BCCPAM000509-5-09000000000000

Rom.s. Trident. AN perinfufiónem, P h , e 5 nd a A , * Y - a . $ EPIA EN 07 MI AN e habita charitatís, > a E L A r dr. * E ¿NA A O TIO Án charitas 4 Deo efficiatur in nobis per O | O NR T D.Thom, explicer charitatem á Deo fieri comittit quelt. 24. art, 1. charatem elle in voluntate ficut in fubicdto, Nam virtus in ea potentia inheret, quam ad- iuyat ad operandum : charitasautem cúm (it vir tus diligendi Deum , Colam y roluntatem adiuuat ad huiulmodi ationem. -N um dileétio Dei a fola voluntate porcít procedete : e ) Charitas in vo= luntare efi ficurin fubieéto , nonveroin appeticu fenfitiuo in quo nonpoteft elle amor erga Deum, quáteñus et fummum bonum, Circa quod obfer- uar D. Thomas , cóm in aliis virtutibus , videli- cer remperantise 8 fortitadinis valde probabile lic,in appetiro fenfitico efe alíquos habitus, vt fa. cilids obediat direétioni voluntátis, tamen in vit= tute charitatis nulla ratione elle hoc allerendum, quia appetitus fenfitinas non potelk operari nifi circa bona feníibilia : obicátum vero charitatis nulla ratione f fenfibile , 8cideo circa ¡llud , ne- que appetitus poteft operari , neqúe habere circa illum aliquem adtum;cúm tamen habere pollic circa obicótatemperantiz de fortitudinis,que ma- cerialía fiint, e | SATA Y Deinde obleruandum elt, per infuñionem 2 Theologis intelligi ationem per quam in bonis aliquid efficitur ab exttiníeco , fine nobis, Dno- bus autem modis operatur Deus in nobis , fine nobis. Primó fine nobis aliquid phyficé eficien» tibus, fed folum y id quod a Deo fit; $ in huiulmodi feníu virtutes habituales fieri poflunta Deo in nobis per infalonem. Secun- do mado operatur Deus in nobis line nobis libe- ' ré , aut meritoric operantibús , quamuis non fine phylico influxu noftrarum. potentiarum , qua ra- tione efhicit Deus in nobis infpirationes Er A tationes gratie prauenientes noftrum liberum confenfum ; huiulmodi enim excitationes actus quidam funt vitales intelleAtus 8c voluntatis ,. SÍ ideo fine vitali influxu noltrarum: porentiarum non funt, fed quia eficiuntur line cooperatione noftra libera 8: morali,dicuntur 2 Deo fieri in no= bis per infufionem. . Tam yeró quando querit D, Thomas , an charitas 4 Deo efficiatur per infufio- nem, fenfus eft an ille folas in nobis efficiar.cha ritarem; an veró nos per noltros aétus hanc vir- tute efhiciamus,ficut cficimas illas virtutes que TICA AU E CU, e Conclufio D.Thome efi certa, Charitatem efe virtutem a Deo infulam fine noftra adtione , per: quam Ma virtus efficiarur. Er probatur ex Paulo ad Rom.5.vbi ait : Spes dt 637 > quia charitas Des diffufa ef? in cordibus noftris 5 vel ¡ e $ in cordibms moftris + vt legis Cyprianos lib... , Mr, 7 exhortatione ad martyrium Cap, 9. qua etiam e Ícll. 6. cap. 9. diffiniens q In ip/a imfificatione, um Y Lud. aCafarangufa Tom. pofer. o EN 7 Y y / LAR 4 - 4 ] ] . 1 ta á A . á Fo "+ . , pe , Mo Y» x y á $1 AP ¿ E : p ' EN ' > ; A e pt Y 4 » 14 4 tione charitas 4 Deo elle dicitur, Et eodem mos do loquuntur communiter Parres, 8 Trid In. A e d TA PP. EN . HE ANA A TI > E 1% > E, Fr AHNR E ¿ FO VU t remi/Jiome peccatorum fimul infafa accipi, y fem; charitatem, Et ex hoc principio deducia | tur, charitatem elle vitturem e feinfulam, id elty ua, que efhici noñ nobis (ine influxu Dei upernaturaliter Da in eflentia: políic In. agentis. Ratio eft manifeíta,quia fi virtus charitas tisnon eller Íupernaturalis modo explicato , illam pollemus efficere per noftros adtus, licut eficion- tur alizee yírtures : at ex fide conítar charitatem ef. fici non pofle in nobis, nili per fupernaturalem Dei ationem ergo hac virtus in ellentia et (us pernaturalis. Preterea, quia Deus pet leyes com- munes non inuertit modum naturz in operando; inuerterer antem Íi virtutem que inlubítantia elt naturalis , 82 effici poller Se adquiti per actus no ftros , ¡lle per fefe infunderer comuni lege in omnibus qui iultificantur : ergo dicendum eft,vira - Eutem charitatis in lua (pecie $e ellentia, elle for» mam fupernaturalem, REO | Infertur fecundo , aGum diligendi Deum ea ratione qua et obicótum charitatis infule , elle in elféentia Íoa fupernaturalem > qa fcilicet efi ci non poffit ab aliqua creata voluntate line fiza pernarutali aliquo principio 4 quo adiuuetur in operando. Ratio eft , quia vnum 8cidem et oba icótum habitus , ¿aítus charitatis : ergo necelle et attum elle ' fopernaturalem circa illud obie= tum,circa quod habitus fupernaturalis et. Neque enitn. vlla potelt elle ratio ob quam habitus acci> piat fupernaturalitarem 4 fuo obietto ; quam ta, men aétus eodem modo non accipiat ab eodem obieGo ; fed virtus charitatis fupernaturalis clt Se infuía : ergo aótus illías fimiliter et fupernatu- ralis, Pratterea quia fide certum eft , elle quam dam Dei dileétionem que efficia nobis non po. teft fine fupernaturali motione K adiutorio Spiris tus fanéti, vt dicitur in Concilio Arauficano, 8cim Tridentfef.6.Can.z. Hocautem contingere non poller , nifi quia talis dileétio ex vi luz perfen Ctionis fuperat virtutem naturz, quod quidem c(t illam elle in effensia fupernaturalem. Nam preter perfeétionem ¡li effentialem , non potelt alía. ac cidentalis perfeCtio affignari , ob quam ad talem - dileétionem gratia fupernaturalis neceflaria fit ¿ac proinde dicendum eft, illam dile dionem que ef diípofitio ad iuftificationem, elle in effentia fuper= naturalem , ficut hoc iplum diximus de aétu fidei, A habitus,8z atus charitatis upernaturalis, difficul= tas eíle poller , an adtus qui ef difpolitio ad charis tatem efficienter concurrat ad produétionem ha- bitus charitatis. Sed de hoc egimus 1. 2.in tra» Gatu de Graria ; $€ an etiam h: us charitatis concurtar effedkiue ad. primar dileétionem quie clt vlcima difpolitio ad produétionem charitatisa Et cerré D, Thomas in hoc artic. 3..ad 1. relpon- det, Deum conferre donum charitatis, iúxta co natum ejus quí gratiam recipit; hunc veró co- hacum preveniti 4 Spiritu Ínéto mouente men- ci ye plus minufve-, fecundim fuam vo- APART? ergo ex mente D. Thomzx motio , et, quam Spira Éands mover noftram volun- arem ad. ¡llum conatom iuxta volunratem fuam, non clt 1 em donum quod charitas , que infun= dirur dh XI quantitatem huios conatus. Er AA hanc dodtrinam reéte intelligitúr quod docet Tri. den , fe 6. Jolticiam eofecód Deo fecundúnr menfuram , qua Spiricas lanétus partitur bag, a Circa modum veró quo inter le colmparantar y y e pa 4 e E z

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz