BCCPAM000509-5-09000000000000
y e 7 7 » e E dci di A A q e 2 > SPD AM ar. UN illias ; atque aded contrarium elt prudenti , de- 4 Dices ; fidem catholicam hon folim « dd Ñ bito indicio, quod quiliber tenctur habere de fu- vniueríali , Deum effe paratum ad miferendum, tura confecutione beatitudinis ex gratia Dei; qua- fed ctiam in particulari docer cuiliber homini a re quiic ¡udicar imprudenter , manet impotens quolibet tempore patere januam luz milericor= ad fperandum : ergo peccat peccato contra Ípem. — die ; [ed qui delperat, indicar id fasticalars HA Hzc tamen doétrina non ell vera , quia aliud et non efle sig diuinam mifericordiam : ergo habentem tale iudicium peccare contrafpem,quod eft infidelis. Relpondetur, iudicium particula- quidem verum eft. Aliud veró peccare peccato tepeccatoris quo mouetur ad peccandum , poflé delperarionis formaliter ; hoc aurem ef fallum: efe duplex: vel [peculatiuum , vel praéticom. y, quia non omne o contra Ípem cít defpe- g. quando peccator habet hoc iudicium : hec for- ratio , alias prelumprio efler delperatio , cúm fic nicatioeft conueniens, Gillud habeat modo [pes peccatum contraÍ: pen, S qui pi ! tiué vult nun- culatiuo , referendo iudicium ¡lud ad opus , tale quam Íperare , fimiliter peccaret contra Ífpem, Tudicium erit hereticom , 8 contra fidem : alio quod etiam eft fallum, quía per hunc adtum pre- modo potelt iudicare fornicationem (ibi comue- cisé non defperar, omit a o leét. 2, «nientem praéticé , quia quamuis fciat omnem for- fieri poíle adhuc exiftenteil oiudicio in intelletu, «nicationem lle ¡licitam ¿ habita tamen ratione vt voluntas non defperaret; quiacim non nece circunftantiarum , hic 8: nunc, praétice iudicar Íitetur 4 iudicio , quamuis indicarer fe non fore - cam fbi conuenienterh,quia haber corropt m exi- laluandum ,poffer nihilominus dicere , quod poíz ftimationem in particular, $e ¡ded practice errar fum facere faciam: quod mihinon probatur, quia dum eligit fornicationem, cúm tamen cognofcat quantumuis voluntas vellet in eo calu facere quod efle peccatom,8 ideo non errat contra idem. Eo- in fe eft, nullarenas poller Íperare illius rei confe- : dem modo philofophandum eft in noftro cuenta, 4 cutionem, quam judicat impolfibilem; quia obie- > quia fi indicium defperandi it modo fpeculatiuo, ¿tum (pei eft bonum apprehenfum, vt poffibile fu- — quia iudicat mifericordiam Dei non excedere fua turum, Erexhis' 0000000 o peccata,tale iudicium erit hereticom : fi vero - Infertur primo , refolutio illius dificultaris, an 1udicium hoc fit praéticum , quia oppreflus pal- delperatio polfit elle fine infidelitate. In qua pars fione fuccumbitpro fua pufillanimitate ; talis de- affirmans tenenda et com D. Thoma queft. 20. fperatio erit fine infidelitate. Er quamuis hec. art. 2, quod probar, quia remoto polteriori,non doétrina aliquibus Recentioribus non probetur, remouctur prins: fed [pes elt pofterior fide 3 er- mihi tamen videtur fufficiens ad explicanc m, dejes (pe poteft adhuc manere fides, 8: con quomodo, pollit quis peccare circa particulare equenter non quicumque defperar et infidelis, obieétum prauum, 8 inhoneftum motu appeti- pro quo obferuar S, Doétor dupliciter quempiam tus fine peccato hzrefis. -Quamuis ex alio capi. poíle habere errorem in intelleQGu : vno modo 'tepoflit eriam oftendi, quomodo peccatum de- quando omnino ignorat id quod Ícire tenebatur, . fperationis pollic elle line peccato infidelitaris: $e fic facit contra illud, + Altero modoita quód namlicer certum fit, Deum concedere omnibus quamuis haber feientiam in vniuerfali , non ta- auxilia fufficientia ad lalutem; non tamen cft cer- men in particulari fecundúm circumflantias,v.g. tum fecundúm fidem catholicam auxilia congrua ui fornicatar in vniueskali , fcientia fpeculatina -cuilibert in particulari dari, poterit ergo quis im- bei , fornicationem elle malam : ar in particulari prudenter iudicare , Deum fibi non bolturian relpeétu hic8 nunc , exiftimar 8 iudicar ibibo- auxilia congrua, 8 ob id. delperare , abíque co num; 8 ideo Philofophus7. Ethicorum dicebar, quód peccer contra fidem , quia non peccar quod fyllogifmus incontinentis habet quatuor contra aliquid 4 Deo reuclatum. Tra Turrianus ropolitiones , quarum prima eft wniucrlalis Íci- vbifupra. o ces , nulla fornicatio eft admitrenda, Secunda, Secundo infertur, in quo proprié confiftat pec= 6 deleétabile et querendum. Tertia, fed fornica- catúm defperarionis.Defperatio enim propriécon= re cum hac, eft deleétabile : ergo elt flequendum , — filtitin quadam voluntaris fuga, 8 demiflione, qua 8 fubdit qudd paño ligar intelleétum , quia di- defiftit a beatitudine, vel quouis alio obiedto pei, ftrahicillam, 82 fic non facit illam concluderefub «yra fe confequendo ; in hoc enim proprié confi- prima propolitione , fed fub fecunda. Deindeno- ftitcontrarietas ad fpem:nam ficut fpeseft erettio ta , quod iudiciunr exiftens in intelleu, cui in animiad profequendum bon m arduum,itademif- voluntate correípondet defperario, poteft efe vniz fo animi defiftens A profecutione alis boni, eft ucríale , fcilicer non elle remifionem peccarorum «aétus oppofitus. Hinc tamen oritur alia difficultas, po veré poenitentibas, quod indicium elt Ípecuz ¿quodnam fit obicátum: formale defperationis , an atjuum : vel poteft ele particulare iudicando fibi fit malum yt malum:cúm enim defperatio fic fuga in tali ftatu cxiftenti non efle veniam fperandam, :voluntatis ,videturillius obieétum neceflarió de- quod quidem iudicium propriec eft pradticum. bere elle malum,atque aded delperationem debere Quibus animaduerfis probatur delperationemefle confiftere in pofitiva nolitione beatitudinis. In Pe polle fine infidelitate ; quia cum fcientiain yni- «contrarium verd cft, quia, vt docer D. Thom. 1. 2. uerfali alicujus rei, poteft elle error ciufdem inin- quelt.go , art. 4.ad 3. delperatio fupponit defide- tellegta : ergo fimul cum hac fcientia in vnivería- riumreidelperare , nullusautem poteft deliderare li ,quód mifericordia Dei excedir omnia peccata, — bibi malum,vtmalum proprium,fed bonum : ergo poteft quis in particulari oppreflos, 8 ligatus pal Y 0 beatitudinem., potius habet amorera fione iudicare , ibi hic82 nunc non el ln llius;quám odium. Deinde , quia fieri nequit ve dum de mifericordía Dei ob fua ingentia peccata, — quis pofitiué nolit effe beatitudinidw > quia ad hoc arqueadeo defperare:ergo in eo euentu delperario effet necelflariumn vtin ea conciperet aliquam ratio- critfine infidelitate , parer confequentia , quia lle nem mali,que in beatitudine concipi nequit, cum certó credebatin vniuerfum , Deum preftabilem eflentialiterinciudar ablentiarm Omnis mali; ergo elle (uper omnem maliriam, quamuis in particula= delperatio non poteít conbítere in policiua. oli xi practice emrahede a tipne beatitudinis. decai Lud. a Cafaraugufa, Tom. pofter, pa Dicen
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz