudinem: ergo pari ratione dunt , non funt digna vite xterna , que pto illis* licerdiledio parriz dicarur effentialiter perfcGrior, Rom.8. confertur, vt docuit Paulus ad Rom, 8. Non /un: quam diledtio wiz,nihilominus contingere potelt, condigna pajfiones huims temporis,8:c. Dicitur etíam. Vit illa remillior. Deus premiare vltra condignumaquia eriamái op. _Deinde ra erñam cenleo , atumdile. 89» ra noftra conliderentur yt ex gratia procedunt, ctionis in hac vita 8cin patria non differre clfen- poflent fufficienter premiari per aliquem gradum tialiter, neque efle inzquales in perfeftione cllen- E , 8 vilionis bearifice : Deus autem ex fua “lali, Quod delumitur ex D.Thoma 1.2. queft.67, | . iberalitate ordinauit ¡lla ad ampliorem gloriam, Art.6. ad 2. vbi docer diledtionem fpeciem fumcre al que fufficerer ad premium de condignoshac verá non ex cognitione, led ex re cognita : ac proinde di - Dei ordinatione fuppofita, 8 propria conditione in'via 8 in parriaeamdem elle charitatem , quia de 8 perfeGione intrinfeca iplorum »perum,quare- licét cognitio fit dinerfa res, tamen cognita cft ca- E nus ex gratia 8cimpultu Spiritos fandri procedunr, dem. Loquitur autem de habit 8 aGo,vt parer ex » tota gloria quz pro illis confertur , debita et de argumento ad quod reípondet, Et ratio huins eft, $4 condigno 8 iufticia , juxra illud 1, ad Timoth.6, quía effentialis diuerficas in adtibus voluntatis, j 1.Tim.s, — Repofita ef! mibi corona imftiria. + przlertim quando comueniunt ín genere proxi- á. 86. Si tamen fit fermo de dileétione atuali , aliqua mo,fumenda eft ex diuerfitare fobtol obiccti: (ed y eft difficultas. Nam D.Thowm. art.7.ad 3.conatur in dileétione patriz 8c huias vite ex parte rei dis K4 explicare, quomodo augmentum charitarisin hac leóte, eadem eft ratio formalis obicdtri, (cilicer ras y a » hon pollit quatre charitatem patri, Nam tio bonitaris , qua Deus ell infinite bonus in (es ; y A ¿ ; MS ergo

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz