BCCPAM000509-5-09000000000000

2 If. 16, 17. a 7 7 A q e o , we y vis e 5 3 Ei o Y AAA | de | | o elle intrinlecé malam. ed illam dumtaxat,que ori-. leuisslen temeraria folet dici,que colligitut exl | tur ex fallazaur impradenti exiftimatione potentia, bas,aut temerariis (ignis, Probabilis verd que has aut mifericordiz Dei,non verd illam que profici- betur ex probabilibas ignis:ficut violenta foler dia Ícitur ex certo $ vero JANO per reucla.. Os probabiliffimis,(eu vehementibus lienis tionem agnofcit le non fore la uandum.Nunquam co 5d A 4 ey y tamendicer bearitudinem conteninere, ant auería- ri ; nam beatitudo noftra coníiftitin pollelfioneac fruitione iptus Deizatque adeó qui iplam contem- nit,ac aueríattr, implicice contemnit, ac aneríatur ipíum Deum,quod nunquambicet, Ex quoinfertur, adhuc fuppolita prediótareue. latione,teneri hominem ad oí scuandam totam le- gem Dei prater legem de delperatione, quia talis reuelatio nec adimit libertatem ad legis oblerua- tionem:reáte enim componi potelt cum auditione lacri 8: catcris preeceptis, nec habet nece(lariam connexionem cum furto,vel alio peccaro. Deinde. nec tollit obligationem precepti ,quiailla reucla- tio non eft abrog > “ac proinde tenemur eam [eruare , lex enim tandiu durar , quandiu non abrogatur.Vnde vlreriós fir,illum cui fadta eller ta- listo petere a Deo auxilia fpecialia ad vitanda (ingula peccata ; nam ex eo quod (ibi reuelara ficfua damnatio,non. redditur imporens ad feruanda fingula mandata. Obiicies primó , quia [1 Deus reuelarer Paulo. > 3 e y E y nl £ DA quod elleroccifurus Petrum,cert illam occidendo.. peccarer,non obltante reuclatione : ergo in noltro cafu,non obítante reuelatione dedamnatione, ad- huc tencbitur Íperare, Relpondetur negando con- lequentiam, quia iam homo non manet liber ad PORO h ada non manet in illo obieétum pci, neque iudicium quo iudicet (ibi pollibilem bearitudinem , que quidem funt necellaria ad ha- bendam fpem;neque ct eadem ratio de renelatio-. ne homicidij;per hanc enim non tollitur libertas; licut nec per pre(cientiam Dei ; at reuelatio pro= pre damnarionis affere lecum impedimentum re- peótu actus Ípei,cúm inducat ad iudicandum fala tem erernam elle impolfibilem , cum quo iudicio. non poteft compari [pes, 148 Obiicies fecundo, quia talis homo fi elt in arti. ¿e culo mortisconítitutus,teneretur habere contritio= nem de fuo peccatozobligatio enim huius precep- ti pracipué vrget in articulo mortis:ergo teneretur [perare gratiam, $ confequenter gloriam. Paret conlequentia, quia contritio eft dolor de peccaris cum [pe po gonle quae de graciam ; 8 ipía gratia elt acceptatio a poco in eo cuentu polle 8z debere Íperare gratiam , yt et do- num quoddam lupernaturale iuftificans,¡non tamen vt elt medium ad gloriam vltimaté confequendam. Dixi ultimate, quía meme ias ad gloriam, poller fperare fecundúm prelentem ¡ulticiam.Vnde non redté infertur, quód rencatur Íperare gratiam,. 8c gloriam, tanquam in «rternum duraturam; quía fuppo(ta illa reuelatione certó agnofceret , fe elle damnandum,ac proinde le ante inftans mortis gra- tam amiflurum. A Et SB IA - Quid fit prefumprio, £o* quale peccatum. Por: varias haber fignificationes ; ali= quando enim fumitur pro iudicio ex conieétu- ris,8 argumentis delumpto, quo magis propendi- mus in ynam partem,quám in aliam,que Gignifica- tio valde frequens eft apud lurifperitos,qui hacra- tione diftinguunt prefumprionem in vehementem, feu violentam,probabilem, 8 leuem. Prelumptio Lud. a Cefaraugufa, Tom. pofter, ' . - dia ac liberalitate, igitur,8c in hoc fenfu cap. literis, de prelump= tioni pe violenta, qua prelus miturfornicatio,ex eo quod folus cum fola loco, Se tempore fufpeétis inueniatur.Secundo fumitur pio inordinata exiftimotione proprie: excellentiz, qua Á a ¡Tatione elt ípecies fuperbiz, Sc in hac Gignificatios ne, $ precedenti,ad intelletum pertiet. Terrió accipitur pro actu voluntatis, quo animus erigitut ad profequendum bonum quod excedit ciusfacula tatem, quali non excederet , viribus luis innixus t quod ái fit in materia virturum moralium , videcur - prelumptio vitium generale : nam(1 (itin materia fortitudinis,viderur coincedere cum audacia 8 te- meritate : fi veró fit in'materia honoris , opponi= tur magnanimitati. Quartó (umitur pro aétu op= poíito [pei per exceflum , ficut delperans opponi- tur eidem per defeétum:quod Íi fit in materia per- tinente ad fpem Theologicám,vt eftbearitudo, gras tía 8 divinum auxilium , hacratione prelumprio proprié opponitur (pei Theologice , $ de illa pra» étant DD. in hoc loco. A a - Elt antem prefumprio in hac (ignificatione,/pes obtinendi 4 Deo gratiam, 6 gloriam g reliqua dona fupernaturalia inordinate, id eft, aliter quam Deus obriscnda halos Dilples: autem prelumptio con- fiderari poteft:vna,qua quis pralumit [e propriis vi Tribus ne Dei auxilio po(le beatitudinem obtinere, 'c fuit prelumprio Pelagianorum af rentium Chrifti gratiam non am non ele hominibus nece(lariam ad merendum, nec ad beatitudinem conlequendam, Alia verd qua quis gua Dei milericor- PRA DOI] AGP meritis, beatitudinem conlecatarum:8c hec fuit preluma ptio Lutheranorum. Tertia denique eft , qua quis ftatuit dum bene valet in peccatis perfeuerarg,(pe- rans a Deofein fine vita gratiam confecuturum , qua conuerratur, 82 vitam obtineat eternam , ac proinde,nimirum de Dei mifericordia prelumit,8z -eaabutitur ad peccandum.Et conueniunt Dodtores -quamliber harum preflumprionum, efle graue pec= catum, valde periculolum , 82 ob fui grauitarem numeraturá Dt ta que peculiariter dicuntur ele contra Spiritum lanétom,quia direété ponit impedimentum gratis iplius. Addit verd ibidem s TURN Peron elle delperationem, eo quod delperari ledit diuinam mifericordiam , que cft maximé Deo naturalis 8c propria : ralumptio veró magis ejt contra OA ll ns Dubitant veró nonnulli,an pet prelúmptionem A hunc ha- - Ditum tolli per primam 8e fecundam pralumprio- nem,quia prefupponunt judicium hereticum quo fides amittitur, 8 confequenter etiam (pes;dificul- tas itaque [olúm elle potelt de tertio modo pre- fumptionis.In qua dicendum eft,per hoc peccatum non tolliynec amitti habicum [pei infalum, quia li- , cetifte aítus fit contra praceptum (pei,quo preci pimur (perare ordinate 4 Deo; non tamen cít ¡ta contra aGum Ípei,vt auferar obieRumillius. Nec reddit omnino inhabilem hominem ad [peran- dum.Imó exiftimo peccatum hoc non elle proprié. - Contra Ípem , quía non [perar peccaror le miteri- cordiam conÍccuturum mediis peccatis de prefenti “ commillis,fed poenirentia illoram, quam exiftimar ive diuina gratia adiutus, E bomaqueít.2 1,art.1. inter peccan 1Éy

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz