BCCPAM000509-5-09000000000000
27. 1.Tim.6. 1.Paral, 10. Tita. Auguít, 28. y Eg " ; ELFDO > SAO TITO —V. dd LS ds An exter aliquod preceptum de fpe, | | UN timore. Irca primum nonnulli arbitrati funt, precep- tn [pei elle negaciuum , 8£ obligare fem- per, X« pro lemper , ficut omnia alia precepta ne- gatiua , quamuis non detur nifí per modum afhr- mationisjarque adcó preceptum hoc non obligare nos ad habendum aétum [pei, fed ad nunquam de Deo delperandum, Fundamentum huius fen- tentiz fuir, quia viri lapientes , 8% timentes Deum, quando con fitentur lua peccata, nunquam le accu- air de omifone aétuali huius 1 recepti, led tan- tum de commilfione quando aliquem atum de- [perationis habucrunti Similiter confeffarij tantúm interrogant paenitentes, án in aliquo peticulo, vel anguítia conílituri,de diuina mifericordia delpera- ucrint: ignum ergo eft hoc preceptum clle nega- tiuuo, quamuis per modum affirmationis trada- tur. Oppolitum vero tenendum eft , dari Ícilicer prxceptuin affirmatiuum de [pe : quod aperté col- ligitur ex lacra Scriptura 1. ad Timoth. 6. vbi ait Paulus, Dinstibus huins feculi pracipe , non fublime Japeresmeque fperare in incerto dinirsarum,fed in Deo vino,Se 1.Paralip.1o. inter certera peccara,ob que Sail fuit reprobatus ,numeratur ) Quod non [pera-, uerit in Domino. Et ad Titum 2. Apparnit gratia Dei Saluatoris noffri omnibus hominibus erudiens 105, vt abnegantes impietatem , (5 facularia defide- ria, fobrie,q imfle,eb pie vinamus in hoc faculo,ex- peétantes beatam fpem. Vnde Auguít. tradt. 83. in loann, inquit : Quám multa nobis mandata funt de Jpe,quis potef? omnsa colligere ? quis enumerando fuf- ficere, Et ratio huius eft.quia omne mediumnecek larium ad lalutem cadit in preceptum , vt diximus in traítatu de Fide : Adtus autem (pei et medium nece(farium ad falutem, vt poltea oltendam. Dif ficultas ergo elt , quo. tempore hoc preceptum obliget. Duplex autem obligatio conliderari po- telt, vna per le S direéte, altera verd indireéte, $e peraccidens. Et quidem Doétores communiter fa tentor,hoc preceptum oolaARs eS accidens, quo- tics obligar quodcumque aliud preceptum , quod non potelt feruari abíque aétu Ípei, vt quando eft necellarius aQus pei ad fuperandam aliquam ten- tationem,g? etiam fecundúmalios Doétores,quan- do obligat preceptum poenitentiz, vel debite ora- tionis;quia preceptum obligans ad aliquem finem, obligat mul ad ponenda media necellaria ad il- lum finem : quod (altem verum elt de aQu (pei im- plicito. Dixiindirecle, e per accidens, quiaobliga- tio hac non tam otituf ex precepto (pei, quám ex precepto illarum virtutum;ac proinde cius omillio non erit (pecialiter contrafpem,led contra virtutes illas; ficque non elt in confellione exprimenda. Quare falsó nonnulli (ummifte aferunt, preceptú [pel , 1moó precepta aliacum vírtutum Theologica- rum,elle precepta generalia, que tantúm obligant In aliis preceptis:mam de charitate certumn eft dari preceptum [peciale, 82 idem fatrendum elt de (pe : ideo enim dantur precepta propria aliacum virtu- tum;quia funt proprid virtates, 8 (peciales,que ra- tio idem conuincit de virtutibus Theologicis. Loquendo verd de obligatione per le , certum elt praceptam hoc coepiíle obligare a prima con- dicione primi parentis ¿ tunc enim Deus inter- ne reuclauit primo parenti huiufmodi pracepta, Lund. ¿Cefarangufta, Tom. pofter. . Ei EA E q 7 E 5 e Ian Pe. y sd ; yo, : «1 ez y En ESE $ de 7 E A 0d QA ot e AS Pie. Ve y , ES > 4 gi , ' : y A e . ¡ o ' x 5 4 y y 3 4 ) $ ÚN Ñ A ¿ Le » z a 3 > . : , ye p 3 er 7 y a / s quod poftea traditione obleruatum et, Nam pi | Ñ ñ e CN a q > AE A TR m7 UE 1 PAN IRA + de q e 7 RA ¿ Y p AR ATA RON » A A 3 ' ¿E E . n RE 4 i t 5 : 5 2 e . y HA > * Yes + Pp " e 4 £d y H de Y cepta naturalia cocperunt obligate a conditioné primi parentis ; idem ergo dicendum eft de pree= ceptis fupernaturalibus fidei, [pei , 8 charitatis3 quía ideo preceptailla naturalia obligabant , quia ftacion ac homo conditus ef, dicebar ordinem necellariam ad finem naturalem : fed fimiliter ex diuinalege dicebar ordinem ad finem fu rna- turalem : ergo. Quare Paulus de quouis (tatu vniz uerlaliter loquens, dixit: Accedentem ad Der oportet credere, quia e, quod inquirentibus fe rea amunerator fit. | Je 'Nonmulli cenfent preceptum hoc obligare cum Primim quis rationis víum attingit; eo enim tem- pore tenetur le ad Deum conuettere, quod fieri nequit quin in iplúm fperet, Hoc tamen ¡am ali. bi rcictum:eft. Alij veró exiftimant hominenr te. neri ad cliciendum adtumÍpei , quoties graui te 1 tatione defperationis vexatur. Sedmequehoc elt vniuerlaliter veram , quia fepe ytilius eric imagi. hationem alió diuertere, Quare probabilius vides tur quod ait Suarez difp.2.£cét.1.Hoc tempus non polle delignari politiué , 8 omnino determinatée 6 Led qual negatiué $e confusé:nimitum teneri ho minem aliquando in vita Ípem exercere , nec hu iulmodi aGuin diu differce polt perfetam propo- litioncín beatitudinis , vel eius apprehenfionem; quod veró preceptam hoc obliget nunc , vel po- Ítea, relinquendum eft prudentis arbitrio. lllud videtur certum obligationem huius precepti ma- ximé vrgere in fine vite, tum ob tentationes eo tempore ingruentes ; tum eciam, quía tunc maxi- me debemus intentionem ed dirigere , qué nobis Digan is A us Vt autem rete obferuar Caltro Palao , regula- riter homines precepto huius virtutis (atisfaciane, cúm de peccatis dolent,quia nunquam, aut vix do- lorem hunc concipiunt abíque aétu formali Ípei, Quo eriguntur ad peccata deteltanda : item cm propolicum habent nunquam peccandi mortaliter; quia licér hoc OS oriatur ex Dei perfeóto amore, fepe illum gignunt ex amore im- perfeóto , confiderantes eternam beatitudinem quam peccatis amittunt,ex cuius conlidcrationis vi eriguntur in Ípem vitz eternz,8 peccata deteftan= Tur ; quare non oportet hominem elle anxium de adimpletione huius precepti, an eis latisfecerit, necne, j a 7 An veró ad iuftificationem adtus (pei fit necele farius necellitate medij impliciter in adultis , pri 'mus modus dicendi eft , atum (pei formalem non elle mpliciter neceffarium necellitate medi; ,cu- lus fundamentum eft , quia aótus (pei non vide- tur neceflariug ad confequendam beatitudinem ; nam abíque actu Ípei poteft ele adtus charita» tis ; 50 enim homo abíque aétu (pei forma- li cognoícere Deum per fidem elle fummumn bo- num , 8 dignum fumma diledtione ; ac proinde eum lumme diligere : ergo poteft ele adtus cha- ritatis, abíque actu (pei > confequenter meritum beatitudinis : quia actus charitatis in eo qui caret gloria , eft meritorios illius , cúm fit aus Áli;» 8 confequenter, 8: heredis gloriz : (i ergo ad confequendam beatitudinem non elt neceflarius fimpliciter aQus Ípei , neque etiam erit ad inttif | cationem, . .. : Oppofita fententia communis elt inter Theo= logos :namillud eft necellariam necellitate me- dij fimpliciter ad lalutem » line que (alus mpa- rari nequic : ralis elt aucem aítus Ípcl, db mn 29 30» 51. a.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz