BCCPAM000509-5-09000000000000
eN 1! EE 1: | 21. ¿ nu 23. 1 p ] ¿ 24. 1,Cor.13. tí y 4 0 ee Ja E y d quart IS O 37 a . + pa e. OS £ 94 Tradtatus X V 11 DeCharitate. naturalis, elle fpeciale obieétum formale charitatis Theologice de qua difputamus. Obiicies primo , quia charitasnon habet ynum tantúm obieátum formale.Nám licér per illam di- ligatur Deus propter fe, nihilominus tamen in Deo apprehendi poflunt plures perfectiones ra- tione diucr(z,propte quas Deus diligatur, [cilicet milericordia , inftitia , veracitas, lapientia, 8: aliz Íiwiles : diftin o autem harum perfeótionum vi- elle fatis ad diuerfitarem eflentialem plu- tatum; ficut fimilis diftinétio rationis ex partésbonitaris divine fofficit ad effentialem Rinétionem charitatis , 3 Ípei. Relpondetur, il- am diueríitatem diuinarum perfeétionum fecun- dim luas pro rias rationes , non fuficere ad di- e . tindtionem plurium charitacum, quia omnes con- ueniunt ín vna ratione increatz bonitatis , qua Deus elt bonus in le, fecundúm quam rationem relpiciuntur 4 charitate ; Áicut enim per hanc vir- tute amatur Deus propter perfeftionem ellen- tialem , qua in le bonus eft in quantum Deus: ira po camdem diligitur Deus precise bonus in fe onitate iuítitiz,aur mifericordiz,dummodo hzc artributa confiderentur quatenus perilla Deus eft bonus in fe; vel quatenus ex illis inte ratur vna ratio (ummi boni $e perfeéti,per e Jeus in le A Im. 0 eft fume perfectas, 82 fummum Obiicies (ecundo, quia amicitia non eft fpecia- liter victus, vt tradit Ariftot. 16. Ethicorum cap... vbi ait, amicitiam non elle fine virtute: fe Irtute : fed chari- tas elt quedam amicitia hominis erga D, o non eft pecialis virrus. Relpondetur , ámicitiam tovt amicitia et , fecundúm id quee iria alterius , mon elle [pecialem yirtu- tem : nibilominus beneuolentiam erga alterum propter honeftam rationem diligendi , fpecialem elle virtutem ; arque hoc modo charitatem non puden , Formaliter loquendo, provt amicitia ef, ed quarenus bencuolentia erga Deum propter fe, efe | cialem virrutem. : AGE -Obiicies tertió, Nam , juxta Apo: Corinth., 3- Charitas credit fperat fujfers. eumderm in alio loco, ef pleniudo legis. : El elk peculiaris virtus , [ed quoddam aggres omnibus virtutibus : ficur iufticia abiqua e pro omnium virtutum aggt gatil Ipondetur, charitatem credere de fperare, mediaté efficiendo huivfinodi agtiones, le rando,8 mediaré ¿$ ideo Te fpecialem virto 11 ad cliciendum aétum amoris erga Deum,8r ad im perandos actus aliarum virtutum , ea ratione qu fint grati Deo,8: merirorij, Vbinotanda eft dife rentia inter adtus internos , 8 externos vircutur quz a charitate diuertifnt.Nam charitas non tell efficere aus aliarum virrutum internos fine Interuentu aliarom virtutum , illi enimaétos non conftant line propriis obicétis, circa que charitas formaliter non potelt veríari : ar verd adtus exter- nos mediante yirtute executiva cficere poteft fine alíis vircutibus, v. g. adtum externum adorandi Deu. vel crogand leemoljoam paoeti, e a "ON hniblimed) au gleegal eppeshendon- “QUAateño [unt grati Deo : quando enim huiufk 7 e! cd A non proper peculiarer raionem honcíti, quam in fe habent,nc e: ciuntur per voluntatem parti. Culariam virtu m ad quas per le pertinent,led per voluntatein elicitam A charitate, id ef , per lolam Placendi Deo intentionem.. a. Ñ e - A ficiuntur. folúm ex illo intuitu, 8 4 Secrio' 1V. An charitas fit excellentiffima virtutum. " Haritas poteft comparari cumaliis virtutibus ( Eerteoloscis ole: fide,8z Ípe, 8 cum virtu- tibus moralibus , que non veríantur circa Deum, Hzc autem comparatio dupliciter efe potelt , vel in honeítate , 8 boniráte morali , que elt funda- imentum laudis,% meritiapud Deum: yel lecundó in elle naturz,id eft,in perteétione ellenciali,quam Charitas haber in genere qualiratis, - Prima conclufio. Si fiat comparatio charitatis cum virtutibus non Theologicis , longé preftan- tior eft tam in genere moris, quam in elle qualica- tis. Prior pars probatur 1.ad Cor, 12. vbi Paulus poltquam locurus et de aliis virturibus , ajt: E.- cellentiorem viam vobís demonffro , id eft, charica- tem, de qua ftacim loquitur, Et ad Colofl.z. Super omnia autem hac charitatem habete. Polterior etiam pars eft manifelta, quia proprium iphius ob- ieótum eft infinita Dei bonitas 8 perfeétio ; cúin tamen ¡llarum virrutum que Theologicx non lunt, formale obicátum firaliquid creatum, Secunda conclufio, Si comparatio fiat inter £haritarem 8zal:as virtutes Theologicas, fimiliter "Vtroque modo charitás preftantior eft,tam in ge- "here moris , quám in perfeétione clfentiali. Er prior pars ab omnibus admittitur.Nam in bonita- te 8 honeltate, que elt fundamentum moris 8£ meriti, aliz virtutes Theologicz participant 8: ac- - Cipiunt honeftatem moralem á charitate , « ideo Paulus 1, ad Corinth. 13..enumeratis fide, (pe, $e Charitate, aperte aflerit, charitatem elle maiorem. Quod veró in genere naturz charitas lit perfe- ¿tior quám Ípes, parer manifeíta ratione. Nam he du e pr pont Íintaqua- les, fiquidem pertinent ad voluntatem. Ex parte obicéti formalis me dubio charitas excedir, 1m ¡cet ytraque verleturiimmediate circa Deum, 2 rit AS tamen illum refpicit lecundúm omnem lus perfectionem, hoc elt, quatenus clt fummum mum, 8 fum e perfeÉtus, perfeétione integrata omnibus perfectionibus fimplicibus, id et.que nullar y EMS: Conc admixtam:Í pes LO folúm refpicir Deum quatenos eft bonus no- y" * dis, quí quidem non potelt ele bonus nobis, mo- do tam preltanti, quám ef bonus in [e:ergo etiam / ' Si mn S $ , á pee feCtione € ali, charitas eít maior, quám DATES SI : Dificultas tamen et, (1 hec comparatio fiat Charitatis cum virtute fidei, non quidem in boni- tate morali, fed in effentiali perfedtione,quam he virrutes habent in genere qualitaris , 8: habitus. Nonnulli Recentiores arbitrantur in hac perfe- Étione charitatem ele minus perfeétam, quia f;pe- cies generis fuperioris , perfedtiores Íunr, quám peca generis inferioris;fed charitas Í;peciesque- dam eft operationis voluntatis : yoluntas autem elt genus minus perfeÉtum, quám intelle£us (ub quo continetur fides : ergo charitas minus perfe. ¿ta eft,quam cognitio fidei. Maior probatur, quia differentiz quz contrahendo genus Ípeciem con- ftituunt , contineri debent in latitudine rationis generic : at differentiz que continentur in lati= tudine generis inferioris , non polliint ce perfe, Chiores, quám differentiz generis (uperioris : ergo [pecies que ex huiulmodi differentiis conítant, 8e habent effentialem perfetionem,non polfunt elle perfectiores , quam Ípecies que conftituuntur per differentias 25» 16. 1.Cor.T£. ColoíÍ. 3. 27- 23. ¿5
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz