BCCPAM000509-5-09000000000000
TÍ Araulican. Auguít. «dam elt de opere boro qiiod ! | ftianam pertincar , id eft, conferar ad ¡ultificatio- tute propria pot ofcere Deum auétorem natura , fecundim ¿llum gradam bonitatis., qui necellarios eft in audtore nature , vt auttor natu- ra eftzergo voluntas que naturalite tur cum hac: potentia intelleál portionato s. potelt diligere 1 fe , eo gradu boniratis qui cognofci porelt ele in Deo vtelt auttor nature. Cúm antem dicimus virtutem appetitiaam proportionari virtati i tellcGtiuz, non Gignificamus polle diligere ol illa que per extriníeca principia reaclationis S auCtoritatis pollunt cognofei, fed polle diligere omnia illa que propria victute intrinfeca cogno- [ci polfunt ab illa porenria cum qua voluntas coniméta e(t; cum hac enim intriníeca virtute que per fe conuenit natur , propor ionari de- bet virtus appetitiva 3 1 rÓ cum aliis que ex accidenti, 8 ab extrinfece > poll aduenire; Deus autem quatenas elt bonus in fe bonitare au. Gtoris natura, euidenter Senátutaliter poteft co- gno ci: 1 e) Ip . rin ec L natura rationa- : | tereftab. 2 diligibilis ; quia n: ¡ex lua natura [equitur poten- juam, quz obicétam diligibile pro- ie ras | | | “Obiicies primo., «quia mulla et Dei dile Gio ad quam non lit neceflariagratia : ergo nulla et Dei dileftio que non fir fupernaturalis ; ideo enim ad aliquam actionem femper necellaria elt gra- tia, quia ea fupernaturalis eft , 8: fuperans vir- tutem nature. Antecedens probatur ex Conci- lio Araulicano cap. 25. vbi dicitur : Pror/m Des donum, ee diligere Deum 5 que lunt verba Augu- ftini tradtar, 31. im ivan, Propterea idem: Au- guítinus lib. 2, contra duas epiftol. Pelagiano- rum cap. 9. docet. Inirium dileblions effe ex Deo. 8 lib, 4. contra Iulianam cap. 3. hoc ipíum do- cet de amore Dei creatoris , Ícilicer efle donum ex Deo: ergo ex mente Auguítini nulla eft alia Dei Hesdileciia propter fe, preter illam fu- PRE que pertiner ad charitatem infu- m. Relpondetur negando antecedens, quia, vt diximus in traétar, de Gratia, juxta communio- rem Doétorum fententiam , aliqua dileótio Dei .propter le, ele porcít ll fuper- naruralis ¿ quando fcilicet nulla apprehenditur difficultas contraria huic dilcAtioni. Quando've- ro huiufinodi difficultates occurrunt,graria necel= faria eft, eriam ad huiulmodi diledtionem natura- lem Dei quatenus :eft audtor naturz , quia feili- cet huiulmodi difficulracibus natura infallibilirér fuccamberet y ni gratis adinrorio fulciretar, Quod verd diciturin Araulicano : Diligere Denim eJjé prorfus donum Dei , intelligendum elt de dilé- ctione que per fe pollit:conferre ad beatitudi- nem : ficut iÑlud quod in.eodem Concilio afferi- tut y mihil boni effici poffe mift ex pels , intelligen- ad pietatem Chri- nem, 8 Alutem. Nec: verd propterea dicendum t , polle hominem fine gracia diligere Deum er omnia , etiamíi poficillum aliquando dili- e amore beneuolentiz ; illa enim partícula /5- Per omnia , ignificarer hóminem Gine gratia potle diligere Deum , etiam fuper illa obieéta que difi- cultatem in operando habent': quare natura non potelt Deum diligere hac ratione, eriam vt cf an, Ctor nature, ile adivuetur auxilio gtatiz, Ad- dere campollumus ; dileétionem Dei, ve autor nature et, non elle femperfuper omnia; quia Lud. ¿Cafaraugujfta Tom. pofter, y ci - o A ] : . PERA ; ' PAS e E E e Aa eS => ' ¿ 20 á q . 3 Y E E A ) Ñ a q Ñ > á Ñ Pa PA És y A o e. XA» A A, JN á a non el propter fipremamtationem bon 2 E seis la. ni ) E ús a 6 j la > A » sb? ETA e $ : E quam Deus diligi pote(t propter fe: ficur D. Fho- mas cx ID! ' p A a ponit: _4morem concupifcentia,quo diligitur | quatenas ef? bonum noftrum,non eje femper) per omnia, quia non efi proprer fuminam rationem o quam Dens diligi poreft ; tx quidem preftantior et la, ob quam diligitur Deus quatenus eft bonus ia fe.Simili modo preltantior et formaliter loquen- de ratio boni,ob quam diligitur Deus quarenus elt auétor beativudinis, quamilla, ob quam diligitus vecltanédtor nar. es -* Obiicies fecundo , quia (elle polfer aliqua be. neuolentia naturalis erga-Deum -elfentialiter di. uería 4 fipernaturali,deberer effe aliqua diftindtio ex parte obiedti formalis huius dilectionis. Nam inter dileétiones non potelt elle efentialis diner- iras ¿que non fumatur ex diueríitate obicdtorám; fed in dilectione qua Deus diligitur propter fe , id eft, propter illam bonitatem qua in Le bonus eft, nulla ex parte obicáti amari poteft affignari for- | malis diueufitas ; ergo in hac dileétione Dei pro- pter fe,nofi potelt elle illa diuerfitas propter quara vna dilectio (it naturalis effencialiter diuería ab illa que fupernaturalis et. Relpondetar conce. dendo hanc diletionem Dei naturalem effentia- liter elle diuéríam á fupernaturali, 8: diftingui optime pole ex parte obiedti : ficur D. Thomas -eam diftinguiclocis cicaris, 8c infrá quelt.26.art, 3. In Deo enim qui elt obicttum harum dileótio=- «num » duplex ratio bonitaris $e perfeétionis intel- que intelligitur- e ligi poteft. Prior elt illa ratio boni, qua Deus eft bonusin le, ficut necellarium eft yt de auÉtor na. turz, 8 contineat omnes perfedtiones que in or- dine narurali continentur. Pofterior eft alía ratio -boni que in Deo A ie fitauÉdtor non lolúm nature 8 naruralium perfcétionum ; fed etiam fupernacuralium , neque enim huiuímodi perfectiones ex Deo pollent oriri nili eminenter in eo continerentar, Ex quibusduabus rationibus diftinguuntur effencialicer:amor naturalis, $e Lu- pernaturalis erga Deum; obietum enim amoris naturalis elt ¡lla bonitas , qua Deus eft bonus in fe vr auctor naturz, pracisé loquendo: obicótum -veró fupernaturalis amoris et ea bonitas qua Deus eft-bonus.in le vr autor nature Se beari- tudinis fupernaturalis , in qua quidem ratione boni includicur tota ¡lla que eft obietum amo- rís naturalis , 8z y ma altior ratio boni, e in Deo, vt pollit elevar ¿Haturam ad fupernaturalem ordinem. Ad dil gendum auter Deum propter hanc rationem bo- ni , necellariom eft principiam infulum Se fu- - pernaturale , quo voluntas adinuetur ad eficien- dam illam actionem, Atque hoc fenfu ell intel ligendum quod D. Thomas $T pe frequen- ter docent per amorem Ú di ¡- Deum, ve elt audtor nature ¿per lupernatuta Cm vero, vt eft autor beatitudinis ; quod quidem non Antelligitur fermaliter , quakiilli refpeGtus au- - Ctoris naturz , aut beatitudinis , int formale ob- ¡JcAtum harum diletionum : hoc enim impoffi- «bile eft.' Namilli amores pertinent non ad bene- -Molentiam, 8 amicitiam erga Deum ,fed ad amo- rem concupilcentiz. 1llud ergo intelligendum Ñ elt fundamentaliter,id elt, eam bonitatem,que in eo prelupponitur vr (itaudtor natura > elle ob= y 'amoris haturalis : illam veró que pre» "fopponitur in Deo , ve fir auétor ordinis fuper- «matutalis, elle formale obicétam amoris fuperna- curalis, | dr PA) pe l 3 Circa í2 o 5H AS
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz