BCCPAM000509-5-09000000000000

>. e $ $ D.Thom. E 21. > 5 > de BP mm y 4 22. p 6 s Y ñ, ) h 23. M Me do. ; ¡ 24» os Ñ Ñ 84 Trad efe donum Spiritus (anéti, non elle ita incelligen- dum quali fit annumetandum inter. feptem dona Spiritus lancti,fed ideo dicitur donum Mis , quia iuxta communem modum loquendi, omne quod eftab Spicica fandtoPFocarur donum eius, ve reóte annotar D, Thom. probat ex Auguítino lib. de natura $ gratia,cap.7. vbi ait: Quod hic timor po- tel e/je cum voluntate peccandisdona autemn Spiri- tus fanéti nequeunt elle cum tali voluntare, quia non polfunt effe fine charitate.Q:1ando ergo timor annumetatur inter feptem dona Spiritus fandti, in- «telligendum elt, de timore filiali,non de feruili, ve -dicemus ledtione lequenti. Ad primam rationem dubitandi patet ex diétis, - Ad lecundam refpondetur, non fufhcere per fidem “cognoflcere paenas fupernaturales, vt eas timeamus provt oportet, [cd viecriós requiritur donum timo- .Kis fupernaturale, eo modo quo diximus, non fuf- ficere fidem que oftendit dona fupernaturalia yt ca diligamus , Sc fperemus , fed vleerids opus elt quod voluntas eleuetur per charirarem,8c Ípem, ad diligendum,8z fperandum, Ad tertiam , pecca- tores non timere ni timorenaruraliac infufticien- ti , quod fi aliquando timent in ordine ad gratiam Se ult: icationem, quando fcilicer timore concufli dercltantur peccata , Sá difponunta ad gratiam , hoc prou nit ex auxilio fpeciali Dei 8: dono Spi- ritus (ancti, li non inhabitantis, faltem monentis, Ex quibus. A ho HL AA So Infertur primo, huiulinoditimorem elici-ab ha- bitu Ípei, nam vt manet prediótum, eadem virtos voluntatis inclinat ad amandum aliquod bonum, 82 ad fugiendum malam ci contrarium ; cúm erge didte pone contrarientur [peratea nobis beari- tudini, quatenus eius confecutionem aut in perpe- tuum, aut faltem ad tempus impediunt, X cum ea conliftere nequeunt; :eadem virtus que inclina voluntatem ad illam amandam, inclinar: etiam AM has poenas fugiar, ac ibi impendentes timear: ica _€adem chasitas que amar bonum fugitm: trarium, Pi ¿E Infertur fecundo quód hic timor potelt cum charitate; eltenim actas bonus y ¿a da (pei elicitas : ficur enim amor beatitudinis , nobis conueniens , poteft ele cum charita etiam timor contrarij : quandoergo Theologi cunt timorem feruilem non polle ele cun tate,intelligendi funt de hoc timore,quan adiunétam voluntatem peccandi.. 0000 O y i | AAA RR > 5“ 4 PES A En Secar oa . de Y Ae A - PZA 4 y > An timor initialis differat Jpecie, res m dem fabfiamiamad fliali. xl de Ffirmat Durandusin 3. dift. 34: queer. j hi duo timores habent obieéta (pecie diftin- ás - Cta: nam obicótum immediatum- timoris filialis .eft culpa, vreft offenía Dei : ficur obieétum timo- ¡risferuilisnon et culpa, Ted poena; obietum verd timoris inicialis e(t vtramque , fcilicer offenía Se poena : ergo hi duo timores Ípecie diftinguuntur. Oppolitam (ententiam tenent communiter Tho- milte allerentes, timorem initialem non diftin- gui Ípecie a timore filiali, fed folúm accidenrali- ter tanquam perfeótu 1 82 imperfetum + ficut Charitas vie eflentialiter , 82 fubltantialiter elt ea- vatriz , 82 folúm differunr , dem-cum charitare ¡ quía in patria'eft omnino perfehtas Mihi tamen ss . A XWIDeS pe. videtor fententia Durandi valde probabilis, ob ra- tionem ab co adduétam. Deinde,quia timor filia- lis cúm ortum habeat ex perfeéta charitate ex na- tura (ua relpicit culpam quátenus elt contra bo- num diuinum , £« nomwflub ala ratione: at timor Anitialis cúm partim oriatur ex charitate, partim ¿EX amore proprio, lequitur, quód cúm non (it ea- dem racio in vtroque, diftinguantur Ípecie. Deni- Que, quia rimor filialis ex le, 8£ natura lua elt do- “hum Dei: at timor Initialis quamuis fit a Spirita Lando , non tamen clt donum Dei, quianon fa- Cltnos exercere , $82 operari opera heroica $e ex- " Hraordinaria , quin potits ex natura fa eftimper- fetos. 1 Reltat explicare quomodo timor fit donum Spi- Kitus (anti. Donum fignificat perfeltionem quan- am coslitus homini collatam, per quam redditur Me mobilis a Spiritulanéto,ad preltandas qual- dam operationes , non lolúm fupernarurales , fed ¿Ctiam heroicas, $ extraordinarias, 8c iuxta predi- éla timor fervilis hac ratione non et donum Spiti- tus land , quía donum hoc modo lumptum , non otelt elle fine charitate : quamuis Á donum con- Mideretar quateñus Ggnificar quidquid a Deo nobis confertur, offir dici donum Spiritus fancti,vt dici- Hur in Concilio Arauficano IL can.4. vbi habetur: | Flud quod difponit peccatorem ad falutem , non effe lim aJfua natura , fed ab Spiritu fanclo , 8cin hoc lenta intelligendus et D; Bonauent. in 3. dif, 34. quelt.x, quando ait, timorem feruilem ele donum Aplíus Dei, Timor vero filialis , proprié, 82 in ri- gore et donum Spiritus landki: per bae enim ti- morem redditur cc bene mobilis 4 Spiricu lanGo, 8% (ubiicitur in omnibus volantati diuinz, De timote initiali. philofophandum eft ¡uxta va- rletatem opinionulm, qui exiftimant non differre Ape 4 timore filiali, confequenter afirmant elle um Spiritus lanéti. Ali; veró oppofitum tenent in 1 de dono , quía timor initialis ludic in luo conceptu formali timorem ferui- mM. cum refpiciat poenam, Deinde, quia timor Itialis habet pro radice proprium amorem: ergo y radicis retardatur animos, $ non mobilis a Spititu lantto, | piricus correlpondeat y Te PTY beatitudines poílitas Marr.8. GLOS A virtucibus Theologi- ticos lanéri, fed adtus clicitos A as vel donis. Per paupertatem relligit Auguítinus bumilitatem; (nperbi dicantúr inflaci (pixicu , ira hue - paupetes Ípiricu * hac enim diétio lac a Scriptura fepe fumitur pro rb Ergo. lic ntar infla (pirita , id diftenti 5 humile ¡veró. pauperes [pi- ita , 1d peris Pg IAB Ambroíius /veró per paupertatem (piricus antelligit volunta- tiam abdicationem bonorum temporalium , gz Juxta vtramque confiderarionem , paupertas Ípi- ritus eft aQus elicitus 2 timore filiali, cum enim hzc paupertas confiftat in contemptu propriz - excellentiz , 8 abieftione rerum tempo- ralitm ,-oritur ex timore , guía quo magis quis Deum timet, magis (ciplum , 8: bona exter- na [pernit, ie PR SÍCcTIO 25. Araufican, 26. a ts AE o Td ci diiaici ains is

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz