BCCPAM000509-5-09000000000000

153 ; Mp: 4 Ab nn qe A EA q EAS 96 animari » 7 charitatem efe viram fidei. Et Gregor. homil.37.1M Euang Y trtutes mibil habere viridita- rís, nify maneant inradice charitaris. Difficultas ta- men elit in explicando,quilnam (it efectos forma- lisquam chariras tribuit aliís virruribus , an fir ali- quid reale inbxrensintrinfece ips virtutibus 8 is quid extriníecum , feu adtibus Cara ;: el ! denominatio extrinfeca, Nonnulli exiftimant, atus virtutum formaliter éx exprelse,procedentes ex imperio charitatis, ha- bere exilló Mpério (pecialem modum effendi rea- lem 8 intriníecum , fecundám quem tendunt in Proprium obicétum fub excellentiori modo, ra- tione finis charitatis. Quem modum dicendi lic declarant , qudd quando quericwr an charitas (it: forma virtutum , quzltio hec non potelt habere locum in ipíis habitibus virtutum vt precise lunt rabitus virtutum ; ic enim manifeltum ell ex in- formarione charitatis, 8c cius imperio, nihil reale 8 intrinfecom in ips habiribus virtutum ¿ quía in uo elle non dependent A charitate , neque va- riantur in propria entitate ex confortio charitatis, fed [olúm potelt dici perfici aliquo modo intrin- fece ex parte fubieéti , in quantum anima que eft lubietam virtutis, perficitur, 8 meliús difponitur , 7 1 raCtarus XVII De Charitate. caulando aítus proprios ¡plarom.Hz tamen ratio- nes nihil probant, Nam imperium volúntatis in ordine ad potentias (ibi (ubiedtas, non con O aliqua qualitare phylica 8x reali ¡plis imprella, Le tantúm in fubordinarione » vt-prima parte [zplus explicatum manet. Dicendum itaque et. , informationem charita- tis ele denominationem extrinlecam habitibus Éc a ibu s aliarum virt utum. Ira D, Thom. (upra Quelt. 4.art.3.ad 2.8 quelt.23.art.8.ad 2. vbi do- en, Virtures non elle caulam materialem charita- fis. Vinde quando fupra docuit , informationem cha itatis efe in genere caulee efhcientis, non (en- "tit a charitate efici aliquid in virtutes , fed quia ¡pla efficiendo fuos actus,8c imperando aétus alia- tum ,dicitur quaíi eas informare , vt colligitur ex Orpore articuli, Er probatur, quía charitas non imformar phylice per le ipfam alias virtotes , quía C , hab t cum illis intrinfecam vnionem , led fo- mM cum anima, aut voluntate : ergo non poteft formaintriníeca illarum. Patet confequentia, a omnis informatio el intrinfeca formz : ergo | 'n rmatio elt intrinfeca , ibidem etiam eft in- rinfeca forma : ergo quamuis concedatur modus lle ác e rinatus, non poteft ele informa- per charitatem ad vtendum his habiribus in or- tio charitatis: ergo. neque potelt elle forma vir» dine ad finetn fupernaruralem, Necitemqueftio procedit de actibus virtutum, qui folúm virtnali- ter8 interpretatiue imperantur A charitate contingit quando quis retulit (e $: fua opera in Deum affeétu charitatis ,» poftea nihil cogitans | de Deo,nec de charitate,facit,v.g opus emperan- iz, aut fortitudinis: hic enim aCtus cenfetur im> peratus 3 charitate folúm virtualiter ¡8 cercum lb. a non ordinari in Deum per aliquid reale 8 intrin fecum exiftens in illo , fed folúm per quamdar denominationera extrinfecam: quia quando t: aétus producitur, charitas nihil operatur, aut el cit,Iraque quando dicitur charitatem elle for 12m vircutum , 8 virtutes habere [pecialem m um effendi realem, 8cintrinfecum ex imperio chari- tatis , folúm intelligirur de aGibus vírtutum qui formaliter 8c aCtualiterimperantur A charitate , yt contingit quando quis formaliter. ¿ exprelsé co- gitans de fine charitatis, ex affeGtu illius mouetur ad eliciendum aCtum temperantiz, vel fortitudi- nis. Probant hanc fententiam ex D. Thoma art.x. ad 3. vbi ait: Charitatem informare effotline aftus alsarum virtutmm. Et appellat chariratem matrem illarum, in quantam ex appetitu finis concipit actus aliacum virtutum. diia teltimoni potiús probatur oppolitum, vt inferiús oltendam, Deinde probant, quia actus temperantiz, licer lic clicitus ab appetitu fenficiuo, qui de le tantúm re- Ípicit bonum fenfibile , tamen ex motione volun- tatis 8í imperio prudentiz haber , qudd realiter 8e intrinílecé ordinetur ad bonum rationis s quod per. Le 8r direré intenditur 4 prudentia : ergo fimili- Gregor. 34» a E A h 7 a Y ho és 4 ' e ll A ' O q E pee: ¿e 3% > 3 E yd k u » Y. Ae , Po, o Ñ ve 5 ps. cn [ah -- Y. Pr 2 En A 3 A 7 et > Ss AN 24 A H > e] Le D.T hom. » he " y he E E ter habitus in eodem papi fenfitivo exiftens, a Xx perio charitaris habe it realiter 8 intrinfecé 'dinari ad bonum diuinum fupernaturale , quod a AA . ST a er le refpicitur 4 charitate. Er confirmatur , quia tas mouet realiter $ phylice intelle um ge m fenfitiuum ex parte principij»impellen- ias $e applicando eas ad fua obicíta; 8z ionem caulat in ipíis proprios aítus . III de . » . $ operariones , El n ordine reali 8 intriníleco ad Propria obieéta : ergo fimiliter charitas Es eftin Charitate,poterit mouererealiter Xx phy 1cé, virtu- ECS tam exiítentes in intelleótu > quam ín appetitu, A / 37 - per eumdem amorem,ab! tutum, ula illarum forma erit adequate folus ille modus diftinétus realiter a charitate , que precise ritate , ve + eric principium aétiuum illius modis Deinde , quia £o precise qudd adus virtatis per agum charita- tis referatur in Deum , manet lam relatus , 8 di- mus vita eterna: ad hoc autemyt ita (it relatus, aci eft lola denominatio extrinfeca ab actu refe- rente. Nam aliquod obicátum referri in inem, ni- hil eft nifi amari propter illum finem : amari au- tem medium propter finem folúm eft denomina- tio extrinfeca ab amore in finem , quia medium efe amarum , nihil dicit prerter amorem deriua- tumex amorein finem; amor autem eft extrinfe- ¿ ergo relatio virtutum in Deum nihil preeter extrinfecam denominárionem ab amo- in inem. Dices, ex tali direótione activa relul- dice inobiefium modum realem pos direétio- nis. Hoc tamen voluntarié confingitur. Nam eo 'ecisi quód voluntas amet obicdum,eft amatum 2 eo quod aliquid rea- tas dicitur forma reliquarum vir- tutum , vel quia earum aéribus tribuit quamdam moralem dignitatem », $e elle meritorium : vel quatenus ¡llas ad alcifimum finem quem habe- re pollunt , hoc elf ad Deum quatenus eft bonus in le , Sc, obicétum charitatis , Cas refert ; quem finem aliz virtutes per le non relpiciunt, 8zideo illam perfeétionem ordinationis dicuntur accipe- re 4 charitate , 82 hoc fenfu dicuntur etiam ab illa informari , non quía ex imperio charitatis aliquid ponatur inctinfecasa in aCtibus aliarum virtutum , fed quia extrinfece a charitate denominantur , % efhciunt vam cum illa operationem in a genere mortis, 7 e DISPVTA - 35.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz