BCCPAM000509-5-09000000000000

6. 1.lóan.4. 1 Auguít, Trident. Ibid, ) tig, poreft confiderari in le , Y y e o : , - > E e 7d , . A A AS e: : A » A q E charitaris Theologíce sergo charitas Theologica ex T o haber pro obicho Deum vt fontem iuftiti rinde Deum, vt bonum noftrum ell, Relpo regando. minorem.Nam ibi non eft » de perfeóta Dei dileCtione Theologica , yt Valquez +. z. difpur.03.cap 9. Sed tantúm u 'Concilium de imperfcéto. quodam amo- re,8c ideo dixir,incipiunt diligere,quah fit princi- pra dilectionis, 8 imperfcéta diledtio, a idquid de hoc (it, adhue Deus vt fons iufti- folute,8c ita diligi,ac proindeyera charitate Th vbi docer , charitarem efe necellarias randum diuinum aípeótum, quod vide re ad amorem concupiícentiz >quo 4 ¡ titudinem vt bonum noftrum. Hoc tamen parum vrget, quia criam beatitudinem noftram pollumus diligere propter Deumiptum, K bonum pues. 8 ex complacentia iplius Dei 4 qu j e ¿NC Ítra catitus do obieétina , qua ratione a diledt ritas Theologicas 7. 00.404 Sed maior difficultas e(t, an non lolúm dileio adtualis (51 creatam quid , nempe hominis opera- tio , fed etiam. (ir aliud principium habituale 8 permanens creatum , quod predióte diledtionis principiam fit , Scintelligáturmomine charitatis, In qua re foir fententia Magiltri in 1.dit.17.8 in 3-dift.27.afferentis. Cúm Spiritus fandtus actiones honeítas fidei 82 (pei eficiat mediantibus virtuti- - bus , dileótionem tamen erga Deum in nobis effi- cere per le eps nulla alía mediante virtute ; ac proinde iplum elle charitatem per quam diligi. mus Deum propter le, $ proximos propter Deum, Cuius fundamentum precipuum elt, teftimonium illud toan.cpift.1.c.4. Dens charitas ef qui ma? met imcharitare,in Deo manet,ey Dens in eo. yem locum yertans Auguít 8.de Trínit dicit, quod dile- ¿tio qua diligimus Deum,nos tanúm ef? ex Deo, fed etiam Dens ipfe. Etaddit , hoc eft dilcrimen inter charirarem 8 alias virtures , quod alie virtutes Íunt 4 Deo caufaliter, charicas autem eft Deus iple ; non lecus ac Deus dicitur Ípiritos, $e fub- Madri! 00d AR a los h Hzc tamen fententia communiter teiicitur ab omnibus Theologis, Arque ira omnino dicendum elt , praeter ia dilcftionem Dei, elle in ho- lod jultis charitatem permánentem, que fit principium dilerionis agtualis.. Er probatur pris. mó ex Clementina vnica, de fumma Trinitate, in qua approbatur fententia que alferit in Baptifmo infundi paruulis gratiam $ virtutes , inter quas numeratur Charitas , que tamen in paruulis nor poteít elle dileétio adtualis+ ergo efle deberaliud donum permanens, quod (iné actu ele poffit. Se- cundo probatur ex Trid.fe 1 6.c.7.vbi difknitor, in ip/a inftificarione cum remi/fione peocatorúm s fimul infufa accipi fidem, Jfpems ¿5 charitatem, que she- reat in cordibus eorum,gui mftificamtar. V nde con- ftat hxc verba elle intelligenda de charitate que fitforma creara, 8 que polfit in anima inherere, Conftar prarerea ca yerbaelle intelligenda non de aftibus, [ed de aliis donis,que cum remilfione peccatorum conferantur. Deinde in eadem (A. Can.t1 diffinitur, homines hor imflificari per folam remiffionem peccatorum,exclufa E ia: charitate, gue in illorum cordibus difundatur , ( imberear. Q:í2 diffinitio eriam haber locuwmiin iuftificarione q 2 in baptifino adulti ficri poteft per artritionein line aQa chatiratisiergo prateraótum charitatis ef «charitate , QUE diffundatur per Spiritum (andtum: Ps. a dj > E Sn A A FI MA y LA 7 m A , "+38 o ci E j , AA — TE ELIT PY de + 2 > AA z dl ha PA 40 ' Ena De d , HTA , A gu y na "O 7 pes 4 EA Es : ra PE m7 ; ' á Y E q » ; Í, , % . Ñ 5, e 7 aliud donum, quod nominecharitatis Gignif | SÁ in Omni iuftificatione in undatur, he _Vltimo cadem veritas probarur ex verbis Pay: lí, quibus Conciliúm víum elt ; aiténim Paulusz Spes non confundir , quia charitas Dei diffufa ef in Rom.5 cordibus moftris per Spiritum fanélum , quí datus ef mobi, pér que verba, vt recte Auguít lib.de Ípicitu Sc litera, cap. 32. non poteftinte ligi fola increara charitas >» qua Deus diligit NOS , que elt ipía Deus, de Spiritas lanétus. Agit enim Apoftolus dé ee ) Sd a 8 dl 26 a : 73 MEA a $ _ E z h pl AT ei paraiso * JE E E rl as Es ns ] ac proinde que iple Spiritus fanétus non Gt, fed potíus creara forma, qua, vt Auguítinus loquitur, 0 y Deus facit ¡ultos dileétores. Quód verd non pol- 1. fint ca vérba incelligi de lola charitare, que efi A actus diligendi Deum, fed de aliquo alio dono, quod non efficiar noftra voluntas; ed á Deo reci- piat , conftat manifefte exillo verbo difunditnr 5 E tunc enim aliquid infundi dicitur , q ando ab ali. | Sd quo extrinfeco prouenitin aliud, quod nonugen= Y do, led recipiendo concurrar: neque enim potena | yn tia intelleétiva dicitur in le infundere aCtus, quos ] id PIN in fe at veró aus diligendi Deum, non 0:54 olúm proucnit aítiué ab humana voluntate, ficut 10 á principio phylice agente, fed etiam ficuta prin4 cipio morali 8c libero, quare non concurrir folúm recipiendo! ergo huiulmodi adtus non proprié ina funditut'á Deo, (altem quatenas liber cello intelli. gitur, AtPaulus manifefté fupponit efle charita- “0 rem, que infunditur 4 Deo in cordibus eorum qui DA juftificantor , ficut pignus fecorilimum noftra iÑ Ípei, que propter firmitatem huius pignoris , non i poteft nos confundere : ergo Áignificavit in iufti- ficacione infundi 4 Deo aliquod donum diuerlum ab aftuali dileftione. Confentiunt prerterea Pas tres, dum fepiílime charitarem numerant intet virtutes ; conítat autem lumine naturali, per vir. tutem non intelligi adtionem honeftam , fed qua. | litatem habitualemn , cuius adionis (1t principiumi 3 ergo ex fententia Aespesgo Than actionem diligen. | : di Deum , concedenda eft virtus charitatis fala, cl per quam Voluntas noltra efficiar actionem luper= ci naruralem diligendiDeum. | e Ad teftimonium lanéti loannis , ex quo Magi= o, fter argumentabatar ¿ relpondetur, in illis verbis exprimi duas diftinéras laudes charitatis, quarum prima eft y quod. ratio charitaris oullam inuoluat imperfectionem : ficut cam includunt fides , 82 ye , 8 propterea charitas in Dea elle potelt, 86: | cus elt charitas : ficut eft fapientia , omnipoten= ! | tia, 80, Cúm tamen non Íit Adecal [pes. Secuiia . da laus charitatis et , quód hominem eficit jue ftum , 8 Deo dileótum ; ac proinde qui manet in charitate ,in Deo mánet, lla ergo verba loamnis, Dens chariras ef, y qui mañet in charitare, in Deo 1Í038.4s maner 5 non intelliguntar de cadcin charitate : (ed VA illa: priora Deus charitas70 $ intelligenda (unit de ld incteata charitate , qua Deus diligit fe. Illa vero | : pene + qui manet in charitate + in Deo manet, 8] r idea charitare, que per Spi- E ntelligenda | buno lámórueo infunditur, $ accidentalis forma eft. Vr enim fapienter Bernardos epiltol 11. 8 | tradtatu de diligendo Deum circa fine : Char:it4s Bernard, ¿ | Dei fubltanrialis , nobis accidentalem prefat cha- riratem. Er hac etlam ratione exponendus ele D. Auguítinus. db . A Sict1o - i 2 27 TSA H. 4

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz